ROMĀNIA

JUDEŢUL SUCEAVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

VATRA DORNEI

 

HOTĂRĀRE

privind   infiintarea Organizatiei de Management al Destinatiei „Tara Dornelor”

                           Consiliul Local al municipiului Vatra Dornei ,

                                   intrunit in sedinta  ordinara in data de 30  ianuarie  2019

 

          Avānd īn vedere expunerea de motive prezentată de primarul municipiului, raportul compartimentului de specialitate, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local;

          Īn conformitate cu prevederile  OG nr.58/1998-privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, actualizata;OG nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare;Legea nr.275/2018 privind aprobarea OG nr.15/2017 pentru modificarea si completarea OG nr.58/1998 privind orgaizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania;

          Īn temeiul dispoziţiilor art. 36 alin. (2) lit. “b”  şi alin. (6) lit.”a” pct.4, precum şi art. 45 alin. 1 si art.115 alin.(1) lit.(b) din Legea nr. 215/2001 – a administraţiei publice locale -Republicată;

 

HOTĂRĂŞTE:

             Art. 1 Se aproba infiintarea Organizatiei de Management al Destinatiei „Tara Dornelor”, prin asocierea Consiliului local al Municipiului Vatra Dornei cu organizatiile/federatiile,  patronate din turism sau dupa caz, cu reprezentanti ai mediului privat din turism, putand adera in calitate de membru asociat si alte entitati relevante, precum si asociatii de promovare a turismului, asociatii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic si de formare profesionala in turism si altii asemenea.

           Art.2 Se aprobă Statutul cadru al Organizatiei de Management al Destinatiei „Tara Dornelor”,conform anexei la prezenta hotarare.

           Art. 3   Primarul municipiului, prin  Directia Turism Cultura Salvamont, va duce la īndeplinire prevederile prezentei hotărāri.

 

PRESEDINTE DE SEDINTA                                            Contrasemneaza,         

   CANDREA MAXIM                                                  Secretarul municipiului                                                                                                                                                                                                    TURCU VASILE                                                     

 

Vatra Dornei

30.01.2019

Nr.34

 

 

Anexa Nr. 1

 

                                                                  STATUTUL-CADRU

al Organizaţiei de Management al Destinaţiei

         "ȚARA DORNELOR"

ASOCIAȚII

 

  1. Municipiul / orasul / comuna  …………………………….. prin Consiliul Local  …………………………., cu sediul in ………………………str……………………………………..nr. ………………………………….cod ………………………… reprezentat de …………………………………….. in calitate de Primar al ……………………………….. ………………………………………………………….., legal īmputernicit  īn acest scop prin Hotararea de Consiliu Local  nr ……………………. din ………………….

 

  1. Organizatia patronală / federația patronală de turism , cu sediul in ………………………. Str ………………………………………… nr. ………………………………….cod ………………………… reprezentat de ……………………………………..

 

  1.  Reprezentanți ai mediului privat …………………………………..

denumiţi colectiv asociaţii şi individual asociatul,

ne exprimăm voinţa de a coopera şi de a ne asocia īn conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism īn Romānia, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, īn cadrul " Organizaţiei de Management al Destinaţiei  "ȚARA DORNELOR"

 

(denumită īn continuare Organizaţia), persoană juridică de drept privat, īn scopurile prevăzute la art. 4 din prezentul statut.

Capitolul I

Denumirea, sediul şi durata Organizaţiei

Art.  1 - Denumirea  Organizaţiei  este  "   ORGANIZATIA DE MANAGEMENT A DESTINATIEI TARA DORNELOR",  conform  dovezii   privind disponibilitatea denumirii nr.  ........ din .............., eliberată de Ministerul Justiţiei.

Organizaţia va avea ştampilă şi īnsemne proprii.

Art. 2 - Sediul Organizaţiei  este īn Romānia, Vatra Dornei strada Garii nr 2, Casa de Cultura PLATON PARDAU, CENTRUL NATIONAL DE INFORMARE ȘI PROMOVARE TURISTICA

 

Art. 3

1-       Organizaţia este constituită pe o durată nedeterminată, īncepānd cu data īnscrierii sale īn Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, dizolvarea şi lichidarea sa făcāndu-se īn condiţiile legislaţiei īn vigoare şi a prezentului statut.

