ROMÂNIA
JUDEŢUL SUCEAVA
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI
VATRA DORNEI
HOTĂRÂRE
privind aprobarea Regulamentului – Cadru privind organizarea și desfășurarea licitațiilor publice privind vânzarea, bunurilor imobile proprietate privată a municipiului Vatra – Dornei
Consiliul Local al Municipiului Vatra Dornei
intrunit in sedinta ordinara in data de 26.04.2018
Având în vedere:
-expunerea de motive nr. 10368/19.04.2018 a primarului municipiului Vatra Dornei;
-raportul de specialitate nr. 10369/19.04.2018 a compartimentului de specialitate;
- prevederile art. 36 alin. (2) lit.c, alin. (5) lit. ,,b” coroborat cu art. 123 alin. (1), alin. (2) si alin. (3) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, actualizată și republicată;
-dispozițiile art. 13, art. 16 si art. 20 din Legea 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
-dispozițiile art. 8 din Legea nr. 15/2003, privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală;
-dispozițiile art. 1 și 7 din Legea nr. 85/1992, privind vânzarea de locuințe și spații cu altă destinație, construite din fondurile statului și din fondurile unităților economice și bugetare de stat;
-dispozițiile art. 9, din Legea nr. 112/1995, pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului;
-dispozițiile art. 42, alin. (2), și (3), din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată;
-dispozițiile Legii nr. 85/1992, privind vânzarea de locuințe și spații cu altă destinație, construite din fondurile statului și din fondurile unităților economice și bugetare de stat;
-dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 250/2007 pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare unitara a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989;
-dispozițiile Noului Cod Civil, actualizat, Legea nr. 287/2009;
-dispozițiile Legii nr. 213/1998, privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, actualizata cu modificarile si completarile ulterioare;
Luand act de avizele favorabile ale comisiilor de specialitate din Consiliul Local;
În temeiul art. 45 alin. (3) coroborat cu art. 115 alin. (1), lit. ,,b” din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, actualizată și republicată,
HOTĂRĂȘTE:
Art.1. Se aprobă Regulamentul – Cadru, privind organizarea și desfășurarea licitațiilor publice privind vânzarea, bunurilor imobile terenuri/construcții, proprietate privată a municipiului Vatra – Dornei, Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, care face parte integrantă din aceasta.
Art.2. Prezenta hotărâre va fi dusă la îndeplinire de Primarul municipiului Vatra Dornei, prin Serviciul Urbanism și Amenajarea Teritoriului, Compartimentul Cadastru, Direcția economică și Compartimentul juridic;
Art.3. Secretarul municipiului Vatra Dornei, va asigura comunicarea prezentei hotărâri către:
-Instituția Prefectului – Județul Suceava;
-Primarului municipiului Vatra Dornei;
-Direcțiilor și compartimentelor din cadrul aparatului de spacialitate al primarului;
PRESEDINTE DE SEDINTA
IOJA CEZAR
Contrasemneaza,
Secretarul municipiului
Turcu Vasile
Vatra Dornei
26.04.2018
Nr.93
Anexa
nr. 1
REGULAMENT
- CADRU
privind
organizarea și desfășurarea licitațiilor publice privind
vânzarea, bunurilor imobile proprietate privată a municipiului Vatra –
Dornei
Art.1.
(1) Prezentul Regulament stabileşte
condiţiile cadru pentru vânzarea prin licitație
public, după caz, vânzarea directă, a bunurilor imobile -
terenuri/clădiri, ce aparțin domeniului privat al
municipiului Vatra Dornei.
(2). Titularul dreptului de
proprietate este municipiul Vatra – Dornei, iar competenţa materială
de administrare a bunurilor imobile din patrimoniul privat al municipiului
Vatra Dornei, este în sarcina
Consiliului Local al municipiului Vatra - Dornei.
(3). Responsabilitatea
privind iniţierea şi urmărirea procedurii de vânzare a
imobilelor stabilită prin prezentul Regulament revine Serviciului de
Urbanism şi Amenajarea Teritoriului, Compartimentului Cadastru si
Serviciului Juridic din cadrul Primăriei municipiului Vatra – Dornei.
(4). Direcţia
Economică, Buget – Contabilitate, Serviciul Venituri Taxe și Impozite locale, Compartimentul Juridic, Compartimentul
cadastru, Registru Agricol şi Comisia de aplicare a legilor privind
retrocedările vor pune la dispoziţia Serviciului de Urbanism şi
Amenajarea Teritoriului, informaţiile necesare în vederea derulării
în condiţii legale a procedurii de vânzare a bunurilor
imobile–terenuri/clădiri din domeniul privat al municipiului Vatra -
Dornei.
Art.2 În sensul prezentului
regulament, termenii de mai jos se definesc astfel :
a)
Vânzător – Municipiul
Vatra Dornei, persoană juridică de drept public, care încheie
contracte de vânzare – cumpărare prin Primarul Municipiului Vatra –
Dornei, sau împuterniciții acestuia în condițiile prezentului regulament;
b)
Cumpărător – orice persoană fizică sau juridică,
română sau străină;
c) Bunuri imobile – terenuri, terenuri și construcții, apartamente fond
locativ de stat, proprietate
privată a municipiului Vatra Dornei;
d)
Organizatorul vânzării (licitației) – Primăria
municipiului Vatra Dornei, prin Comisia de licitație
numită prin dispoziție a Primarului
Municipiului Vatra Dornei;
e)
Ofertanţi -
persoanele fizice sau juridice care fac o ofertă calificată în cadrul
ședinței de licitaţie
publică, după caz, de negociere directă.
Art.
3 – Principiile
care stau la baza selectării ofertanților și adjudecării bunurilor imobile scoase la licitație public în vederea vânzării sunt următoarele:
a.Transparenţa – respectiv punerea la
dispoziția tuturor celor interesați a informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru
vanzarea bunurilor imobile proprietate privata a municipiului Vatra Dornei.
b.Tratamentul egal pentru toti ofertantii,
însemnând că toate criteriile de selecție se aplică într-o
manieră nediscriminatorie ;
c.Libera concurenţă, respectiv asigurarea
condițiilor pentru orice candidat, persoana
fizică sau juridică capabilă, potrivit legislației, să poată dobândi bunuri imobile pe teritoriul
Romaniei, să aibă dreptul de a participa la licitația publică în vederea cumpărării unor astfel
de bunuri imobile proprietate a municipiului Vatra Dornei, in condițiile legii, ale convențiilor și acordurilor la care România este parte.
