ROMĀNIA
JUDEŢUL SUCEAVA
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI
VATRA DORNEI
HOTĂRĀRE
privind infiintarea Organizatiei de Management al Destinatiei Tara Dornelor
Consiliul Local al municipiului Vatra Dornei ,
intrunit in sedinta ordinara in data de 30 ianuarie 2019
Avānd īn vedere expunerea de motive prezentată de primarul municipiului, raportul compartimentului de specialitate, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local;
Īn conformitate cu prevederile OG nr.58/1998-privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, actualizata;OG nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare;Legea nr.275/2018 privind aprobarea OG nr.15/2017 pentru modificarea si completarea OG nr.58/1998 privind orgaizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania;
Īn temeiul dispoziţiilor art. 36 alin. (2) lit. b şi alin. (6) lit.a pct.4, precum şi art. 45 alin. 1 si art.115 alin.(1) lit.(b) din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale -Republicată;
HOTĂRĂŞTE:
Art. 1 Se aproba infiintarea Organizatiei de Management al Destinatiei Tara Dornelor, prin asocierea Consiliului local al Municipiului Vatra Dornei cu organizatiile/federatiile, patronate din turism sau dupa caz, cu reprezentanti ai mediului privat din turism, putand adera in calitate de membru asociat si alte entitati relevante, precum si asociatii de promovare a turismului, asociatii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic si de formare profesionala in turism si altii asemenea.
Art.2 Se aprobă Statutul cadru al Organizatiei de Management al Destinatiei Tara Dornelor,conform anexei la prezenta hotarare.
Art. 3 Primarul municipiului, prin Directia Turism Cultura Salvamont, va duce la īndeplinire prevederile prezentei hotărāri.
PRESEDINTE DE SEDINTA Contrasemneaza,
CANDREA MAXIM Secretarul municipiului TURCU VASILE
Vatra Dornei
30.01.2019
Nr.34
STATUTUL-CADRU
al Organizaţiei
de Management al Destinaţiei
"ȚARA
DORNELOR"
ASOCIAȚII
denumiţi
colectiv asociaţii şi individual asociatul,
ne exprimăm voinţa de a coopera şi
de a ne asocia īn conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 58/1998 privind
organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism īn
Romānia, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 755/2001, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi
fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, īn cadrul " Organizaţiei de Management al Destinaţiei "ȚARA
DORNELOR"
(denumită īn continuare Organizaţia), persoană
juridică de drept privat, īn scopurile prevăzute la art. 4 din
prezentul statut.
Capitolul I
Denumirea, sediul şi durata Organizaţiei
Art. 1 -
Denumirea Organizaţiei este
" ORGANIZATIA DE MANAGEMENT A DESTINATIEI TARA
DORNELOR", conform dovezii privind
disponibilitatea denumirii nr. ........
din .............., eliberată de Ministerul Justiţiei.
Organizaţia va avea ştampilă şi īnsemne
proprii.
Art. 2 - Sediul Organizaţiei
este īn Romānia, Vatra Dornei strada
Garii nr 2, Casa de Cultura PLATON PARDAU, CENTRUL NATIONAL DE INFORMARE
ȘI PROMOVARE TURISTICA
Art. 3
1-
Organizaţia este constituită pe o
durată nedeterminată, īncepānd cu data īnscrierii sale īn Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor, dizolvarea şi lichidarea sa
făcāndu-se īn condiţiile legislaţiei īn vigoare şi a
prezentului statut.
2-
Organizaţia de management al destinaţiei se
īnfiinţează prin asocierea autorităţii publice locale din
componenţa destinaţiei cu plătitori de taxă specială
pentru promovare turistică
3-
Deciziile membrilor, plătitori ai taxei pentru promovare
turistică, īn vederea īndeplinirii obiectivelor organizaţiei de
management al destinaţiei turistice, sunt luate prin vot,
proporţional cu cuantumul taxei pentru promovare turistică stabilite
şi plătite
4-
Organizația este dinamica din punct de vedere
organizațional, putānd primi īn
asociere și alte UAT din arealul Țării Dornelor și implicit
reprezentanți ai mediului privat.