2-      Organizaţia de management al destinaţiei se īnfiinţează prin asocierea autorităţii publice locale din componenţa destinaţiei cu plătitori de taxă specială pentru promovare turistică

3-      Deciziile membrilor, plătitori ai taxei pentru promovare turistică, īn vederea īndeplinirii obiectivelor organizaţiei de management al destinaţiei turistice, sunt luate prin vot, proporţional cu cuantumul taxei pentru promovare turistică stabilite şi plătite

4-      Organizația este dinamica din punct de vedere organizațional, putānd  primi īn asociere și alte UAT din arealul Țării Dornelor și implicit reprezentanți ai mediului privat.

5-      Organizația se poate asocia cu alte OMD- uri sau alte forme asociative de destinații turistice prin alocari financiare in conformitate cu  prezentul statut.

 Capitolul II

 

Scopul şi obiectivele Organizaţiei

Art. 4 – Organizaţia īşi propune ca scop:

 

1.      dezvoltarea durabilă;

2.      crearea, dezvoltarea  si managementul destinaţiei turistice;

3.      promovarea turismului din zona destinaţiei;

4.      acordarea suportului necesar pentru elaborarea, finanţarea şi implementarea strategiilor naţionale, regionale şi locale de dezvoltare a turismului īn zona destinaţiei;

 

5.      iniţierea şi dezvoltarea de proiecte cu finanţare europeană, naţională, regională şi locală;

 

6.      coordonarea sectorului public şi privat din domeniul turismului la nivelul destinaţiei pentru realizarea unui management durabil;

 

7.      conlucrarea cu autorităţile cu atribuţii de control şi respectiv de asigurare a liniştii publice pentru asigurarea unei experienţe plăcute turiştilor;

 

8.      realizarea şi coordonarea politicii de marketing a destinaţiei;

9.      asigurarea suportului īn coordonarea şi managementul intervenţiilor īn infrastructura turistică pentru asigurarea calităţii experienţei vizitatorilor;

10.     sprijin pentru coordonarea, dezvoltarea şi managementul evenimentelor;

11.     sprijin pentru dezvoltarea şi managementul resurselor turistice;

12.     coordonarea centrelor de informare turistică de pe teritoriul destinaţiei;

13.     consiliere īn domeniul dezvoltării afacerilor īn turism;

 

14.     monitorizarea dezvoltării turismului īn zona destinaţiei;

15.  stabilirea, implementarea şi monitorizarea standardelor de calitate pentru serviciile de turism şi agrement īn zonă, īn cazul cānd acestea sunt mai stringente decāt standardele naţionale sau internaţionale;

 

16.  culegerea, analiza şi raportarea datelor relevante, conform cerinţelor stabilite de autoritatea centrală cu atribuţii īn turism;

 

17.  arhivarea informaţiilor despre activităţile desfăşurate de Organizaţie, precum şi a datelor, analizelor şi a rapoartelor statistice relevante, pentru a se putea face analiza pe termen lung a activităţii Organizaţiei şi a se putea aprecia impactul real al acestor activităţi;

 

18.     gestionarea mărcii zonei respective.

Art.5 - Realizarea acestui scop va fi urmărită prin īndeplinirea unor obiective cum ar fi:

 

a)    crearea, dezvoltarea şi managementul destinaţiei turistice;

b)      iniţierea şi organizarea activităţilor de promovare a destinaţiei, prin editarea, producerea şi distribuirea de materiale publicitare integrate, care să se alăture promovării individuale, precum şi a activităţilor de marketing turistic, conform programelor şi strategiilor de dezvoltare turistică din zona destinaţiei;

 

c)    elaborarea strategiei de dezvoltare a turismului īn zona destinaţiei, monitorizarea şi actualizarea acesteia;

 

d)    crearea unei oferte turistice integrate la nivelul destinaţiei turistice;

e)     identificarea resurselor financiare, inclusiv programe de finanţare a unor proiecte noi din domeniul turismului;

 

f)   inventarierea resurselor materiale, spirituale, naturale, culturale, istorice şi sociale din zona destinaţiei şi crearea unei baze de date integrate;

