ROMÂNIA
JUDEŢUL SUCEAVA
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI
VATRA DORNEI
HOTĂRÂRE
Privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei”
Consiliul Local al municipiului Vatra Dornei ,
intrunit in sedinta ordinara in data de 29 noiembrie 2018
Având în vedere expunerea de motive nr..33347/21.11.2018 prezentată de primarul municipiului, raportul compartimentului de specialitate nr.33348/21.11.2018, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local;
Luând în considerare anexa nr.2 la H.G. nr. 797/2017, Regulament-cadru de organizare şi funcţionare al Direcţiei de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale municipiilor şi oraşelor,
Ținând cont de prevederile:
Ř Legii nr. 292/2011 a asistenţei sociale, actualizată;
Ř Legii nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, actualizată
Ř Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, actualizată;
Ř H.G. nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale;
Ř Legii nr. 272 din 21 iunie 2004, actualizată, republicată privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
Ř Ordinului nr. 24/2004 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru centrele de zi
In temeiul prevederilor art. 36 alin. (2) lit. a), alin.3 lit.”b”, alin (6) lit. a) pct.2 și art. 45 alin (1), art.115, alin.1, lit.(b) din Legea nr. 215/2001 – privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
HOTĂRĂŞTE:
Art. 1 Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei”, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2 Cu data prezentei isi inceteaza aplicAbilitatea HCL nr.145/2018.
Art.3 Primarul municipiului Vatra Dornei şi Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Vatra Dornei vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
PRESEDINTE DE SEDINTA Contrasemneaza, SCRIPCARU CORNELIU Secretarul municipiului
TURCU VASILE
Vatra Dornei
29.11.2018
Nr.267
Anexa la H.C.L nr.267/29.1.2018
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
AL DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ VATRA DORNEI
C U P R I N S
CAPITOLUL 1 DISPOZIŢII GENERALE………................................3
CAPITOLUL 2 MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA DIRECȚIEI DE
ASISTENȚĂ SOCIALĂ VATRA DORNEI...........................10
1.COMPARTIMENT BENEFICII DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ..........................12
2.COMPARTIMENT PERSOANE CU HANDICAP.........................................15
3.COMPARTIMENT INTERVENŢIE ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ ŞI PREVENIREA MARGINALIZĂRII SOCIALE.............................................................................17
4. COMPARTIMENT SERVICII SOCIALE:
- CENTRUL SOCIAL DE PRIMIRE, ASISTARE ŞI ÎNGRIJIRE PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE..................................................................................19
- CENTRUL DE ZI PENTRU COPII..........................................................20
- CANTINA SOCIALĂ............................................................................21
- SERVICIUL DE EDUCARE ŞI ÎNGRIJIRE PENTRU COPII CU VÂRSTA 0-3 ANI...................................................................................................22
5.COMPARTIMENT CABINETE MEDICALE ŞCOLARE..................................23
CAPITOLUL 3 - DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII........................24
R E G U L A M E N T
de organizare și funcţionare al DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ VATRA DORNEI
Art. 1. (1) Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei este structura specializată în administrarea şi acordarea beneficiilor de asistenţă socială şi a serviciilor sociale, organizată ca un compartiment funcţional în aparatul de specialitate al primarului, cu scopul de a asigura aplicarea politicilor sociale în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi, precum şi altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială.
(2) Prin intermediul Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei se desfăşoară activități de asistenţă si protecţie socială în municipiul Vatra Dornei.
Art. 2. (1) Prin direcția de asistență socială în înţelesul prezentului regulament se înţelege autoritatea de specialitate, cu personalitate juridică, structurată organizatoric potrivit organigramei, astfel încât funcționarea acesteia să asigure îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin potrivit legii, ținând cont de serviciile sociale organizate în structura sau în subordinea direcției.
(2) Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei elaborează politici şi strategii, programe de dezvoltare, derulează proiecte de dezvoltare comunitară şi de dezvoltare regională în vederea prevenirii situaţiilor de risc la care sunt expuse grupuri sau persoane din comunitate.