5-
Organizația se poate asocia cu alte OMD- uri sau alte forme
asociative de destinații turistice prin alocari financiare in conformitate
cu prezentul statut.
Capitolul II
Scopul şi obiectivele Organizaţiei
Art. 4 Organizaţia īşi
propune ca scop:
1.
dezvoltarea durabilă;
2.
crearea, dezvoltarea si managementul destinaţiei turistice;
3.
promovarea turismului din zona destinaţiei;
4.
acordarea suportului
necesar pentru elaborarea, finanţarea şi implementarea strategiilor
naţionale, regionale şi locale de dezvoltare a turismului īn zona
destinaţiei;
5.
iniţierea şi dezvoltarea de proiecte cu
finanţare europeană, naţională, regională şi
locală;
6.
coordonarea sectorului
public şi privat din domeniul turismului la nivelul destinaţiei
pentru realizarea unui management durabil;
7.
conlucrarea cu
autorităţile cu atribuţii de control şi respectiv de
asigurare a liniştii publice pentru asigurarea unei experienţe
plăcute turiştilor;
8.
realizarea şi coordonarea politicii de
marketing a destinaţiei;
9.
asigurarea suportului īn
coordonarea şi managementul intervenţiilor īn infrastructura
turistică pentru asigurarea calităţii experienţei vizitatorilor;
10.
sprijin pentru coordonarea, dezvoltarea şi
managementul evenimentelor;
11.
sprijin pentru dezvoltarea şi managementul
resurselor turistice;
12.
coordonarea centrelor de informare turistică
de pe teritoriul destinaţiei;
13.
consiliere īn domeniul dezvoltării afacerilor
īn turism;
14.
monitorizarea dezvoltării turismului īn zona
destinaţiei;
15.
stabilirea, implementarea
şi monitorizarea standardelor de calitate pentru serviciile de turism
şi agrement īn zonă, īn cazul cānd acestea sunt mai stringente decāt
standardele naţionale sau internaţionale;
16.
culegerea, analiza şi
raportarea datelor relevante, conform cerinţelor stabilite de autoritatea
centrală cu atribuţii īn turism;
17. arhivarea
informaţiilor despre activităţile desfăşurate de
Organizaţie, precum şi a datelor, analizelor şi a rapoartelor
statistice relevante, pentru a se putea face analiza pe termen lung a
activităţii Organizaţiei şi a se putea aprecia impactul
real al acestor activităţi;
18.
gestionarea mărcii zonei respective.
Art.5 - Realizarea acestui scop va fi urmărită prin īndeplinirea
unor obiective cum ar fi:
a)
crearea, dezvoltarea şi managementul
destinaţiei turistice;
b)
iniţierea şi organizarea
activităţilor de promovare a destinaţiei, prin editarea,
producerea şi distribuirea de materiale publicitare integrate, care
să se alăture promovării individuale, precum şi a
activităţilor de marketing turistic, conform programelor şi
strategiilor de dezvoltare turistică din zona destinaţiei;
c)
elaborarea strategiei de
dezvoltare a turismului īn zona destinaţiei, monitorizarea şi
actualizarea acesteia;
d)
crearea unei oferte turistice integrate la nivelul
destinaţiei turistice;
e)
identificarea resurselor
financiare, inclusiv programe de finanţare a unor proiecte noi din
domeniul turismului;
f)
inventarierea resurselor materiale, spirituale,
naturale, culturale, istorice şi sociale din zona destinaţiei şi
crearea unei baze de date integrate;
g)
iniţierea şi susţinerea
iniţiativelor de dezvoltare a destinaţiilor turistice;
h)
alcătuirea unei baze
de date care să cuprindă propunerile de proiecte din domeniul
turismului, la nivelul zonei destinaţiei şi stabilirea unor
priorităţi;
i)
relaţionarea Centrelor
de Informare Turistică din zona destinaţiei, optimizarea
activităţii acestora precum şi facilitarea creării unei
reţele a acestor centre;
j)
īncurajarea şi
implementarea iniţiativelor, practicilor, programelor şi proiectelor
din domeniul turismului durabil;
k)
īncurajarea şi sprijinirea iniţiativelor
pentru elaborarea de oferte educaţionale specifice turismului;