 

g)    iniţierea şi susţinerea iniţiativelor de dezvoltare a destinaţiilor turistice;

h)    alcătuirea unei baze de date care să cuprindă propunerile de proiecte din domeniul turismului, la nivelul zonei destinaţiei şi stabilirea unor priorităţi;

 

i)      relaţionarea Centrelor de Informare Turistică din zona destinaţiei, optimizarea activităţii acestora precum şi facilitarea creării unei reţele a acestor centre;

 

j)      īncurajarea şi implementarea iniţiativelor, practicilor, programelor şi proiectelor din domeniul turismului durabil;

 

k)     īncurajarea şi sprijinirea iniţiativelor pentru elaborarea de oferte educaţionale specifice turismului;

 

l)    atragerea şi facilitarea investiţiilor īn turismul din zona destinaţiei, care urmează linia strategică de dezvoltare durabilă impusă de strategiile de dezvoltare generale sau sectoriale;

 

m)       protejarea, conservarea şi īntreţinerea mediului natural, a ariilor naturale protejate şi a patrimoniului cultural, istoric şi turistic din zona destinaţiei;

n)      iniţierea de acţiuni de conştientizare şi informare a populaţiei cu privire la necesitatea protecţiei naturii şi la rolul ariilor naturale protejate;

o)     promovarea ariilor naturale protejate de interes comunitar, naţional şi local şi folosirea potenţialului turistic al acestora īn contextul dezvoltării turismului īn zona destinaţiei;

 

p)    organizarea şi participarea la evenimente, tārguri şi conferinţe pentru promovarea integrată a destinaţiei turistice;

 

q)     cooperarea şi/sau afilierea cu/la organisme interne şi/sau internaţionale pentru promovarea integrată a oportunităţilor turistice din zona destinaţiei şi pentru a obţine informaţii, consultanţă şi sprijin din partea acestor organisme;

 

r)      informarea membrilor Organizaţiei despre modificările legislative din domeniul turismului;

 

s)    īncurajarea cooperării īntre membri īn cadrul Organizaţiei, precum şi cooperarea īntre membri şi terţi din industria turismului şi a ospitalităţii;

 

t)     valorificarea oportunităţilor turistice, dezvoltarea si promovarea diferitelor forme de turism (cultural, de agrement, de aventură, ecoturism, agroturism, de afaceri, de week-end etc.);

 

u)    asigurarea pregătirii membrilor, a angajaţilor proprii şi a altor operatori īn turism din zona destinaţiei, īn vederea īmbunătăţirii serviciilor turistice oferite de aceştia, precum şi pentru crearea de noi locuri de muncă;

 

v)   dezvoltarea durabilă şi promovarea produselor, a valorilor tradiţiei şi ale culturii, a turismului din zona destinaţiei, promovarea excelenţei īn domeniul agriculturii, a meşteşugurilor tradiţionale, īn vederea creşterii competitivităţii īn acest domeniu şi a dezvoltării mediului rural;

 

w)     participarea efectivă la programele şi proiectele de realizare a obiectivelor īn sectorul de turism, conform strategiilor de dezvoltare locale, judeţene şi naţionale.

Capitolul III

 

Patrimoniul Organizaţiei

Art. 6 - (1) Patrimoniul Organizaţiei este compus din bunurile şi resursele proprii, necesare acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare şi desfăşurării activităţilor proprii, pe de o parte, şi din dreptul de folosinţă gratuită asupra unor bunuri din domeniul public sau privat al asociaţilor, acordat sau ce va fi acordat Organizaţiei de către asociaţi, pe de altă parte.

(2)      Patrimoniul iniţial al Organizaţiei este de .................... lei, constituit din contribuţia īn numerar şi/sau īn natură a asociaţilor, după cum urmează:

Pentru fiecare membru al Organizaţiei se specifică īn ce constă contribuţia - īn numerar şi/sau īn natură, cu indicarea īn acest caz a bunurilor cu care contribuie - şi valoarea contribuţiei.

(3)      Patrimoniul iniţial al Organizaţiei include şi dreptul de folosinţă gratuită, pe termen limitat, a următoarelor bunuri aparţinānd domeniului public şi/sau privat al asociaţilor,: ..................................................................