(3) În aplicarea politicilor sociale direcția îndeplinește în principal următoarele funcții:
a) de realizare a diagnozei sociale prin evaluarea nevoilor sociale ale comunităţii, realizarea de sondaje şi anchete sociale, valorificarea potenţialului comunităţii în vederea prevenirii şi depistării precoce a situaţiilor de neglijare, abuz, abandon, violenţă, a cazurilor de risc de excluziune socială etc.;
b) de coordonare a măsurilor de prevenire şi combatere a situaţiilor de marginalizare şi excludere socială în care se pot afla anumite grupuri sau comunităţi;
c) de strategie, prin care asigură elaborarea strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale şi a planului anual de acţiune, pe care le supune spre aprobare consiliului local;
d) de execuţie, prin asigurarea mijloacelor umane, materiale şi financiare necesare pentru acordarea beneficiilor de asistenţă socială şi furnizarea serviciilor sociale;
e) de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane pe care le are la dispoziţie;
f) de comunicare şi colaborare cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu alte instituţii care au responsabilităţi în domeniul asistenţei sociale, cu serviciile publice locale de asistenţă socială din alte unităţi administrativ-teritoriale, cu reprezentanţii furnizorilor privaţi de servicii sociale, precum şi cu persoanele beneficiare;
g) de promovare a drepturilor omului, a unei imagini pozitive a persoanelor, familiilor, grupurilor vulnerabile;
h) de reprezentare a unităţii administrativ-teritoriale în domeniul asistenţei sociale.
Art. 3. (1) Sediul administrativ al Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei este în municipiul Vatra Dornei, str. Mihai Eminescu, nr. 17 (clădirea Primăriei Vatra Dornei).
(2) Directorul asigură conducerea, îndrumarea şi controlul serviciilor din structura Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei.
Art. 4. Durata de funcţionare a Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei, este nelimitată.
Art. 5. Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare, care va fi adaptat la nevoie conform Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, actualizată şi HG nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal,cu modificările şi completările ulterioare, respectiv a Legii nr.215/2001 privind administrația public locală, republicată, actualizată.
Art. 6. Obiectul de activitate al Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei îl constituie realizarea ansamblului de măsuri, acţiuni, activităţi profesionale, servicii specializate, pentru a răspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea prevenirii şi depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale şi creşterii calităţii vieţii.
Art. 7 Principiile care stau la baza furnizării serviciilor sociale sunt:
a) universalitatea - fiecare persoană are dreptul la asistenţă socială în condiţiile prevăzute de lege;
b) respectarea demnităţii umane - fiecărei persoane îi este garantată dezvoltarea liberă şi deplină a personalităţii;
c) solidaritatea socială - comunitatea participă la sprijinirea persoanelor care nu îşi pot asigura nevoile sociale, pentru menţinerea şi întărirea coeziunii sociale;
d) parteneriatul - autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile de drept public şi privat, structurile asociative, precum şi instituţiile de cult recunoscute de lege, cooperează în vederea acordării serviciilor sociale;
e) subsidiaritatea - în situaţia în care persoana sau familia nu îşi poate asigura integral nevoile sociale, intervine colectivitatea locală şi structurile ei asociative şi complementar, statul;
f) participarea beneficiarilor - beneficiarii măsurilor şi acţiunilor de asistenţă socială contribuie activ la procesul de decizie şi de acordare a acestora;
g) transparenţa - asigură creşterea gradului de responsabilitate a administraţiei publice centrale şi locale faţă de cetăţean, precum şi stimularea participării active a beneficiarilor la procesul de luare a deciziilor;
h) nediscriminarea - accesul la drepturile de asistenţă socială se realizează fără restricţie sau preferinţă faţă de rasă, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, categorie socială, opinie, sex ori orientare sexuală, vârstă, apartenenţă politica, dizabilitate, boală cronică necontagioasă, infectare HIV sau apartenenţă la o categorie defavorizată, precum şi orice alt criteriu care are ca scop ori ca efect restrângerea folosinţei sau exercitării, în condiţii de egalitate, a drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale.
i) egalitatea de şanse, potrivit căreia beneficiarii, fără niciun fel de discriminare, au acces în mod egal la oportunităţile de împlinire şi dezvoltare personală, dar şi la măsurile şi acţiunile de protecţie socială;
j) focalizarea, potrivit căreia beneficiile de asistenţă socială şi serviciile sociale se adresează celor mai vulnerabile categorii de persoane şi se acordă în funcţie de veniturile şi bunurile acestora;
Art.8 Atribuţiile Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei, conform Anexei nr.2 la H.G. nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, sunt următoarele:
(1) Administrarea și acordarea de beneficii de asistenţă social:
a) asigură şi organizează activitatea de primire a solicitărilor privind beneficiile de asistenţă socială;
b) pentru beneficiile de asistenţă socială acordate din bugetul de stat realizează colectarea lunară a cererilor şi transmiterea acestora către agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială;
c) verifică îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a beneficiilor de asistenţă socială, conform procedurilor prevăzute de lege sau, după caz, stabilite prin hotărâre a consiliului local, şi pregăteşte documentaţia necesară în vederea stabilirii dreptului la măsurile de asistenţă socială;
d) întocmeşte dispoziţii de acordare/respingere sau, după caz, de modificare/suspendare/încetare a beneficiilor de asistenţă socială acordate din bugetul local şi le prezintă primarului pentru aprobare;
e) comunică beneficiarilor dispoziţiile cu privire la drepturile şi facilităţile la care sunt îndreptăţiţi, potrivit legii;
f) urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea condiţiilor legale de către titularii şi persoanele îndreptăţite la beneficiile de asistenţă socială;
g) efectuează sondaje şi anchete sociale pentru depistarea precoce a cazurilor de risc de excluziune socială sau a altor situaţii de necesitate în care se pot afla membrii comunităţii şi propune măsuri adecvate în vederea sprijinirii acestor persoane;
h) realizează activitatea financiar-contabilă privind beneficiile de asistenţă socială administrate;
i) elaborează şi fundamentează propunerea de buget pentru finanţarea beneficiilor de asistenţă socială;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de reglementările legale în vigoare.