l)
atragerea şi
facilitarea investiţiilor īn turismul din zona destinaţiei, care
urmează linia strategică de dezvoltare durabilă impusă de
strategiile de dezvoltare generale sau sectoriale;
m)
protejarea, conservarea
şi īntreţinerea mediului natural, a ariilor naturale protejate
şi a patrimoniului cultural, istoric şi turistic din zona
destinaţiei;
n)
iniţierea de
acţiuni de conştientizare şi informare a populaţiei cu
privire la necesitatea protecţiei naturii şi la rolul ariilor
naturale protejate;
o)
promovarea ariilor naturale
protejate de interes comunitar, naţional şi local şi folosirea
potenţialului turistic al acestora īn contextul dezvoltării
turismului īn zona destinaţiei;
p)
organizarea şi participarea la evenimente,
tārguri şi conferinţe pentru promovarea integrată a
destinaţiei turistice;
q)
cooperarea şi/sau
afilierea cu/la organisme interne şi/sau internaţionale pentru
promovarea integrată a oportunităţilor turistice din zona
destinaţiei şi pentru a obţine informaţii,
consultanţă şi sprijin din partea acestor organisme;
r)
informarea membrilor
Organizaţiei despre modificările legislative din domeniul turismului;
s)
īncurajarea cooperării
īntre membri īn cadrul Organizaţiei, precum şi cooperarea īntre
membri şi terţi din industria turismului şi a
ospitalităţii;
t)
valorificarea oportunităţilor turistice,
dezvoltarea si promovarea diferitelor forme de turism (cultural, de agrement,
de aventură, ecoturism, agroturism, de afaceri, de week-end etc.);
u)
asigurarea pregătirii
membrilor, a angajaţilor proprii şi a altor operatori īn turism din
zona destinaţiei, īn vederea īmbunătăţirii serviciilor
turistice oferite de aceştia, precum şi pentru crearea de noi locuri
de muncă;
v)
dezvoltarea durabilă şi promovarea
produselor, a valorilor tradiţiei şi ale culturii, a turismului din
zona destinaţiei, promovarea excelenţei īn domeniul agriculturii, a
meşteşugurilor tradiţionale, īn vederea creşterii
competitivităţii īn acest domeniu şi a dezvoltării mediului
rural;
w)
participarea efectivă
la programele şi proiectele de realizare a obiectivelor īn sectorul de
turism, conform strategiilor de dezvoltare locale, judeţene şi
naţionale.
Capitolul III
Patrimoniul Organizaţiei
Art. 6 -
(1) Patrimoniul Organizaţiei este compus din
bunurile şi resursele proprii, necesare
acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare şi
desfăşurării activităţilor proprii, pe de o parte,
şi din dreptul de folosinţă gratuită asupra unor bunuri din
domeniul public sau privat al asociaţilor, acordat sau ce va fi acordat
Organizaţiei de către asociaţi, pe de altă parte.
(2)
Patrimoniul
iniţial al Organizaţiei este de .................... lei, constituit
din contribuţia īn numerar şi/sau īn natură a asociaţilor,
după cum urmează:
Pentru fiecare membru al Organizaţiei se
specifică īn ce constă contribuţia - īn numerar şi/sau īn
natură, cu indicarea īn acest caz a bunurilor cu care contribuie - şi
valoarea contribuţiei.
(3)
Patrimoniul
iniţial al Organizaţiei include şi dreptul de
folosinţă gratuită, pe termen limitat, a următoarelor
bunuri aparţinānd domeniului public şi/sau privat al
asociaţilor,: ..................................................................
(datele de identificare ale bunului)
aparţinānd
patrimoniului public/privat al
...................................................,
(Se
indică unitatea administrativ-teritorială.)
conform
Hotărārii Consiliului Local ........... nr. ...../..... .
(Se specifică bunurile care se dau īn
folosinţă gratuită Organizaţiei, dacă sunt din
domeniul public sau privat, local ori judeţean, termenul pentru care sunt
date īn folosinţă - dreptul de folosinţă nu poate fi
acordat pentru o durată nedeterminată, conform art. 124 din Legea nr.