(datele de identificare ale bunului)

aparţinānd patrimoniului public/privat al ...................................................,

(Se indică unitatea administrativ-teritorială.)

 

conform Hotărārii Consiliului Local ........... nr. ...../..... .

(Se specifică bunurile care se dau īn folosinţă gratuită Organizaţiei, dacă sunt din domeniul public sau privat, local ori judeţean, termenul pentru care sunt date īn folosinţă - dreptul de folosinţă nu poate fi acordat pentru o durată nedeterminată, conform art. 124 din Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu indicarea hotărārii autorităţii deliberative a unităţii administrativ-teritoriale membre prin care se aprobă darea īn folosinţă a acestora.)

Alin. (3) al acestui articol este opţional, după cum asociaţii dau īn folosinţă gratuită sau nu Organizaţiei bunuri aflate īn domeniul public sau privat al unităţilor administrativ-teritoriale membre.

Art. 7 - Sursele de venit ale Organizaţiei sunt următoarele:

a)    sursa de finanţare necesară funcţionării organizaţiei de management al destinaţiei, este din  taxele speciale instituite (taxa de sedere stațiune / taxa de promovare turistica) īn temeiul prevederilor art. 484 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau din alte sume colectate īn scopul promovării şi dezvoltării turismului

b)   contribuţiile asociaţilor la formarea patrimoniului iniţial, cotizaţiile asociaţilor şi alte contribuţii de la bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale membre;

c)    dobānzile rezultate din plasarea sumelor disponibile, īn condiţiile legii;

d)   donaţii, sponsorizări sau legate;

 

 

e)    orice alte surse de venituri prevăzute de lege sau de prezentul statut.

Art. 8 - Organizaţia nu are calitatea de operator şi nu va desfăşura activităţi economice.

Art. 9 - Organizaţia are un buget propriu de venituri şi cheltuieli. Situaţiile financiare se īntocmesc şi se publică īn conformitate cu legislaţia īn vigoare.

Capitolul IV

 

Membrii Organizaţiei

Art.10 - Organizaţia are īn componenţa sa următoarele categorii de membri:

 

a)    membri activi;

b)    membri de onoare.

Art.11 - Membrii activi se numesc la propunerea Consiliului Director, prin hotărāre a Adunării Generale, dintre membrii fondatori şi membrii asociaţi. Membrii fondatori ai Organizaţiei sunt membri activi īn baza statutului.

Art.12 - La propunerea Consiliului Director, Adunarea Generală poate acorda titlul de membru de onoare acelor persoane care au adus o contribuţie importantă la dezvoltarea Organizaţiei.

Art.13 - Toţi membrii au următoarele drepturi:

 

a)    să aleagă şi să fie aleşi īn organele de conducere ale Organizaţiei, īn conformitate cu prevederile prezentului statut, cu excepţia membrilor de onoare;

 

b)      să participe la activităţile organizate de Organizaţiei, īn condiţiile stabilite de Consiliul Director;

 

c)     să propună măsuri de īmbunătăţire a activităţilor şi de realizare a obiectivelor Organizaţiei;

 

d)    să se adreseze nemijlocit tuturor organelor Organizaţiei şi să primească īn acelaşi timp informaţiile solicitate;

 

e)    să utilizeze baza materială şi informaţională a Organizaţiei;

f)   să beneficieze de toate serviciile prestate de Organizaţiei şi destinate membrilor.

Art.14 - Toţi membrii, cu excepţia celor de onoare au următoarele obligaţii:

 

a)      să respecte prevederile actului constitutiv, statutului şi hotărārile organelor de conducere ale Organizaţiei;

 

b)    să plătească cotizaţia stabilită de Consiliul Director;

 

c)    să acţioneze pentru īndeplinirea scopului şi obiectivelor Organizaţiei;

d)    să respecte standardele şi recomandările Organizaţiei;

e)     să nu desfăşoare activităţi politice īn cadrul sau cu ocazia activităţilor organizate de Organizaţiei;

Art.15 - Pierderea calităţii de membru se realizează dacă este īndeplinită cel puţin una din următoarele condiţii:

 

a)       neplata cotizaţiei. Pierderea calităţii se realizează la propunerea Consiliului Director prin hotărāre a Adunării Generale, fiind precedată de o suspendare a drepturilor pentru o perioada de ... luni;

 

b)      la cererea entităţii. Pierderea calităţii de membru se realizează automat la momentul īnregistrării cererii, īn lipsa unor dispoziţii contrare;

 

c)    prin săvārşirea de fapte care aduc atingere intereselor şi prestigiului Organizaţiei sau prin īncălcarea prevederilor statutului Organizaţiei. Pierderea calităţii se realizează la propunerea Consiliului Director prin hotărāre a Adunării Generale pe baza unor probe constatatoare.

Capitolul V

 

Conducere, administrare şi control

Art.16  -  Organele  de  conducere,  administrare  şi  control  ale  Organizaţiei  sunt:

Adunarea Generală, Consiliul Director şi Cenzorul sau Comisia de Cenzori după caz.

A. Adunarea Generală

Art.17 – (1) Adunarea Generală este organul suprem de conducere al Organizaţiei, format din toţi reprezentanţii asociaţilor, membri activi, desemnaţi prin hotărāre a autorităţilor deliberative ale acestora totalitatea.

(2)     Autorităţile publice locale, indiferent de numărul acestora īn calitate de membri asociați, prin preprezentanții desemnați īn Adunarea Generală, vor deține, īn orice situație 50% din voturile acestui organ de conducere.

 

 

(3)      Fiecare asociat va depune toate diligenţele pentru a-şi asigura reprezentarea permanentă īn cadrul adunării generale a Organizaţiei.

(4)      Hotărārile de numire/revocare/īnlocuire a reprezentanţilor vor fi transmise, īn copie, asociaţilor şi preşedintelui Organizaţiei, īn termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la data emiterii lor.

Art.18 (1) Adunarea generală alege dintre membrii săi preşedintele Organizaţiei, care are atribuţiile prevăzute īn prezentul statut şi care reprezintă Asociaţia īn raporturile cu terţii, cu excepţia situaţiilor īn care se prevede expres altfel.

(2)     Adunarea Generală se va īntruni o dată pe an īn şedinţă ordinară, urmānd ca de

 

fiecare      dată      cānd      este      necesar            se      convoace      şedinţă       extraordinară.

(3)     Convocarea Adunării Generale se va face de către Preşedinte, membrii Consiliului Director sau cel puţin ¼ din membrii activi stabilindu-se data exactă şi ordinea de zi a şedinţei.

Art.19 (1) Adunarea Generală este legal constituită īn prezenţa a jumătate plus unu din totalul membrilor săi şi adoptă hotărāri cu votul a jumătate plus unu din membrii prezenţi.

(2)     Hotărārile de modificare a statutului, dizolvarea şi lichidarea se vor lua cu votul a

 

doua      treimi        din      totalul        membrilor        Adunării       Generale        a      Organizaţiei.

(3)         Membrii Adunării Generale pot participa la şedinţe prin teleconferinţă, videoconferinţă sau alte mijloace similare de comunicaţie, īn care toate persoanele participante se pot auzi īntre ele şi fiecare membru care participă astfel va fi considerat prezent şi va avea dreptul de a fi numărat īn cadrul cvorumului şi de a vota.

 

(4)    Membrii Adunării Generale īşi pot exercita votul prin īmputernicire scrisă acordată unui alt membru al Organizaţiei sau unei alte persoane. Consiliul Director va pune la dispoziţia membrilor un model de īmputernicire prevăzută la alineatul precedent.

 

(5)    Īn cazul īn care la prima convocare Adunarea Generală nu este statutară, a doua convocare va fi organizată īn decurs de 7 zile cu respectarea prevederilor prezentului statut, iar hotărārile vor fi adoptate cu jumătate plus unu din totalul membrilor prezenţi, oricare ar fi numărul acestora inclusiv īn cazurile prevăzute la alin.2 şi 3.

Art.20 (1) Adunarea generală a Organizaţiei īndeplineşte atribuţiile care īi revin conform art. 21 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, precum şi atribuţiile speciale prevăzute de prezentul statut.