Art.4.
(1). Vânzarea se face în baza unui contract de
vânzare-cumpărare, autentificat notarial, prin care persoana de drept
public, numită vânzător, transmite unei alte persoane
fizice/juridice, numită cumpărător, proprietatea sa asupra unui
bun imobil, proprietate privată a unităţii administrativteritoriale,
în schimbul unui preţ.
Primarul
municipiului
(2) Sumele obţinute
din vânzarea bunurilor imobile, proprietate privată a municipiului Vatra
Dornei, constituie integral venit la bugetul local.
(3) Taxele ocazionate de
autentificarea contractului de vânzare-cumpărare la notar şi
efectuarea operaţiunilor de publicitate imobiliară vor fi suportate
de către cumpărător.
(4) Cheltuielile ocazionate
de documentația cadastrală și întocmirea raportului de
evaluare
a imobilului, vor fi suportate de cumpărător, fără a fi
deduse din prețul de vânzare al
imobilului.
Capitolul
II REGULI COMUNE PRIVIND VÂNZAREA BUNURILOR IMOBILE
Categorii de imobile ce pot face obiectul vânzării
Art.5.
(1). Fac obiectul vânzării potrivit prevederilor
prezentului regulament, urmatoarele categorii de bunuri imobile ce aparțin domeniului privat al municipiului Vatra Dornei:
a). terenurile libere,
destinate construirii, în condițiile respectării
prevederilor documentațiilor de urbanism și de amenajare a teritoriului, aprobate potrivit legii;
b). imobile – terenuri și construcții, proprietate
privată a municipiului Vatra Dornei;
c). terenuri ce aparțin domeniului privat al municipiului Vatra Dornei, pe care
sunt edificate construcții proprietate
privată a unor personae fizice (trenuri care au făcut obiectul
atribuirii în temeiul Legii nr. 15/2003 și care pe care
beneficiarii au edificat construcții – terenuri aferente
construcțiilor).
d). imobile – apartamente
fond locativ de stat, proprietate privată a municipiului Vatra Dornei.
e). imobile construcții cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului, care nu au fost
restituite în natură în baza legilor proprietății și fac obiectul unor
contracte de închiriere valabile.
f).
imobile terenuri care fac obiectul unor contracte de concesiune/închiriere,
valabil încheiate și în curs de derulare.
(2)
Anterior
vânzării, imobilele supuse procedurilor de vânzare, trebuie
să facă parte din patrimoniul municipiului, înscrise în inventarul
unității administrativ –
teritoriale, domeniul privat și să figureze în
registrele de proprietate imobiliară ca bunuri ce aparțin domeniului privat al municipiului Vatra Dornei;
Art.
6. Nu pot face obiectul vânzării, urmatoarele
bunuri imobile din domeniul privat:
-
imobilele care fac obiectul unor cereri de reconstituire/constituire a
dreptului de proprietate formulate în baza legislației in vigoare privind restituirea proprietăților;
-
imobilele care fac obiectul unor litigii existente pe rolul instanțelor de judecată în care autoritatea publică este
parte în proces;
-
terenurile afectate de rețele edilitare publice ;
-terenurile
care sunt prevăzute cu regim special, menționate
ca atare în documentațiile de urbanism.
2. Proceduri
de vânzare
Art.
7. Vânzarea
bunurilor imobile ce aparțin domniului privat al
municipiului Vatra Dornei, în funcție de categoria din care
fac parte, se poate face prin una din procedurile:
(1). a). Vânzarea
directă, în cazul următoarelor categorii de imobile:
a.1. terenurile ce aparțin domeniului privat al municipiului Vatra Dornei, pe care
sunt ridicate construcții proprietate
privată a unor persoane fizice sau juridice, constructorii de bună
credință beneficiind de un
drept de preemțiune la cumpărarea
terenului aferent construcțiilor, așa cum este reglementat de art. 123 alin. (3) din Legea nr. 215/2001, privind administratia
publica locala, republicată și actualizată,
potrivit căruia ,, în cazul în care
consiliile locale hotărăsc vânzarea unui teren aflat in proprietatea
privată a unității administrativ-teritoriale pe
care sunt ridicate construcții, constructorii de bună
– credință ai acestora
beneficiază de un drept de preemțiune la cumpărarea terenului
aferent construcțiilor”;
a.2. terenuri
ce aparțin domeniului privat al
municipiului Vatra Dornei, care au făcut obiectul atribuirii în folosință gratuită prin H.C.L. M Vatra Dornei, în temeiul
Legii nr. 15/2003, constructorilor de bună – credință.
a.3. bunuri imobile –
terenuri și construcții ce aparțin domeniului privat al
municipiului Vatra Dornei și fac obiectul unor
contracte de concesiune/închiriere, încheiate cu personae fizice sau juridice.
Concesionarii/chiriașii având drept de preemțiune la cumpărarea bunului imobil.
a.4. apartamente construite
din fondurile statului, ce fac obiectul unor contracte de închiriere în baza
Decretului – lege nr. 61/1990, privind vânzarea de locuințe construite din fondurile statului către populație, a Legii nr. 85/1992, privind vânzarea de locuințe și spații cu altă destinație construite din
fondurile statului și din fondurile
unităților economice sau
bugetare de stat.
a.5. imobilele construcții cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului, după 6 martie
1945, care nu au fost restituite în natură în baza legilor proprietății și fac obiectul unor
contracte de închiriere valabil încheiate, impreună cu cota indiviză
de teren cuvenită locuinței.
a.6. imobilele terenuri în
vederea extinderii construcţiilor pe terenuri alăturate, la cererea
proprietarului sau cu acordul acestuia.
a.7. imobile terenuri, pe
care sunt edificate déjŕ construcții definitive
fără autorizații de construire, în
vederea intrării în legalitate.
1.b) Vânzarea prin licitație publică deschisă organizată în condițiile legii, în cazul urmatoarelor categorii de imobile:
b.1. terenurile libere,
destinate construirii, in condițiile respectării
documentațiilor de urbanism și de amenajare a teritoriului, aprobate potrivit legii.
b.2. construcții, proprietate privată a municipiului Vatra Dornei.
b.3. apartamente din fondul
locative de stat, aflate în proprietatea municipiului Vatra Dornei, care nu fac
obiectul unor contracte de închiriere.