(2) Administrare şi acordare servicii sociale:
a) elaborează, în concordanţă cu strategiile naţionale şi judeţene, precum şi cu nevoile locale identificate, strategia locală de dezvoltare a serviciilor sociale, pe termen mediu şi lung, pentru o perioadă de 5 ani, respectiv de 10 ani, pe care o supune spre aprobare consiliului local şi răspunde de aplicarea acesteia;
b) elaborează planurile anuale de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului local şi le propune spre aprobare consiliului local; acestea cuprind date detaliate privind numărul şi categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente, serviciile sociale propuse pentru a fi înfiinţate, programul de contractare a serviciilor din fonduri publice, bugetul estimat şi sursele de finanţare;
c) iniţiază, coordonează şi aplică măsurile de prevenire şi combatere a situaţiilor de marginalizare şi excludere socială în care se pot afla anumite grupuri sau comunităţi;
d) identifică familiile şi persoanele aflate în dificultate, precum şi cauzele care au generat situaţiile de risc de excluziune socială;
e) realizează atribuţiile prevăzute de lege în procesul de acordare a serviciilor sociale;
f) propune înfiinţarea serviciilor sociale de interes local;
g) colectează, prelucrează şi administrează datele şi informaţiile privind beneficiarii, furnizorii publici şi privaţi şi serviciile administrate de aceştia şi le comunică serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul judeţului, precum şi Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, la solicitarea acestuia;
h) monitorizează şi evaluează serviciile sociale aflate în propria administrare;
i) elaborează şi implementează proiecte cu finanţare naţională şi internaţională în domeniul serviciilor sociale;
j) elaborează proiectul de buget anual pentru susţinerea serviciilor sociale, în conformitate cu planul anual de acţiune, şi asigură finanţarea/cofinanţarea acestora;
k) asigură informarea şi consilierea beneficiarilor, precum şi informarea populaţiei privind drepturile sociale şi serviciile sociale disponibile;
l) furnizează şi administrează serviciile sociale adresate copilului, familiei, persoanelor cu dizabilităţi, persoanelor vârstnice, precum şi tuturor categoriilor de beneficiari prevăzute de lege, fiind responsabilă de calitatea serviciilor prestate;
m) încheie contracte individuale de muncă şi asigură formarea continuă de asistenţi personali; evaluează şi monitorizează activitatea acestora, în condiţiile legii;
n) sprijină compartimentul responsabil cu contractarea serviciilor sociale, înfiinţat potrivit prevederilor art. 113 alin. (1) din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în elaborarea documentaţiei de atribuire şi în aplicarea procedurii de atribuire, potrivit legii;
o) planifică şi realizează activităţile de informare, formare şi îndrumare metodologică, în vederea creşterii performanţei personalului care administrează şi acordă servicii sociale;
p) colaborează permanent cu organizaţiile societăţii civile care reprezintă interesele diferitelor categorii de beneficiari;
q) sprijină dezvoltarea voluntariatului în serviciile sociale, cu respectarea prevederilor Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare;
r) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de reglementările legale în vigoare;
s) asigură, pentru relaţiile directe cu persoanele cu handicap auditiv ori cu surdocecitate, interpreţi autorizaţi ai limbajului mimico-gestual sau ai limbajului specific al persoanei cu surdocecitate sau colaborează cu persoane care pot facilita comunicarea de acest gen.