(2)    Atribuţiile adunării generale a Organizaţiei cu privire la activitatea proprie sunt:

a) stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale Organizaţiei;

b) acordarea descărcării de gestiune a membrilor consiliului director pentru perioada īncheiată, pe baza raportului de activitate prezentat adunării generale de consiliul director;

 

c) aprobarea situaţiilor financiare ale Organizaţiei pentru exerciţiul financiar īncheiat şi a proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al Organizaţiei pentru următorul exerciţiu financiar;

 

d) alegerea şi revocarea membrilor consiliului director;

e) alegerea şi revocarea membrilor comisiei de cenzori şi stabilirea regulilor generale de organizare şi funcţionare a comisiei de cenzori;

 

f)       aprobarea organigramei şi a politicii de personal a Organizaţiei, inclusiv a organizării aparatului tehnic al Organizaţiei, şi, dacă este cazul, a comisiilor/comitetelor*);

 

g)    modificarea actului constitutiv şi a statutului Organizaţiei) ;

h)      dizolvarea şi lichidarea Organizaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;

 

i)     aprobarea primirii de noi membri īn Organizaţie, a retragerii şi excluderii unor membri din Organizaţie;

 

j)    aprobarea cotizaţiei anuale;

k)   orice alte atribuţii prevăzute īn lege sau īn statut.

_____________

*) Prin statutul Organizaţiei se pot stabili reguli privind componenţa, atribuţiile şi modul de funcţionare a acestor comitete/comisii ce vor asista consiliul director al Organizaţiei īn exercitarea atribuţiilor de elaborare a strategiilor, de monitorizare, de supraveghere, de organizare a licitaţiilor publice pentru atribuirea contractelor de delegare etc.

Acestea constituie clauze minimale care pot fi completate cu alte atribuţii.

(3) Adunarea Generală īşi poate delega o parte din atribuţii către Consiliul Director.

 

B. Consiliul Director

Art. 21

 

(1)     Consiliul director este organul executiv de conducere al Organizației, format din preşedintele Organizației şi īncă 2 (doi) membri (Asociaţii pot să prevadă şi un alt număr de membri, cu condiţia ca numărul total de membri īn consiliul director, inclusiv preşedintele, să fie impar) numiţi de adunarea generală pe o perioada de ....

 

ani. (Durata mandatului este convenită de asociaţi, dar nu va fi mai mare de 4 ani.) Componenţa consiliului director va asigura cāt mai bine reprezentativitatea īn cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociaţiei, utilizānd principiul reprezentării prin rotaţie.

(2)    Numărul membrilor Consiliului Director poate fi modificat prin hotărārea Adunării Generale.

Art.22

 

(1) Consiliul Director se īntruneşte īn şedinţe ordinare trimestriale, şedinţele extraordinare convocāndu-se de fiecare dată cānd este necesar.

 

(2)      Modul de convocare şi procedurile se vor detalia īn Regulamentul Intern al Organizaţiei.

Art.23

 

(1)    Şedinţa Consiliului Director este legal constituită īn prezenţa a jumătate plus unu din totalul membrilor săi şi adoptă hotărāri cu votul a jumătate plus unu din membrii prezenţi.

(2)        Membrii Consiliului Director pot participa la şedinţe prin teleconferinţă, videoconferinţă sau alte mijloace similare de comunicaţie, īn care toate persoanele participante se pot auzi īntre ele şi fiecare membru care participă astfel va fi considerat prezent şi va avea dreptul de a fi numărat īn cadrul cvorumului şi de a vota.

Art.24

 

(1) Consiliul Director are următoarele atribuţii:

a)     stabileşte strategiile si politica Organizaţiei pentru a duce la īndeplinire scopul şi obiectivele Organizaţiei, astfel cum sunt prevăzute īn prezentul statut;

 

b)    organizează convocarea Adunării Generale şi pregăteşte agenda acesteia;

c)     supune aprobării Adunării Generale rapoarte de activitate, proiectul de buget şi execuţia bugetară;

 

d)     hotărăşte angajarea patrimoniului Organizaţiei şi dă socoteală de actele sale īn faţa Adunării Generale;

 

e)    aprobă acceptarea donaţiilor şi legatelor condiţionate;

f)   stabileşte grila de salarizare a personalului īncadrat cu contract de muncă şi nivelul remuneraţiei colaboratorilor;

 

g)    īndeplineşte atribuţiile stabilite de către Adunarea Generală;

h)    modifică sediul Organizaţiei

(2)      Īn īndeplinirea atribuţiilor sale, Consiliul Director va putea folosi şi personal remunerat, īn condiţiile stabilite de Adunarea Generală.