Art.
8. Prețurile de vânzare, respectiv de pornire a licitației în vederea vânzării bunurilor imobile proprietate
privată a municipiului Vatra Dornei, se stabilesc pe bază de raport
de evaluare întocmit de un expert evaluator A.N.E.V.A.R., avandu-se in vedere
prețurile practicate pe piață pentru bunuri asemănatoare, și aprobate prin H.C.L. adoptată cu votul a 2/3 din
numărul consilierilor locali în funcție.
3. Cadrul
de reglementare
Art.9.
Vânzarea
bunurilor imobile proprietate privată a municipiului Vatra Dornei este
reglementată de:
a).
Legea nr.215/2001,privind administrația publică
locală, actualizată și republicată;
b).
Legea nr.50/1991, privind autorizarea execut[rii lucrarilor de construcții, actualizată și republicată;
c).
Legea nr. 213/1998, privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, actualizată;
d).
Lgea nr. 15/2003, privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei
locuințe proprietate
personală, republicată;
e).
Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod
abuziv in perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată;
f).
Decretul – lege nr. 61/1990, privind vânzarea de locuințe construite din fondurile statului către populație, cu modificările și completările
ulterioare;
g).
Legea nr. 85/1992, privind v\nzarea de locuințe
și spații cu altă destinație, construite din fondurile statului și din fondurile unităților
economice și bugetare de stat;
h). Legea nr. 112/1995, pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația
de locuințe, trecute în proprietatea statului;
i).
Hotararea Guvernului nr. 250/2007 pentru aplicarea Normelor metodologice de
aplicare unitara a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile
preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989;
j).
Noul Cod Civil, actualizat, Legea nr.
287/2009;
4.
Determinarea situaţiei juridice a terenului
Art.10. Anterior
vânzării, imobilele supuse procedurilor de vânzare trebuie să
figureze în evidenţele de publicitate imobiliară, intabulate ca
bunuri aparţinând domeniului privat al municipiului Vatra Dornei.
5.
Întocmirea documentaţiei in vederea demarării procedurii de vânzare
Art.11. (1). Documentaţia tehnică
(cadastrală).
În
vederea vânzării bunurilor imobile proprietate privată a municipiului
Vatra Dornei, sunt necesare următoarele documente:
a. Cartea Funciară a
imobilului;
b. Plan de amplasament și
delimitare a corpului de proprietate pentru imobilul care face obiectul
vânzării, întocmit de o persoană autorizată în executarea de
lucrări de cadastru și topometrie;
c. Certificat de urbanism,
însoțit de avizele și acordurile solicitate prin certificatul de urbanism,
dacă este cazul;
(2). Documentaţia
economică.
a. Pentru stabilirea preţului de
vânzare directă pentru imobilele terenuri, se va aplica prețul stabilit prin H.C.L. nr. 187/2016. Pentru toate celelalte
imobile menționate în prezentul regulament
se vor comanda rapoarte de evaluare care vor fi întocmite de către
persoane autorizate, atestate ANEVAR.
(3).
Raport de Evaluare a bunurilor, raport întocmit de persoane fizice sau
juridice autorizate, respectând Standardele Internaţionale de Evaluare
(Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România – ANEVAR).
Raportul de evaluare va menţiona în mod obligatoriu preţul de
circulaţie pe piaţa liberă a imobilelor din zonă.
(4)
H.C.L.
privind aprobarea vânzării directe sau prin licitatie publică deschisă
a imobilului construcție sau teren.
6. Comisia
de licitație
Art.12.(1). Comisia de licitaţie şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva actelor adoptate de
comisia de licitaţie ( precum și supleanții acestora), va fi desemnată prin Dispoziție a Primarului municipiului Vatra Dornei, pentru membrii ce
fac parte din aparatul de specialitate al primarului și prin H.C.L. al Municipiului Vatra Dornei pentru membrii
care au calitatea de aleși locali respectiv
consilieri locali, dacă este cazul.
Comisia
de licitație, se va ocupa de
organizarea licitatiei, de verificarea procedurilor de înscriere la licitație precum și de asigurarea
desfășurării licitației în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
(2).
Comisia
de licitaţie/soluționare a contestației va fi alcătuită dintr-un număr impar de
membri, care nu poate fi mai mic de 5, fără secretar, după cum
urmează:
1.
președinte;
4.
membrii, din care unul va fi locțiitorul președintelui, minim;
1.
secretar.
Secretarul
comisiei nu are drept de vot, va asigura doar lucrările de secretariat ale
comisiilor.
Art.13.(1).
Persoanele
desemnate să facă parte din comisia de licitație, sunt obligate sa dea o declarație privind compatibilitatea, imparțialitatea și obligația de păstrare a confidențialității în raport cu calitatea de membru al comisiei de licitație, al comisiei de contestații
și de membru supleant, declarații care se vor păstra la dosarul licitației.
(2)
Nu au
dreptul să fie implicate în procesul de evaluare a ofertelor de la
Licitație urmatoarele persoane :
a). soț/soție, rudă sau afin
până la gradul al patrulea inclusiv cu ofertantul, persoană
fizică ;
b). sot/sotie, rudă
sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care fac parte din
consiliul de administrație, organul de conducere
ori de supervizare al unuia dintre ofertanți, persoane juridice ;
c). persoane care dețin parți sociale, parți de interes, acțiuni din capitalul
subscris al unuia dintre ofertanți sau persoane care fac
parte din consiliul de administrație, organul de conducere
ori de supervizare al unuia dintre oferțanti ;
d). persoane care pot avea
un interes de natură să le afecteze imparțialitatea pe parcursul procesului de evaluare a ofertelor;
e). Ofertantul care are
drept membri în cadrul consiliului de administrație/organ
de conducere ori de supervizare și/sau are acționari ori asociați personae care sunt soț/soție, rudă sau afin
până la gradul al IV- leaîn cadrul autorității, inclusiv ori care se află în relații comerciale (adică dețin
părți sociale, părți de interes, acțiuni din capitalul
subscris al unuia dintre ofertanți care fac parte din
consiliulul de administrașie/organul de
supravizare a unuia dintre ofertanți) cu persone ce dețin funcții de decizie în cadrul
autorității contractante, este
exclus din procedura de atribuire.