Art.9. În vederea asigurării eficienţei şi transparenţei în planificarea, finanţarea şi acordarea serviciilor sociale, Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei are următoarele obligaţii principale:
a) asigurarea informării comunităţii;
b) transmiterea către serviciul public de asistenţă socială de la nivel judeţean a strategiilor locale de dezvoltare a serviciilor sociale şi a planurilor anuale de acţiune, în termen de 15 zile de la data aprobării acestora;
c) transmiterea trimestrial, în format electronic, serviciului public de asistenţă socială de la nivel judeţean a datelor şi informaţiilor colectate la nivel local privind beneficiarii, furnizorii de servicii sociale şi serviciile sociale administrate de aceştia, precum şi a rapoartelor de monitorizare şi evaluare a serviciilor sociale;
d) organizarea de sesiuni de consultări cu reprezentanţi ai organizaţiilor beneficiarilor şi ai furnizorilor de servicii sociale, în scopul fundamentării strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale şi a planului anual de acţiune;
e) comunicarea informaţiilor solicitate sau, după caz, punerea acestora la dispoziţia instituţiilor/structurilor cu atribuţii în monitorizarea şi controlul respectării drepturilor omului, în monitorizarea utilizării procedurilor de prevenire şi combatere a oricăror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor serviciilor sociale şi, după caz, instituţiilor/ structurilor cu atribuţii privind prevenirea torturii şi acordarea de sprijin în realizarea vizitelor de monitorizare, în condiţiile legii.
Art.10. În administrarea şi acordarea serviciilor sociale, Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei, realizează următoarele:
a) solicită acreditarea ca furnizor de servicii sociale şi licenţa de funcţionare pentru serviciile sociale ale autorităţii administraţiei publice locale din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
b) primeşte şi înregistrează solicitările de servicii sociale formulate de persoanele beneficiare, reprezentanţii legali ai acestora, precum şi sesizările altor persoane/instituţii/furnizori privaţi de servicii sociale privind persoane/familii/grupuri de persoane aflate în dificultate;
c) evaluează nevoile sociale ale populaţiei din unitatea administrativ-teritorială în vederea identificării familiilor şi persoanele aflate în dificultate, precum şi a cauzelor care au generat situaţiile de risc de excluziune socială;
d) elaborează, în baza evaluărilor iniţiale, planurile de intervenţie, care cuprind măsuri de asistenţă socială, respectiv serviciile recomandate şi beneficiile de asistenţă socială la care persoana are dreptul;
e) realizează diagnoza socială la nivelul grupului şi comunităţii şi elaborează planul de servicii comunitare;
f) acordă servicii de asistenţă comunitară, în baza măsurilor de asistenţă socială incluse de Direcţie în planul de acţiune;
g) recomandă realizarea evaluării complexe şi facilitează accesul persoanelor beneficiare la servicii sociale;
h) acordă direct sau prin centrele proprii serviciile sociale pentru care deţine licenţa de funcţionare, cu respectarea etapelor obligatorii prevăzute la art. 46 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, a standardelor minime de calitate şi a standardelor de cost.
Art.11. (1) Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei are drept scop acordarea de servicii sociale, destinate:
a) prevenirii şi combaterii sărăciei şi riscului de excluziune socială care sunt adresate persoanelor şi familiilor fără venituri sau cu venituri reduse, persoanelor fără adăpost, victimelor traficului de persoane, precum şi persoanelor private de libertate
b) prevenirii şi combaterii violenţei domestice și pot fi: centre de primire în regim de urgenţă a victimelor violenţei domestice, centre de recuperare pentru victimele violenţei domestice, locuinţe protejate, centre de consiliere pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice, centre pentru servicii de informare şi sensibilizare a populaţiei şi centre de zi care au drept obiectiv reabilitarea şi reinserţia socială a acestora, prin asigurarea unor măsuri de educaţie, consiliere şi mediere familială, precum şi centre destinate agresorilor.
c) persoanelor cu dizabilităţi, fiind prioritare servicii de îngrijire la domiciliu destinate persoanelor cu dizabilităţi, în centre de zi adaptate nevoilor acestora, potrivit atribuţiilor stabilite prin legile special precum și asistenţă şi suport.
d) persoanelor vârstnice, ca servicii de îngrijire personală acordate cu prioritate la domiciliu sau în centre rezidenţiale pentru persoanele vârstnice dependente, singure ori a căror familie nu poate să le asigure îngrijirea, respectiv de acompaniere, precum şi servicii destinate amenajării sau adaptării locuinţei, în funcţie de natura şi gradul de afectare a autonomiei funcţionale.
e) protecţiei şi promovării drepturilor copilului, ca servicii de prevenire a separării copilului de părinţii săi, precum şi cele menite să îi sprijine pe aceştia în ceea ce priveşte creşterea şi îngrijirea copiilor, inclusiv servicii de consiliere familială, organizate în condiţiile legii.