215/2001, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, cu indicarea hotărārii autorităţii deliberative a
unităţii administrativ-teritoriale membre prin care se aprobă
darea īn folosinţă a acestora.)
Alin. (3) al acestui articol este opţional,
după cum asociaţii dau īn folosinţă gratuită sau nu
Organizaţiei bunuri aflate īn domeniul public sau privat al
unităţilor administrativ-teritoriale membre.
Art. 7 - Sursele de venit ale
Organizaţiei sunt următoarele:
a)
sursa de finanţare
necesară funcţionării organizaţiei de management al
destinaţiei, este din taxele
speciale instituite (taxa de sedere stațiune / taxa de promovare
turistica) īn temeiul prevederilor art. 484 din Legea nr. 227/2015, cu
modificările şi completările ulterioare, şi/sau din alte
sume colectate īn scopul promovării şi dezvoltării turismului
b)
contribuţiile
asociaţilor la formarea patrimoniului iniţial, cotizaţiile
asociaţilor şi alte contribuţii de la bugetele locale ale
unităţilor administrativ-teritoriale membre;
c)
dobānzile rezultate din plasarea sumelor
disponibile, īn condiţiile legii;
d)
donaţii, sponsorizări sau legate;
e)
orice alte surse de venituri prevăzute de lege
sau de prezentul statut.
Art. 8 - Organizaţia nu are calitatea de operator şi nu va
desfăşura activităţi
economice.
Art. 9 - Organizaţia are un buget propriu de venituri şi
cheltuieli. Situaţiile financiare se
īntocmesc şi se publică īn conformitate cu legislaţia īn
vigoare.
Capitolul IV
Membrii Organizaţiei
Art.10 - Organizaţia are īn
componenţa sa următoarele categorii de membri:
a)
membri activi;
b)
membri de onoare.
Art.11 - Membrii activi se numesc
la propunerea Consiliului Director, prin hotărāre a Adunării Generale, dintre membrii fondatori şi membrii
asociaţi. Membrii fondatori ai Organizaţiei sunt membri activi īn
baza statutului.
Art.12 - La propunerea Consiliului Director, Adunarea Generală poate
acorda titlul de membru de onoare
acelor persoane care au adus o contribuţie importantă la dezvoltarea
Organizaţiei.
Art.13 - Toţi membrii au
următoarele drepturi:
a)
să aleagă şi
să fie aleşi īn organele de conducere ale Organizaţiei, īn
conformitate cu prevederile prezentului statut, cu excepţia membrilor de
onoare;
b)
să participe la
activităţile organizate de Organizaţiei, īn condiţiile
stabilite de Consiliul Director;
c)
să propună măsuri de
īmbunătăţire a activităţilor şi de realizare a
obiectivelor Organizaţiei;
d)
să se adreseze
nemijlocit tuturor organelor Organizaţiei şi să primească
īn acelaşi timp informaţiile solicitate;
e)
să utilizeze baza materială şi
informaţională a Organizaţiei;
f)
să beneficieze de toate serviciile prestate de
Organizaţiei şi destinate membrilor.
Art.14 - Toţi membrii, cu
excepţia celor de onoare au următoarele obligaţii:
a)
să respecte
prevederile actului constitutiv, statutului şi hotărārile organelor
de conducere ale Organizaţiei;
b)
să plătească cotizaţia
stabilită de Consiliul Director;
c)
să acţioneze pentru īndeplinirea scopului
şi obiectivelor Organizaţiei;
d)
să respecte standardele şi
recomandările Organizaţiei;
e)
să nu
desfăşoare activităţi politice īn cadrul sau cu ocazia
activităţilor organizate de Organizaţiei;
Art.15 - Pierderea calităţii de membru se realizează
dacă este īndeplinită cel puţin una din următoarele condiţii:
a)
neplata cotizaţiei. Pierderea
calităţii se realizează la propunerea Consiliului Director prin
hotărāre a Adunării Generale, fiind precedată de o suspendare a
drepturilor pentru o perioada de ... luni;
b)
la cererea
entităţii. Pierderea calităţii de membru se realizează
automat la momentul īnregistrării cererii, īn lipsa unor dispoziţii
contrare;
c)
prin săvārşirea
de fapte care aduc atingere intereselor şi prestigiului Organizaţiei
sau prin īncălcarea prevederilor statutului Organizaţiei. Pierderea
calităţii se realizează la propunerea Consiliului Director prin
hotărāre a Adunării Generale pe baza unor probe constatatoare.