Art.
14. – Comisia de licitatie are în principal, următoarele atribuţii:
-întocmirea
și transmiterea spre publicare a anunțului publicitar;
-verificarea
documentelor de participare la licitaţie a ofertanţilor;
-desfăşurarea
şedinţei de licitaţie;
-excluderea
ofertelor care nu intrunesc conditiile de eligibilitate ca fiind
inacceptabile/neconforme;
-analizarea
si evaluarea ofertelor, în baza criteriilor de evaluare stabilite în documentația pentru elaborarea si prezentarea ofertei ;
-desemnarea
câştigătorului licitaţiei publice;
-întocmirea
și semnarea proceselor verbale ale
şedinţelor de licitaţie;
-întocmirea
și semnarea raportului de adjudecare a licitației;
Art.
15. (1) Comisia
de licitație este legal
constituită în prezenta tuturor membrilor, iar deciziile vor fi luate cu
votul majorității membrilor săi.
(2)
Membrii
comisiei de licitație/comisiei de contestație, au obligația de a păstra
oncfidențialitatea datelor, informațiilor
și documentelor cuprinse în ofertele analizate.
Art.
16. Secretarul comisiei
va avea, în principal, următoarele atribuţii:
•
întocmirea şi transmiterea spre publicare a anunţului publicitar;
•
întrunește comisia de licitație ;
•
întocmește procesul verbal al ședinței de licitație ;
•
întocmește raportul pe care îl
înaintează primarului municipiului Vatra Dornei;
•
trimite către ofertanți adresa de
admitere/respingere a ofertelor lor ;
•
înaintează dosarul catre Serviciul Urbanism și
Amenajarea Teritoriului;
Capitolul
III. PROCEDURILE PREALABILE VÂNZĂRII
Iniţierea
vânzării
Art.
17.(1) Iniţiativa
vânzării bunurilor imobile din domeniul privat al municipiului Vatra
Dornei, o are Consiliul Local al Municipiului Vatra Dornei, care se pronunță prin hotărâre, pe baza documentației tehnico – economice și a referatului de
specialitate, elaborat de compartimentul de spacialitate din cadrul
primăriei municipiului Vatra Dornei. ;
(2). Iniţiativa o poate avea și orice alta persoană interesată prin depunerea
unei cereri de intenţie ce va fi urmată de adoptarea unei
hotărâri de consiliu în acest sens, cu respectarea paşilor mai sus
mentionaţi.
Art.
18. (1) În
vederea vânzării prin licitație publică a
bunurilor proprietate privată a municipiului Vatra Dornei, Compartimentul
de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Vatra Dornei, va întocmi
caietul de sarcini al vânzării, instrucțiunile pentru ofertanți privind organizarea și desfășurarea licitației, referatul de
specialitate și proiectul de hotarare
privind vânzarea bunului imobil.
Prețul de vânzare al bunurilor imobile, terenuri/locuințe, ce se vând prin licitație public este stabilit
în baza Raportului de evaluare, raport întocmit de o persoană fizică
sau juridică autorizată, respectând Standardele Internaţionale
de Evaluare (Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România – ANEVAR).
Raportul de evaluare va menţiona în mod obligatoriu preţul de
circulaţie pe piaţa liberă a imobilelor din zonă.
(2)
În
cazul vânzării directe a bunurilor imobile proprietate privată a
municipiului Vatra Dornei, se va întocmi doar referatul de specialitate și proiectul de hotărâre pentru aprobarea vânzării
imobilului fără licitație publică. Acestea
vor fi elaborate de compartimentul de spacialitate din cadrul Primăriei
municipiului Vatra Dornei.
Documentația premergătoare in vederea demarării procedurii
de vânzare directă este următoarea:
(a).
Hotărârea
Consiliului Local al Municipiului Vatra Dornei privind vânzarea direct a
imobilului teren/clădire;
(b).
Documentaţia
cadastrală de încadrare şi delimitare a bunului imobil,
întocmită de o persoană fizică sau juridică
autorizată;
(c).
Pentru
vânzarea directă a imobilelor teren, prețul
este cel prevăzut în H.C.L. nr. 187 din 2016 .
Pentru
imobilele locuințe, primăria
comandă un Raport de Evaluare a
bunurilor, raport întocmit de o persoană fizică sau
juridică autorizată, respectând Standardele Internaţionale de
Evaluare (Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România – ANEVAR).
Raportul de evaluare va menţiona în mod obligatoriu preţul de
circulaţie pe piaţa liberă a imobilelor din zonă.
Art.
19. Referatul de specialitate va cuprinde:
a).date privind bunul
imobil care se vinde: descrierea acestuia și specificațiile tehnice, adresa, vecinătăți, ansamblul în care funcționează bunul
imobil respectiv, se va preciza dacă bunul care se vinde este sau nu
grevat de sarcini ;
b). titlul juridic în baza
căruia este deținut bunul imobil care
face obiectul vânzării;
c).motivele de ordin
economic, financiar, social și de mediu, care
justifică vânzarea;
d). prețul de pornire al licitației publice care va avea
la bază valorile de circulație,
stabilite
prin Raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat atestat ANEVAR;
e). procedura de vanzare:
vânzare prin licitație publică sau
vânzare directă.
Art. 20. Caietul de
sarcini, va cuprinde:
(1). Informații generale privind obiectul vânzării:
a). datele necesare pentru
identificarea exactă a imobilului propus în vederea vânzării prin
licitație publică
deschisă;
b). descrierea destinației, caracteristicilor și regimul economic,
tehnic și juridic al bunului
propus în vederea vânzării prin licitație publică
deschisă;
c). condițiile impuse de natura bunului imobil ce face obiectul
vânzării prin licitație publică, cum
sunt : condiții de siguranță în exploatare, condiții
sociale, condiții de mediu etc;
d).orice alte condiții specifice care vor fi stabilite de către autoritatea
administrației publice locale.