(2) Complementar, Direcția de Asistență Socială:
a) monitorizează şi analizează situaţia copiilor precum şi modul de respectare a drepturilor copiilor;
b) realizează activitatea de prevenire a separării copilului de familia sa;
c) consiliere şi informare familiilor cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului şi asupra serviciilor disponibile pe plan local;
d) vizitează periodic la domiciliu familiile şi copiii care beneficiază de servicii şi beneficii şi urmăreşte modul de utilizare a beneficiilor, precum şi familiile care au în îngrijire copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate;
e) monitorizare şi analizare a situaţiei persoanelor cu dizabilităţi din unitatea administrativ-teritorială, precum şi modul de respectare a drepturilor acestora, asigurând centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor relevante;
f) iniţiază, susţine şi dezvoltă servicii sociale centrate pe persoana cu handicap, în colaborare sau în parteneriat cu persoane juridice, publice ori private;
g) asigură ponderea personalului de specialitate angajat în raport cu tipurile de servicii sociale;
h) elaborează documentaţia necesară pentru acordarea serviciilor;
i) asigură instruirea în problematica specifică persoanei cu handicap a personalului, inclusiv a asistenţilor personali;
j) colaborează cu direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului în domeniul drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi transmite acesteia toate datele şi informaţiile solicitate din acest domeniu.
k) acordă servicii de găzduire, îngrijire, asistenţă, ocrotire, activităţi de recuperare, reabilitare şi reinserţie socială pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum şi pentru alte persoane aflate în dificultate.
Art. 12. Obiectivele Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei:
a) Lărgirea sferei de activitate prin diversificarea serviciilor sociale în vederea asigurării accesului pentru un număr cât mai mare de persoane aflate în situaţie de dificultate socială.
b) Asigurarea de servicii sociale de calitate, flexibile, respectând standardele generale de calitate în domeniu şi care să fie adaptate nevoilor sociale existente.
c) Colaborarea cu instituţii şi organizaţii, prin realizarea de parteneriate, proiecte şi programe de combatere a marginalizării sociale.
d) Conceperea de programe de prevenire a dependenţei de serviciile sociale a persoanelor asistate.
e) Promovarea activităţii Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei în plan local, prin implementarea de modele de bună practică în rândul partenerilor, dar şi prin informări în mass-media.
f) Perfecţionarea continuă a personalului prin participarea la cursuri de perfecţionare, seminarii şi conferinţe în domeniul social organizate pe plan local, naţional sau european, în vederea îmbunătăţirii serviciilor sociale acordate.
Art. 13. Conducerea Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei acţionează permanent în vederea îndeplinirii la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor ce îi revin prin legi, decrete, hotărâri, ordine, dispoziţii şi a sarcinilor ce îi sunt date prin prezentul Regulament.
Art. 14. În problemele de specialitate, direcția promovează proiecte de hotărâri, pe care le prezintă spre aprobare Consiliului Local al municipiului Vatra Dornei.
Art. 15. Angajarea salariaţilor se face in condiţiile legii, în limita posturilor din organigrama aprobată de Consiliul Local.
Art. 16. Numărul şi structura de personal se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Vatra Dornei, la propunerea Primarului.
Art. 17. Personalul Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei poate fi alcătuit din funcţionari publici şi personal contractual.
Art. 18. Atribuţiile personalului din cadrul Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei sunt stabilite prin fişa postului şi prin dispoziţii ale Primarului. Şeful ierarhic superior stabileşte pentru personalul din subordine atribuţiile de serviciu, în funcţie de specificul postului şi de modificările ce intervin în domeniul de activitate - în conformitate cu legislaţia în vigoare, iar Primarul le aprobă.
Art. 19. Drepturile, îndatoririle şi răspunderea funcţionarilor publici sunt prevăzute în Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, completată cu legislaţia în vigoare.
Art. 20. Drepturile, îndatoririle şi răspunderea personalului contractual sunt prevăzute în Legea nr.53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu completările şi modificările ulterioare.
Art. 21. Programul de lucru şi măsurile de organizare ale acestuia, măsurile de disciplină a muncii pentru personalul din cadrul Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei se stabilesc prin Regulamentul intern aprobat de către conducere, în baza actelor normative în vigoare.
Art. 22. Ordinele de deplasare în interes de serviciu pentru personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială se aprobă de către Primar.
Art. 23. (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei se asigură din bugetul local şi sponsorizări.
(2) Finanţarea serviciilor sociale şi beneficiilor de asistenţă socială se asigură din bugetul local, bugetul de stat, din donaţii, sponsorizări şi alte forme private de contribuţii băneşti, potrivit legii.
Art. 24. (1) Primarul coordonează şi controlează Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei.