Capitolul V
Conducere, administrare şi control
Art.16
- Organele de
conducere, administrare şi
control ale Organizaţiei sunt:
Adunarea Generală, Consiliul Director şi Cenzorul sau
Comisia de Cenzori după caz.
Art.17
(1) Adunarea Generală este organul suprem de
conducere al Organizaţiei, format
din toţi reprezentanţii asociaţilor, membri activi,
desemnaţi prin hotărāre a autorităţilor deliberative ale
acestora totalitatea.
(2)
Autorităţile
publice locale, indiferent de numărul acestora īn calitate de membri
asociați, prin preprezentanții desemnați īn Adunarea
Generală, vor deține, īn orice situație 50% din voturile acestui
organ de conducere.
(3)
Fiecare asociat va
depune toate diligenţele pentru a-şi asigura reprezentarea
permanentă īn cadrul adunării generale a Organizaţiei.
(4)
Hotărārile de
numire/revocare/īnlocuire a reprezentanţilor vor fi transmise, īn copie,
asociaţilor şi preşedintelui Organizaţiei, īn termen de 3
(trei) zile lucrătoare de la data emiterii lor.
Art.18 (1)
Adunarea generală alege dintre membrii
săi preşedintele Organizaţiei, care are atribuţiile prevăzute īn prezentul statut şi
care reprezintă Asociaţia īn raporturile cu terţii, cu
excepţia situaţiilor īn care se prevede expres altfel.
(2) Adunarea
Generală se va īntruni o dată pe an īn şedinţă
ordinară, urmānd ca de
fiecare dată cānd este necesar să se convoace şedinţă extraordinară.
(3)
Convocarea
Adunării Generale se va face de către Preşedinte, membrii
Consiliului Director sau cel puţin ¼ din membrii activi stabilindu-se data
exactă şi ordinea de zi a şedinţei.
Art.19 (1)
Adunarea Generală este legal constituită
īn prezenţa a jumătate plus unu
din totalul membrilor săi şi adoptă hotărāri cu votul a
jumătate plus unu din membrii prezenţi.
(2) Hotărārile
de modificare a statutului, dizolvarea şi lichidarea se vor lua cu votul a
doua treimi din totalul membrilor Adunării Generale a Organizaţiei.
(3)
Membrii Adunării
Generale pot participa la şedinţe prin teleconferinţă,
videoconferinţă sau alte mijloace similare de comunicaţie, īn
care toate persoanele participante se pot auzi īntre ele şi fiecare membru
care participă astfel va fi considerat prezent şi va avea dreptul de
a fi numărat īn cadrul cvorumului şi de a vota.
(4) Membrii
Adunării Generale īşi pot exercita votul prin īmputernicire
scrisă acordată unui alt membru al Organizaţiei sau unei alte
persoane. Consiliul Director va pune la dispoziţia membrilor un model de
īmputernicire prevăzută la alineatul precedent.
(5)
Īn cazul īn care la prima
convocare Adunarea Generală nu este statutară, a doua convocare va fi
organizată īn decurs de 7 zile cu respectarea prevederilor prezentului statut, iar hotărārile vor fi adoptate cu jumătate
plus unu din totalul membrilor prezenţi, oricare ar fi numărul
acestora inclusiv īn cazurile prevăzute la alin.2 şi 3.
Art.20 (1) Adunarea generală a Organizaţiei īndeplineşte
atribuţiile care īi revin conform
art. 21 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, precum
şi atribuţiile speciale prevăzute de prezentul statut.