Art.21.(1). Instrucțiunile pentru ofertanți:
Cuprind date și informații asupra desfășurării licitației publice, precum și precizări asupra
modului de întocmire și prezentare a ofertei, modalitatea de desfășurare a licitației, respectiv:
a). Informații generale privind organizatorul licitației și procedura de licitație;
b). lista documentelor
obligatorii și
necesare pentru participarea la licitație, modul și locul de înregistrare a acestora;
c). prețul documentației de licitație;
d). cuantumul garanției și taxei de participare
la licitație, precum și forma de depunere și condițiile de restituire a acestora;
e). condiții de participare la licitație,
condiții de eligibilitate (documente de
eligibilitate solicitate);
f). elemente de preț (prețul de pornire al licitației) și pasul de strigare;
g). modul de întocmire și prezentare a ofertei;
h). modul de desfășurare a licitației;
i). criteria de selecție a ofertelor;
j). contestații;
k). alte date utile.
Art. 22.(1). Prin hotărârea ce
se va adopta în scopul vânzării unui bun imobil proprietate privată a
municipiului vatra Dornei, Consiliul Local al municipiului Vatra Dornei, va
aproba:
a). vânzarea bunului
imobil prin una din procedurile:
a.1). vânzarea directă –
în cazul bunurilor imobile ce fac parte din categoria celor menționate la art. 7,
alin.(1).a).
a.2). vânzarea prin licitație publicădeschisă cu strigare – în cazul imobilelor
care fac parte din categoria celor menționate la art. 7, alin.(1).b). din prezentul
regulament.
b). raportul de evaluare
întocmit de o persoană autorizată, atestată A.N.V.A.R, valoarea
din raport reprezentând valoarea de circulație a imobilului și va constitui prețul de vănzare în
cazul aprobării vânzării directe a bunului, sau prețul minim de pornire a licitației
în cazul vânzării bunului prin licitație publică.
c). modalitatea de
plată a prețului de vânzare sau
după caz, adjudecare al imobilului.
d). caietul de sarcini, în
cazul vânzării prin licitație publică a
bunului imobil.
e). instrucțiuni pentru ofertanți privind organizarea și desfășurarea licitației.
Art.23.(1). În situația vânzării directe a imobilelor ce fac parte din
categoria celor menționate la art. 7,
alin.(1).a). din prezentul regulament, inițierea procedurii de
vânzare se face la solicitarea scrisă a persoanei care deține imobilul.
(2). După înregistrarea
cererii de cumpărare a imobilului teren/construcție, formulată de persoana fizică sau juridică
care deține imobilul,
compartimentul din cadrul primăriei municipiului Vatra Dornei cu atribuții în inițierea de procedure de
vânzare imobile ce aparțin domeniului privat al
municipiului Vatra Dornei, va proceda la verificarea situației juridice a imobilului solicitat în vederea
cumpărării.
(3). În situația în care imobilul solicitat în vederea
cumpărării se identifică ca aparținând
domeniului privat al municipiului Vatra Dornei, se vor demara procedurile de
înscriere a imobilului în Cartea Funciară și
evaluare a acestuia, de către o persoană autorizată,
atestată A.N.E.V.A.R.
Înscrierea
imobilului în Cartea Funciară, se face de către titularul dreptului
de proprietate asupra imobilului ce face obiectul vânzării.
(4). După înscrierea
imobilului în Cartea Funciară și evaluarea acestuia de
către o persoană autorizată, atestată A.N.E.V.A.R.
compartimentul de specialitate din cadrul Primăriei municipiului vatra
Dornei, va întocmi raportul de specialitate și proiectul de
hotărâre privind aprobarea vânzării directe a bunului imobil, care va
fi supus aprobării consiliului Local.
Capitolul
IV – ORGANIZAREA LICITAȚIEI
Anunțul publicitar
Art.24. După aprobarea
vânzării unui imobil aparținând domeniului privat
al municipiului vatra Dornei, prin procedura licitației publice, potrivit prevederilor prezentului regulament,
prin grija comisiei de licitație, se va proceda la
publicarea anunțului privind organizarea
licitației publice.
Art.25. Anunțul privind organizarea licitației
se va afișa le sediul organizatorului,
se va publica într – un cotidian central și unul local.
Art.26. anunțul privind organizarea licitației
se va publica cu cel puțin 15 zile
calendaristice înainte de data stabilită pentru desfășurarea licitației publice.
Art.27. Conținutul anunțului licitației va cuprinde:
-denumirea,
sediu, adresă, număr telefon/fax, al organizatorului licitației;
-informații privind descrierea bunului imobil, adresa acestuia;
-data,
ora limită, locul de depunere a ofertelor de participare la licitație;
-locul de unde se poate obține
documentația de licitație;
-data, ora și locul desfășurării licitației.
Art.28.(1). Documentația pentru licitație conține:
-Anunțul publicitar;
-Hotărârea Consiliului Local al municipiului Vatra
Dornei prin care s – a aprobat vânzarea imobilului;
-Caietul de sarcini;
-Instrucțiunile pentru ofertanți privind modalitatea de
prezentare a ofertei ( licitație cu strigare sau plic
inchis) și de organizare și desfășurare a licitației;
-Cartea
Funciară a imobilului.
(2). Documentația de licitație, va fi pusă în vânzare la sediul Primăriei
municipiului Vatra Dornei, prevăzut în anunțul
publicitar.
(3). Prețul documentației de licitație, se stabiliște prin instrucțiunile pentru ofertanți.
7. Depunerea ofertelor
Art.29. Ofertantul are obligația de a elabora și depune oferta în
conformitate cu prevederile documentației de licitație.
Art.30.(1). Ofertele vor fi
redactate în limba română. Fiecare participant poate depune doar o
singură ofertă. Oferta va fi depusă într – un număr de
exemplare prevăzut în instrucțiunile pentru ofertanți privind elaborarea ofertei. Fiecare exemplar trebuie
să fie semnat de către ofertant.
(2). Ofertele se depun la
locul precizat în anunțul publicitar, în
plicuri închise și sigilate, unul
exterior și unul interior, ce vor fi
înregistrate, în ordinea primirii lor, în registrul de oferte.
(3). Riscurile legate de
transmiterea ofertei, inclusive forța majoră, cad în
sarcina persoanei interesate.
(4). Ofertele primate și înregistrate după termenul limită de primire
prevăzut în anunțul publicitar vor fi
excluse de la licitație și vor fi inapoiate ofertanților
fără a fi deschise.