(2) Primarul poate delega prin dispoziţie unele atribuţii, conform legii, viceprimarului.
Art. 25 (1) Conducerea Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei este asigurată de un director.
(2) Directorul asigură conducerea Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei şi răspunde de buna ei funcţionare în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin.
(3) Directorul îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite prin dispoziţie a Primarului sau prin hotărâri ale Consiliului Local.
(4) În absenţa directorului, atribuţiile acestuia se exercită de unul dintre şefii de compartimente, desemnat prin dispoziţie a Primarului.
(5) Numirea, eliberarea din funcţie şi sancţionarea disciplinară a directorului se fac cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.
Art. 26. (1) Conform art.16 alin (3) din Anexa nr.2 la H.G. nr.797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, directorului Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei îi revin următoarele atribuţii:
· Propune strategia de dezvoltare a serviciilor sociale din municipiul Vatra Dornei şi o supune spre aprobare Consiliului Local;
· Îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite prin hotărâre a consiliului local.
· Conduce, organizează, controlează și răspunde de întreaga activitate a instituției.
Art. 27. Atribuţiile, competenţele şi răspunderile cu caracter general ce revin şefilor de servicii/birouri/compartimente/centre:
· Organizează activitatea, atât pe compartimente cât şi pe fiecare funcţionar din subordine;
· Stabilesc măsurile necesare şi urmăresc îndeplinirea în bune condiţii a obiectivelor;
· Urmăresc şi răspund de elaborarea corespunzătoare a lucrărilor şi finalizarea în termenele legale a acţiunilor din programele de activitate sau dispuse de conducere;
Art. 28. Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei este organizată după cum urmează:
- servicii
- birouri
- compartimente
- centre
Art. 29. Structura organizatorică a Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei:
DIRECTOR cu următoarea structură subordonată:
1.COMPARTIMENT BENEFICII DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
2.COMPARTIMENT PERSOANE CU HANDICAP
3.COMPARTIMENT INTERVENŢIE ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ ŞI PREVENIREA MARGINALIZĂRII SOCIALE
4.COMPARTIMENT SERVICII SOCIALE:
- CENTRUL SOCIAL DE PRIMIRE, ASISTARE ŞI ÎNGRIJIRE PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE
- CENTRUL DE ZI PENTRU COPII
- CANTINA SOCIALĂ
- SERVICIUL DE EDUCARE ŞI ÎNGRIJIRE PENTRU COPII CU VÂRSTA 0-3 ANI
5.COMPARTIMENT CABINETE MEDICALE ŞCOLARE
Art. 30. Atribuţiile şi competenţele specifice fiecărui serviciu /birou/ compartiment /centru sunt următoarele:
1.COMPARTIMENT BENEFICII DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
Este în subordinea directă a directorului Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei.
Beneficiile pentru susţinerea copilului şi a familiei au în vedere naşterea, educaţia şi întreţinerea copiilor şi cuprind următoarele categorii principale:
· alocaţia de stat pentru copii;
· indemnizaţia pentru creşterea copilului şi stimulentul de inserţie;
· stimulentul educaţional acordat copiilor proveniţi din familii defavorizate (tichete grădiniţă);
· alocaţia pentru susţinerea familiei;
· ajutorul social (venitul minim garantat);
· ajutorul de urgenţă;
· ajutorul pentru încălzirea locuinţei;
· alte facilităţi, în condiţiile legii.
Atribuții principale:
· Coordonarea măsurilor de prevenire şi combatere a situaţiilor de marginalizare şi excludere socială în care se pot afla anumite grupuri sau comunităţi;
· Asigurarea mijloacelor umane, materiale şi financiare necesare pentru acordarea beneficiilor de asistenţă socială;
· Administrarea resurselor financiare, materiale şi umane pe care le are la dispoziţie;
· Comunicarea şi colaborarea cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu alte instituţii care au responsabilităţi în domeniul asistenţei sociale, cu serviciile publice locale de asistenţă socială din alte unităţi administrativ-teritoriale, cu reprezentanţii furnizorilor privaţi de beneficii sociale, precum şi cu persoanele beneficiare;
· Promovarea drepturilor omului, a unei imagini pozitive a persoanelor, familiilor, grupurilor vulnerabile;
· Reprezentarea unităţii administrativ-teritoriale în domeniul asistenţei sociale;
· Acordă beneficii de asistenţă socială, în baza măsurilor de asistenţă socială incluse de Direcţie în planul de acţiune;
· Efectuează anchete sociale pentru solicitanţii/beneficiarii de hrană la Cantina Socială şi de servicii în cadrul Centrului Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a persoanelor vârstnice şi întocmeşte toate documentele aferente dosarului pentru acordare a acestor servicii sociale.