(2)
Atribuţiile
adunării generale a Organizaţiei cu privire la activitatea proprie
sunt:
a) stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale
Organizaţiei;
b) acordarea descărcării de gestiune a membrilor
consiliului director pentru perioada īncheiată, pe baza raportului de activitate
prezentat adunării generale de consiliul director;
c) aprobarea situaţiilor financiare ale
Organizaţiei pentru exerciţiul financiar īncheiat şi a
proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al Organizaţiei
pentru următorul exerciţiu financiar;
d)
alegerea şi revocarea membrilor consiliului director;
e)
alegerea şi revocarea membrilor comisiei de cenzori şi stabilirea
regulilor generale de organizare şi funcţionare a comisiei de
cenzori;
f)
aprobarea organigramei şi a politicii de
personal a Organizaţiei, inclusiv a organizării aparatului tehnic al
Organizaţiei, şi, dacă este cazul, a comisiilor/comitetelor*);
g)
modificarea actului constitutiv şi a
statutului Organizaţiei) ;
h)
dizolvarea şi
lichidarea Organizaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor
rămase după lichidare;
i)
aprobarea primirii de noi
membri īn Organizaţie, a retragerii şi excluderii unor membri din
Organizaţie;
j)
aprobarea cotizaţiei anuale;
k)
orice alte atribuţii prevăzute īn lege
sau īn statut.
_____________
*) Prin statutul Organizaţiei
se pot stabili reguli privind componenţa, atribuţiile şi modul
de funcţionare a acestor comitete/comisii ce vor asista consiliul director
al Organizaţiei īn exercitarea atribuţiilor de elaborare a
strategiilor, de monitorizare, de supraveghere, de organizare a
licitaţiilor publice pentru atribuirea contractelor de delegare etc.
Acestea constituie clauze minimale care pot fi
completate cu alte atribuţii.
(3)
Adunarea Generală īşi poate delega o parte din atribuţii
către Consiliul Director.
B. Consiliul Director
(1)
Consiliul director este
organul executiv de conducere al Organizației, format din preşedintele Organizației şi īncă 2
(doi) membri (Asociaţii pot să prevadă şi un alt număr
de membri, cu condiţia ca numărul total de membri īn consiliul
director, inclusiv preşedintele, să fie impar) numiţi de
adunarea generală pe o perioada de ....
ani. (Durata mandatului este convenită de
asociaţi, dar nu va fi mai mare de 4 ani.) Componenţa consiliului
director va asigura cāt mai bine reprezentativitatea īn cadrul acestui organ a
tuturor membrilor Asociaţiei, utilizānd principiul reprezentării prin
rotaţie.
(2)
Numărul membrilor
Consiliului Director poate fi modificat prin hotărārea Adunării
Generale.
Art.22
(1) Consiliul Director se īntruneşte īn şedinţe
ordinare trimestriale, şedinţele extraordinare convocāndu-se de
fiecare dată cānd este necesar.
(2)
Modul de convocare şi
procedurile se vor detalia īn Regulamentul Intern al Organizaţiei.
Art.23
(1)
Şedinţa
Consiliului Director este legal constituită īn prezenţa a
jumătate plus unu din totalul membrilor săi şi adoptă
hotărāri cu votul a jumătate plus unu din membrii prezenţi.
(2)
Membrii Consiliului
Director pot participa la şedinţe prin teleconferinţă,
videoconferinţă sau alte mijloace similare de comunicaţie, īn
care toate persoanele participante se pot auzi īntre ele şi fiecare membru
care participă astfel va fi considerat prezent şi va avea dreptul de
a fi numărat īn cadrul cvorumului şi de a vota.
Art.24
(1)
Consiliul Director are următoarele atribuţii:
a)
stabileşte strategiile
si politica Organizaţiei pentru a duce la īndeplinire scopul şi
obiectivele Organizaţiei, astfel cum sunt prevăzute īn prezentul
statut;
b)
organizează convocarea Adunării Generale
şi pregăteşte agenda acesteia;
c)
supune aprobării
Adunării Generale rapoarte de activitate, proiectul de buget şi
execuţia bugetară;
d)
hotărăşte angajarea patrimoniului
Organizaţiei şi dă socoteală de actele sale īn faţa
Adunării Generale;
e)
aprobă acceptarea donaţiilor şi
legatelor condiţionate;
f)
stabileşte grila de
salarizare a personalului īncadrat cu contract de muncă şi nivelul
remuneraţiei colaboratorilor;
g)
īndeplineşte atribuţiile stabilite de
către Adunarea Generală;
h)
modifică sediul Organizaţiei
(2)
Īn īndeplinirea
atribuţiilor sale, Consiliul Director va putea folosi şi personal
remunerat, īn condiţiile stabilite de Adunarea Generală.