(5). Pe plicul exterior, se
va indica licitația public pentru care
este depusă oferta. Plicul exterior va trebui să conțină:
-o
fișă cu informații privind ofertantul și o scrisoare de
interes, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau
modificări;
-acte
doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertantului,
conform solicitărilor autorității administrației publice locale, acte prin care se dovedește cumpărarea caietului de sarcini, precum și achitarea garanției de participare la
licitația public și a taxei de participare la licitație;
-plicul
interior care conține oferta propriu –
zisă;
(6). Pe plicul interior se
înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.
Plicul
va conține: oferta propriu –
zisă (prețul oferit, alte
propuneri întocmite conform instrucțiunilor pentru ofertanți, etc.).
(7). Plicurile sigilate vor
fi predate comisiei de licitație ân ziua fixată
pentru deschiderea ofertelor și desfășurarea licitației publice.
Art.31.(1). Garanția de participare la licitație,
se constituie de către ofertant în scopul de a proteja autoritatea
administrației publice locale față de riscul unui eventual comportament
necorespunzător al acestuia pe întreaga perioadă de derulare a licitației, până la încheierea contractului de vânzare –
cumpărare.
(2). Autoritaea administrației publice locale, va stabili în documentația pentru elaborarea și prezentarea ofertei:
-cuantumul
garanției pentru participare în sumă
fixă, sumă care se va încadra, de regulă, între 1 – 10 % din prețul minim de pornire la licitație;
-perioada de valabilitate a garanției pentru participare,
care va acoperi, de regulă, întreaga perioadă derulată până
la încheierea contractului de vânazare – cumpărare.
(3). Garanția pentru participare se exprimă în lei și
se constituie prin depunerea la caseria sau în contul autorității administrației publice locale.
(4). Autoritatea administrației publice locale are
dreptul de a vira garanția de participare în bugetul propriu, ofertantul pierzând
suma constituită, atunci când acesta din urmă se află în oricare
dintre următoarele situații:
a). ofertantul își revocă oferta, după deschiderea aceasteia și înainte de adjudecare;
b). ofertantul își revocă oferta, după adjudecare;
c). oferta sa fiind
declarată câștigătoare,
ofertantul refuză să semneze contractual de
vânzare – cumpărare în termenul stabilit pentru închiderea acestuia.
(5). Garanția pentru participare la licitație, constituită de
ofertantul a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare, se reține de vânzător
până la data încheierii contractului de vânzare – cumpărare și poate fi dedusă din prețul de cumpărare
adjudecat la licitație.
(6). Garanția pentru participare constituită de ofertanții
ale căror oferte au fost declarate, necâștigătoare,
se returnează în maxim 15 zile lucrătoare de la data desfășurării licitației publice, în baza unei cereri scrise formulată de
aceștia.
Capitolul
V – DESFĂȘURAREA LICITAȚIEI
Art.32.
Bunurile
imobile ce aparțin
domeniului privat al municipiului Vatra Dornei, care fac obiectul vânzării
prin licitație publică, se vând
prin procedura de licitație publică
deschisă cu oferta în plic închis.
Art.33.
La ședința licitației organizată pentru vânzarea bunurilor imobile
proprietate privată a municipiului Vatra Dornei, participă numai
membrii comisiei, numiti prin Hotărârea Consiliului Local și/sau dispoziția primarului, precum și participanții la licitație care s – au calificat în urma depunerii documentației solicitate, sau cei care au depus o ofertă
valabilă.
Art.34.(1).
Licitația este condusă de președintele
comisiei de licitație. Președintele poate delega atribuția
de a ține ședința de licitație unui alt membru al
comisiei ;
(2).
Procesul
verbal al ședinței se întocmește în timpul desfășurării licitației de către
secretarul comisiei și se înregistrează
după închiderea ședinței de licitație publice, cu strigare
sau depunere de oferte,
Art.35.(1).
La
data, ora și locul specificate în
anunțul publicitar pentru
desfășurarea licitației, președintele comisiei de
licitație anunță deschiderea ședintei, obiectul
acesteia, face identificarea ofertelor depuse și ofertanților prezenți calificați în urma depunerii documentației complete, pentru
procedura licitației
publice cu strigare și
constată dacă sunt îndeplinite condițiile legale pentru
ținerea ședinței.
(2)
Dacă
la deschiderea ședinței de licitație se constată
depunerea a cel puțin
a 2 două oferte sau a două solicitări de participare,
comisia de licitație,
verifică integritatea plicurilor în care s-au depus ofertele, fapt care va
fi recunoscut și de catre ofertanți:
-
existența scrisorii de
înaintare,
-chitanța după documentul
ce atestă dovada achitării caietului de sarcini,
-a
taxei și garanției de participare,
după care, poate proceda la deschiderea plicurilor exterioare conținând documentele depuse
de ofertanți,
-dovada
achitării obligațiilor
exigibile de plată a impozitelor și a taxelor către stat, inclusive cele
locale în baza certificatului fiscal.
Comisia
în urma analizării documentațiilor depuse de către ofertanți, se va pronunța asupra
eligibilității
ofertanților care îndeplinesc
condițiile solicitate prin
caietul de sarcini.
(3)
În urma analizării documentelor din plicurile interioare
(a ofertelor), precum și
a dosarelor participanților
înscrisi la licitatia publică cu strigare, secretarul comisiei de licitatie
întocmeste procesul-verbal, în care se va mentiona rezultatul deschiderii
plicurilor (a ofertelor), precum si eligibilitatea participantilor la licitatia
publică deschisă prin strigare.
Procesul
verbal trebuie semnat de toti membrii comisiei si de către ofertantii/reprezentantii
ofertantilor participanti la licitatie.
(4)
Pentru
continuarea desfăsurării procedurii de licitatie, este necesar ca
după deschiderea plicurilor exterioare, cel putin 2 două oferte
să îndeplinească conditiile de eligibilitate, sau pentru licitatia
publică cu strigare minim 2 participanti calificati care să
îndeplinească conditiilr de eligibilitate.
Art.36.(1). În situatia în care, după
deschiderea plicurilor exterioare, sunt cel putin 2
două oferte valabile sau doi participanti pentru licitatia public cu
strigare, care îndeplinesc conditiile de eligibilitate, Comisia de
licitatie deschide si analizează ofertele din plicurile interioare.