· Preluarea, verificarea și introducerea în baza de date a datelor cuprinse în cererea pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii şi transmiterea către AJPIS Suceava a dosarelor şi borderourilor aferente;
· Preluarea, verificarea și introducerea în baza de date a datelor cuprinse în cererea pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului şi transmiterea către AJPIS Suceava a dosarelor şi borderourilor aferente;
· Preluarea şi verificarea dosarelor de ajutor social şi alocaţie pentru susţinerea familiei, emiterea dispoziţiilor de acordare/modificare/încetare/respingere privind stabilirea drepturilor;
· Efectuarea anchetei sociale la domiciliul familiei care solicită/beneficiază de ajutor social şi alocaţia pentru susţinerea familiei şi introducerea în baza de date a datelor cuprinse în cerere şi în actele justificative, verificarea tuturor modificărilor şi întocmirea dispoziţiilor şi referatelor de modificare sau de încetare şi transmiterea pe baza de borderouri, la AJPIS Suceava, a dispoziţiilor de acordare, modificare, sau încetare, până în data de 5 a lunii următoare;
· Implementarea prevederilor legale privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate prin procedura de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniţă;
· Efectuarea și întocmirea anchetelor sociale în vederea acordării sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul programului național de protecție socială „Bani de liceu”
· Preia cererile pentru acordarea ajutorului de urgenţă, întocmeşte ancheta socială la domiciliul solicitantului şi întocmeşte decizia de acordare/neacordare a acestui beneficiu social, înaintând-o spre aprobare
· Preia dosarele pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei şi înaintează situaţia centralizatoare şi rapoartele statistice către AJPIS Suceava
· Verifică îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a beneficiilor de asistenţă socială, conform procedurilor prevăzute de lege sau, după caz, stabilite prin hotărâre a consiliului local, şi pregăteşte documentaţia necesară în vederea stabilirii dreptului la măsurile de asistenţă socială;
· Întocmeşte dispoziţii de acordare/respingere sau, după caz, de modificare/suspendare/încetare a beneficiilor de asistenţă socială şi le prezintă pentru aprobare;
· Comunică beneficiarilor dispoziţiile cu privire la drepturile şi facilităţile la care sunt îndreptăţiţi, potrivit legii;
· Urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea condiţiilor legale de către titularii şi persoanele îndreptăţite la beneficiile de asistenţă socială;
· Efectuează sondaje şi anchete sociale pentru depistarea precoce a cazurilor de risc de excluziune socială sau a altor situaţii de necesitate în care se pot afla membrii comunităţii şi propune măsuri adecvate în vederea sprijinirii acestor persoane;
· Elaborează şi fundamentează propunerea de buget pentru finanţarea beneficiilor de asistenţă socială;
· Identifică familiile şi persoanele aflate în dificultate, precum şi cauzele care au generat situaţiile de risc de excluziune socială;
Relaţiile interne cu:
· directorul Direcţiei de Asistenţă Socială ;
Relaţiile externe cu:
· autorităţi şi instituţii publice din Municipiul Vatra Dornei ;
· DGASPC Suceava
· organizaţii neguvernamentale;
· cu alte instituţii şi autorităţi de interes local, judeţean sau naţional;
· petenţi.
2.COMPARTIMENT PERSOANE CU HANDICAP
Este în subordinea directă a directorului Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei.
Beneficiile pentru persoanele cu handicap au în vedere protecţia şi promovarea drepturilor acestor persoane şi cuprind următoarele categorii principale:
· drepturile asistentului personal al persoanei cu handicap grav;
· indemnizaţia pentru persoana cu handicap grav;
· alte facilităţi, în condiţiile legii.