Art.25
Preşedintele
este ales pe o perioadă de 4 ani şi are următoarele
atribuţii:
a)
acţionează īn conformitate cu strategia
şi politica propusă de Consiliul Director şi cu
cunoştinţă de cauză a acestora;
b)
reprezintă Organizaţia īn relaţiile
cu terţii şi īn acţiunile īn justiţie;
c)
īncheie īn numele şi
pe seama Organizaţiei acte juridice de dispoziţie sau administrare.
d)
prezidează şedinţele Adunării
Generale şi ale Consiliului Director;
e)
exercită īntreaga sa
autoritate şi competenţă pentru a determina īnfăptuirea
scopului şi obiectivelor Organizaţiei.
f)
īndeplineşte orice alte atribuţii
stabilite de Adunarea Generală īn sarcina sa;
C. Cenzorul / Comisia de Cenzori
Art.26
Controlul financiar intern al Organizației este asigurat de o
comisie de cenzori formată din minimum 3 membri numiţi de adunarea
generală pentru o perioadă de 3 (trei) ani, cu posibilitatea
prelungirii.
Art.27
Comisia de cenzori este alcătuită
dintr-un număr impar de membri, din care majoritatea este formată din
membrii Organizaţiei iar cel puţin unul este expert contabil sau
contabil autorizat īn condiţiile legii. Membrii Consiliului Director nu
pot fi cenzori.
Art.28
(1) Pentru activitatea depusă, cenzorii pot primi o īndemnizaţie.
(2)
Cenzorul poate renunţa la funcţia sa cu
un preaviz de 30 de zile, el fiind răspunzător pentru retragerea sa
intempestivă şi pentru eventualele neglijenţe īn īndeplinirea
atribuţiilor.
(3)
Īn caz de
indisponibilitate, atribuţiile acestuia vor fi exercitate temporar de
īmputernicitul Adunării Generale, urmānd ca aceasta să decidă īn
maxim 3 luni īnlocuirea cenzorului.
Art.29
Īn realizarea competenţei sale, comisia de cenzori:a)
verifică modul īn care este administrat patrimoniul Organizaţiei;
b)
īntocmeşte rapoarte şi le prezintă
adunării generale;
c)
poate participa la şedinţele Consiliului
Director fără drept de vot;
d)
īndeplineşte orice
alte atribuţii prevăzute in statut sau stabilite de adunarea
generală.
Art.30
Regulile generale de
organizare şi funcţionare ale comisiei de cenzori se aprobă de
Adunarea Generală. Comisia de cenzori īşi poate elabora un regulament
intern de funcţionare.
Capitolul VI
Dispoziţii finale
Art.31
(1)
Dizolvarea
şi lichidarea Organizaţiei se
face īn situaţiile prevăzute de
lege.
(2)
Trecerea patrimoniului
rezultat după lichidare, către o persoană juridică
nonprofit, avānd un obiect de activitate apropiat de cel al Organizaţiei,
se decide de către Adunarea Generală prin votul majorităţii
simple a membrilor prezenţi.
Art.32
Modificările şi completările
prezentului statut se fac prin hotărāri ale Adunării Generale īn
condiţiile legii şi a prezentului statut. Prevederile prezentului
statut se completează cu normele legale imperative cuprinse īn
legislaţia īn vigoare.
Art.33 Prezentul statut a fost redactat īn ... exemplare, fiecare cu
valoare de original.
PRESEDINTE
DE SEDINTA
Contrasemneaza,
CANDREA MAXIM Secretarul municipiului
TURCU
VASILE
ASOCIAŢII:
Municipiul/Oraşul/Comuna
.............................,
Prin
primar .....................................................
[semnătura
şi ştampila]
Organizația
/ Federația patronală din turism .............................,
Prin
....................................................
[semnătura
şi ştampila]
Sau
Reprezentanți
ai mediului privat din turism ..................
Prin
....................................................
[semnătura
şi ştampila]