Art.25

 

Preşedintele este ales pe o perioadă de 4 ani şi are următoarele atribuţii:

a)     acţionează īn conformitate cu strategia şi politica propusă de Consiliul Director şi cu cunoştinţă de cauză a acestora;

 

b)    reprezintă Organizaţia īn relaţiile cu terţii şi īn acţiunile īn justiţie;

c)       īncheie īn numele şi pe seama Organizaţiei acte juridice de dispoziţie sau administrare.

 

d)    prezidează şedinţele Adunării Generale şi ale Consiliului Director;

e)      exercită īntreaga sa autoritate şi competenţă pentru a determina īnfăptuirea scopului şi obiectivelor Organizaţiei.

 

f)   īndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală īn sarcina sa;

C. Cenzorul / Comisia de Cenzori

Art.26

 

Controlul financiar intern al Organizației este asigurat de o comisie de cenzori formată din minimum 3 membri numiţi de adunarea generală pentru o perioadă de 3 (trei) ani, cu posibilitatea prelungirii.

Art.27

 

Comisia de cenzori este alcătuită dintr-un număr impar de membri, din care majoritatea este formată din membrii Organizaţiei iar cel puţin unul este expert contabil sau contabil autorizat īn condiţiile legii. Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori.

Art.28

 

(1)      Pentru        activitatea          depusă,        cenzorii        pot       primi        o      īndemnizaţie.

(2)      Cenzorul poate renunţa la funcţia sa cu un preaviz de 30 de zile, el fiind răspunzător pentru retragerea sa intempestivă şi pentru eventualele neglijenţe īn īndeplinirea atribuţiilor.

 

(3)      Īn caz de indisponibilitate, atribuţiile acestuia vor fi exercitate temporar de īmputernicitul Adunării Generale, urmānd ca aceasta să decidă īn maxim 3 luni īnlocuirea cenzorului.

Art.29

 

Īn realizarea competenţei sale, comisia de cenzori:a) verifică modul īn care este administrat patrimoniul Organizaţiei;

 

b)    īntocmeşte rapoarte şi le prezintă adunării generale;

c)    poate participa la şedinţele Consiliului Director fără drept de vot;

d)      īndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute in statut sau stabilite de adunarea generală.

Art.30

Regulile generale de organizare şi funcţionare ale comisiei de cenzori se aprobă de Adunarea Generală. Comisia de cenzori īşi poate elabora un regulament intern de funcţionare.

Capitolul VI

 

Dispoziţii finale

Art.31

 

(1)       Dizolvarea  şi  lichidarea  Organizaţiei  se  face  īn  situaţiile  prevăzute  de  lege.

(2)        Trecerea patrimoniului rezultat după lichidare, către o persoană juridică nonprofit, avānd un obiect de activitate apropiat de cel al Organizaţiei, se decide de către Adunarea Generală prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.

Art.32

 

Modificările şi completările prezentului statut se fac prin hotărāri ale Adunării Generale īn condiţiile legii şi a prezentului statut. Prevederile prezentului statut se completează cu normele legale imperative cuprinse īn legislaţia īn vigoare.

Art.33 Prezentul statut a fost redactat īn ... exemplare, fiecare cu valoare de original.

 

 

PRESEDINTE DE SEDINTA                                                            Contrasemneaza,         

   CANDREA MAXIM                                                                Secretarul municipiului                                                                                                                                                                                                                              TURCU VASILE                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ASOCIAŢII:

 

Municipiul/Oraşul/Comuna .............................,

 

Prin primar .....................................................

[semnătura şi ştampila]

 

Organizația / Federația patronală din turism .............................,

 

Prin ....................................................

[semnătura şi ştampila]

 

Sau

 

Reprezentanți ai mediului privat din turism ..................

 

Prin ....................................................

[semnătura şi ştampila]