Pentru
procedura licitatiei publice cu strigare este necesară calificarea a cel
putin 2 participanti calificati în urma evaluării documentatiilor depuse.
(2).
Presedintele
comisiei de licitatie anuntă pretul initial de pornire la licitatie,
stabilit prin hotărârea Consiliului Local de aprobare a vânzării,
precum si preturile oferite de către ofertanti în cadrul ofertelor depuse
de acestia, iar în cazul stabilirii prin documentatia de licitatie si a altor
criterii de selectie, se anuntă ponderea fiecărui criteriu si
ofertele fiecărui ofertant raportate la aceste criterii.
Pentru
licitatia publică dschisă cu strigare, presedintele comisiei va anunta
pretul initial de pornire la licitatie si valoarea pasului de licitare exprimat
în procente din valoarea pretului initial de pornire la licitatie, aprobate
prin hotărârea consiliului local de aprobare a vânzării.
(3).
În urma
analizării ofertelor pe baza criteriilor de selectie, secretarul comisiei
consemnează
în procesul verbal rezultatul deschiderii plicurilor, respectiv ofertele
declarate valabile din punct de vedere a criteriilor de selectie.
Art.37.Sedinta
publică de deschidere a ofertelor/licitatie public deschisă, se
declară închisă numai dupa ce procesul verbal de sedintă se semnează
de către membrii comisiei si de către ofertantii prezenti. În cazul
în care unul sau mai multi participanti refuză semnarea procesului-verbal
( chiar si cu obieciuni), comisia consemnează în procesul verbal acest
lucru.
Art.38.(1).
Determinarea
ofertei câstigătoare se face în baza criteriilor de selectie stabilite de
autoritatea administratiei publice locale, prezentate în anexa la
instructiunile de licitatie.
(2).
Criteriul
de departajare a ofertelor (după ce se constată că acestea sunt
eligibile) este pretul cel mai mare oferit.
(3).
În
cazul în care ofertantii declară acelasi pret, departajarea acestora se va
face în urma depunerii din nou în plic a unei oferte fianciare, apoi
confruntarea lor până la adjucare dacă este cazul.
În
cazul licitatiei publice deschise, ofertantul care licitează pretul cel
mai mare, pret neconfirmat de către contraofertantul său, este câstigător.
(4). Pe baza evaluării
ofertelor si în urma sustinerii licitatiei publice cu strigare, comisia de
licitatie întocmeste, în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care a
avut loc licitatia, un proces verbal de evaluare a ofertelor în care se vor mentiona
rezultatul evaluării ofertelor pe baza criteriilor de selectie (dacă
a fost cazul), desemnarea ofertantului câstigător, sau în cazul în care nu
a fost desemnat niciun câstigător, cauzele respingerii.
(4).
În baza
procesului verbal de evaluare a ofertelor, secretarul comisiei de licitatie,
întocmeste în termen de o zi lucratoare un raport al licitatiei prin care va
comunica rezultatul acesteia, raport ce va fi transmis spre informare
Primarului municipiului Vatra Dornei.
(5).
În termen de 3 zile după luarea la cunostintă a
raportului comisiei de licitatie de către primar, presedintele comisiei de
licitatie, informează în scris, cu confirmare de primire, ofertantul
declarat câstigător, precum si pe ceilalti ofertanti despre respingerea
ofertelor lor, indicand motivele care au stat la baza respingerii.
Art.39. În cazul în care pană la expirarea
termenului limită de depunere a ofertelor nu se depun cel putin 2 oferte valabile, sau în cazul
în care, după deschiderea si analizarea plicurilor exterioare, nu sunt 2 oferte calificate/participanti,
acestă situatie se va consemna în procesul verbal de sedintă iar
licitatia se va relua, urmand ca în termen de 5 zile lucratoare de la data sedintei publice de licitatie,
să se publice anuntul privind organizarea unei noi licitatii, iar
procedura licitatiei publice să fie reluată de la etapa depunerii
ofertelor
Art.40.(1)
În
situatia în care, la cele 2 două licitatii consecutive nu au fost depuse 2
două oferte/solicitări valabile, licitatia se reia de la publicarea anuntului,
urmând ca de această dată, dacă nu se prezintă cel putin
doi ofertanti, această situatie să fie consemnată în procesul
verbal de sedintă, urmând să se procedeze de îndată la
negocierea direct cu ofertantul
elaborarea i prezentarea ofertei, inclusiv acceptarea pretului minim de
pornire la licitatie si a celorlalte conditii stipulate în documentatia de
licitatie.
(2). În urma desfăsurării
negocierii directe cu ofertantul present, se încheie un process verbal în care
sunt consemnate concluziile acestei procedure si este declarat câstigător
al procedurilor organizate si adjudecatar al bunului imobil, ofertantul
participant.
(3) In situatia prevazuta la art. 39(1), 40,
organizarea unei noi licitatii se va face în termen de cel putin 15 zile
calendaristice de la aparitia in presă a anuntului de licitatie.
Art.41. Oferta este
considerată inacceptabilă în urmatoarele situatii :
a).
oferta
a fost depusă după data si ora limită de depunere stabilită
în anuntul de participare;
b).
nu sunt
însotite de taxa si garantia de participare, în cuantumul si forma
stabilită si având perioada de valabilitate solicitată în documentatia de atribuire;
(c). a fost depusă de
un ofertant care nu îndeplineste una sau mai multe dintre cerintele de
calificare stabilite în instructiunile pentru ofertanti si în caietul de
sarcini;
d).
pretul
oferit este mai mic decat pretul minim de pornire stabilit si aprobat de
Consiliul Local;
e).
ofertantul
are impozite si taxe neplătite
Art.42.
Mai
multi ofertanti (persoane fizice si/ sau juridice) au dreptul de a se asocia cu
scopul de a depune o oferta comună, în vederea cumpărării unui
bun imobil ce face obiectul vânzării prin licitatie publică.
Acestia
vor depune fiecare toate documentele de calificare, oferta financiară
fiind depusă în comun si se va desemna prin procură notarială
reprezentantul comun pentru a licita în cazul licitatiei publice cu strigare,
în numele si pentru ei.
Capitolul
VI – PROCEDURA DE CONTESTARE A LICITAȚIEI
Art.43. După desfăsurarea
licitatiei, participantii la licitatie pot formula contestatii cu privire la
organizarea si desfăsurarea licitatiei, care se depun la registratura
generală a Primariei municipiului Vatra Dornei, în termen de maxim 24 de
ore (sau în prima zi lucratoare) de la data comunicării rezultatului
licitatiei.
Art.44.(1).
În
termen de maxim 5 zile lucrătoare de la depunerea contestatiei, se
întruneste comisia de solutionare a contestatiilor stabilită prin HCL. si
Dispozitia primarului. Comisia de solutionare a contestatiilor poate fi
desemnată la data desemnării Comisiei de licitatie si a membrilor
supleanti entru fiicare comisie.
(2).
Comisia de solutionare a contestatiilor este
compusă din 3 – 5 membri si secretarul comisiei.
(3). Din
comisia de solutionare a contestatiilor nu pot face parte reprezentantii numiti
în comisia de evaluare.
Art.45.(1).
Comisia
de solutionare a contestatiilor va analiza toate documentele întocmite de
către comisia de licitatie si va verifica respectarea dispozitiilor care
reglementează procedura vânzării prin licitatie publică.
(2). La verificarea
documentelor, comisia de solutionare a contestatiilor va avea în vedere
aspectele contestate de către contestatar, cu privire la:
a).
modul de alcătuire a comisiei de licitatie;
b). Incompatibilitatea membrilor comisiei de licitatie;
c).
conditiile de întrunire legală a comisiei de licitatie;
d).evaluarea
ofertelor în
functie de ctriteriile de selectie prevăzute în instructiiunile privind
organizarea si desfăsurarea procedurii de licitatie;
e). Modul de luare a deciziilor în cadrul comisiei de
licitatie;
f). Modul de întocmire al procesului verbal al comisiei
de licitatie;
Art.46.(1).
Comisia
de solutionare propune admiterea/respingerea contestatiei prin referat care va
fi întocmit în termen de 2 două zile de la întrunirea acesteia.
Primarul
se pronuntă cu privire la admiterea/respingerea contestatiei prin Dispozitie
de primar, care va fi emisă în termen de maxim 5 zile lucrătoare de
la întrunirea comisiei de solutionare a contestatiei si va fi comunicată
contestatarului. (2). În cazul în care contestatia este fondată,
primarul va revoca prin Dispozitie, decizia de desemnare a ofertantului
câstigător si va notifica, în termen de maxim 5 cinci zile lucrătoare
de la întrunirea comisiei de solutionare a contestatiilor, tuturor ofertantilor.
(3).
În situatia prevazută la alin. (2), autoritatea
administratiei publice locale va decide anularea licitatiei si organizarea unei
noi licitatii.
(4).
Primarul prin Comisia de solutionare a contestatiilor
poate decide continuarea procedurii de licitatie, însă nu va încheia
contractul de vânzare-cumpărare la notariat, până la pronuntarea
definitivă a instantei.
Art.47.
În
cazul unui răspuns negativ la contestatia depusă de către
ofertantul respins, acesta va putea recurge la introducerea unei actiuni în
justitie la instanta competentă, Tribunalul Suceava – Sectia de Contencios
Aministrativ.
Art.48.(1). Depunerea contestatiei întrerupe termenul de încheiere
al contractului de vânzare – cumparare, pe perioada cuprinsă între data
depunerii contestatiei si data primirii de catre contestatar a Dispozitiei
primarului, de solutionare a acesteia.
(2).
În
situatia în care Decizia de solutionare a contestatiei este atacată în
instanta de judecată în termen de 30 zile lucrătoare pentru
încheierea contractului de vânzare – cumparare, termenul se întrerupe până
la solutionarea prin hotrâre definitivă, de către instanta de
judecată a litigiului.
Capitolul
VII– DISPOZIȚII PRIVIND CONTRACTUL DE VÂNZARE – CUMPĂRE
Art.49.
Contractul
de vânzare – cumpărare se încheie în termen de maxim 30 de zile de la data
înstiintării ofertantului despre declararea castigatoare a ofertei sale în
urma adjudecării licitației
publice, dacă prin caietul de sarcini nu s-a stabilit altfel.
Art.50.(1).
În
cazul în care, cu exceptia unor cazuri de fortă majoră, temeinic
justificate, adjudecatarul nu se prezintă în termenul stabilit, pentru a
semna contractul de vânzare – cumpărare, pierde licitatia, dreptul la
restituirea garantiei pentru participare si poate fi obligat la plata unor
daune-interese compensatorii.
De
asemenea, acesta nu mai are dreptul de a participa (în nume propriu sau ca
asociat, actionar, administrator al unei persoane juridice) la alte licitatii
organizate de Primaria municipiului Vatra Dornei, privind vânzarea,
închirierea, concesionarea bunurilor.
(2).
În
acest caz, se organizează o nouă licitatie, de la faza
publicării anuntului publicitar, cu respectarea tuturor prevederilor
prezentului regulament.
Art.51. Contractul de vanzare –
cumpărare, va cuoprinde clauzele prevăzute în caietul de sarcini, prevederile
din oferta tehnică si clauzele convenite de părtile contractante, în
completarea celor din caietul de sarcini.
Capitolul
VIII – DOCUMENTELE LICITAȚIEI
Art.52. Documentele licitatiei
sunt următoarele:
-Hotărârea
Consiliului Local pentru aprobarea vânzării si procedura de vânzare;
-Dispozitia Primarului municipiului Vatra Dornei de
constituire a comisiilor de licitatie, de solutionare a contestatiilor si a
membrilor supleanti pentru comisii;
-Anunt privind organizarea licitatiei;
-Caiet de sarcini;
-Extras de Carte Funciară a imobilului;
-Dosar de participare la licitatie al fiecărui
ofertant;
-Declaratie privind incompatibilitatea, impartialitatea
si obligatia de păstrare a confidentialității;
-Procesul
verbal al licitatiei;
-Procesul
verbal de evaluare al ofertelor;
-Raportul licitatiei.
Art.53. Toate documentele licitatiei publice, întocmite
pe parcursul desfăsurării procesului de licitatie publică, se
vor păstra de către organizatorul licitatiei într – un dosar al
licitatiei publice, care se va întocmi pentru fiecare licitatie în parte.
PREȘEDINTE DE SEDINTĂ SECRETAR
MUNICIPIU
Ec. CEZAR IOJA
VASILE TURCU