Atribuții principale:
· Coordonarea măsurilor de prevenire şi combatere a situaţiilor de marginalizare şi excludere socială a persoanelor cu handicap;
· Asigurarea mijloacelor umane, materiale şi financiare necesare pentru acordarea beneficiilor pentru persoanele cu handicap;
· Administrarea resurselor financiare, materiale şi umane pe care le are la dispoziţie;
· Comunicarea şi colaborarea cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu alte instituţii care au responsabilităţi în domeniul asistenţei persoanelor cu handicap, cu serviciile publice locale de asistenţă socială din alte unităţi administrativ-teritoriale, cu reprezentanţii furnizorilor privaţi de beneficii pentru persoanele cu handicap, precum şi cu persoanele beneficiare;
· Promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, a unei imagini pozitive a acestei categorii de persoane, a familiilor şi grupurilor vulnerabile;
· Reprezentarea unităţii administrativ-teritoriale în domeniul asistenţei persoanelor cu handicap;
· Acordă beneficii de asistenţă socială, în baza măsurilor de asistenţă socială incluse de Direcţie în planul de acţiune;
· Recomandă realizarea evaluării complexe şi facilitează accesul persoanelor beneficiare la setul de beneficii sociale aferente;
· Întocmeşte dispoziţii de acordare/respingere sau, după caz, de modificare/suspendare/încetare a beneficiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap şi le prezintă pentru aprobare;
· Comunică beneficiarilor dispoziţiile cu privire la drepturile şi facilităţile la care sunt îndreptăţiţi, potrivit legii;
· Urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea condiţiilor legale de către titularii şi persoanele îndreptăţite la beneficiile de asistenţă socială;
· Efectuează anchete sociale pentru dosarele de evaluare în vederea încadrării într-un grad de handicap;
· Elaborează şi fundamentează propunerea de buget pentru finanţarea beneficiilor acordate persoanelor cu handicap;
· Verifică îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a indemnizațiilor lunare, conform procedurilor prevăzute de lege sau, după caz, stabilite prin hotărâre a consiliului local, şi pregăteşte documentaţia necesară în vederea stabilirii dreptului la măsurile de asistenţă socială;
Relaţiile interne cu:
· directorul Direcţiei de Asistenţă Socială;
Relaţiile externe cu:
· autorităţi şi instituţii publice din Municipiul Vatra Dornei ;
· DGASPC Suceava
· organizaţii neguvernamentale;
· cu alte instituţii şi autorităţi de interes local, judeţean sau naţional;
· petenţi.
3.COMPARTIMENT INTERVENŢIE ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ ŞI PREVENIREA MARGINALIZĂRII SOCIALE
Este în subordinea directă a directorului Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei.
Are ca obiectiv identificarea cazurilor de persoane vârstnice, persoane fără adăpost care necesită acordarea de servici sau beneficii sociale, limitarea fenomenului de cerşetorie, identificarea unor soluţii pentru familiile şi persoanele aflate în stare de risc social, conform prevederilor legale, precum şi prevenirea marginalizării sociale.
Atribuţii principale:
· Întocmeşte notele de fundamentare pentru proiectele de hotărâri în domeniul de activitate al serviciului, în vederea promovării lor în Consiliul Local;
· Limitarea cerşetoriei organizate şi a cerşetoriei agresive care constituie o sursă de pericol pentru cetăţenii municipiului Vatra Dornei, luarea măsurilor de protecţie socială în vederea prevenirii marginalizării sociale a persoanelor aflate în stare de risc social;
· Distribuirea ajutoarelor alimentare prin Programul POAD din stocurile de intervenţie comunitare destinate categoriilor de persoane cele mai defavorizate: organizarea acţiunii, informarea cetăţenilor, distribuirea alimentelor, întocmirea de statistici, rapoarte, informări şi comunicate de presă cu privire la această acţiune;
· Identificarea situaţiilor de risc din comunitate;
· Planifică, organizează, coordonează şi desfăşoară activităţi pentru îndeplinirea obiectivelor şi sarcinilor din Strategia Guvernului României de Incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii romilor pentru perioada 2015-2020, document aprobat prin H.G: nr.18/14.01.2015(actualizată);
· Participă la medierea conflictelor inter şi intracomunitare;
· Introducerea planului de acţiune locală privind incluziunea minorităţii rome în strategia de dezvoltare a localităţii;
· Transmiterea planului local de acţiune către Birourile Judeţene pentru Romi în vederea introducerii în planul judeţean de măsuri şi în strategia de dezvoltare a judeţului;
· Implementează politicile sociale ale Consiliului local al municipiului Vatra Dornei cu privire la persoanele fără adăpost;
Relaţiile interne cu:
· directorul Direcţiei de Asistenţă Socială ;
Relaţiile externe cu:
· autorităţi şi instituţii publice din Municipiului Vatra Dornei ;
· organizaţii neguvernamentale;
· cu alte instituţii şi autorităţi de interes local, judeţean sau naţional;
· petenţi.
5.COMPARTIMENTUL SERVICII SOCIALE:
- CENTRUL SOCIAL DE PRIMIRE, ASISTARE ŞI ÎNGRIJIRE PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE
Este în subordinea directă a directorului Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei.
Serviciu social rezidențial - licențiat.
Este înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Vatra Dornei şi condus și coordonat de un şef de serviciu. Acordă servicii persoanelor vârstnice în vederea combaterii fenomenului de excluziune socială a acestora.
Atribuţii principale:
· asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament;
· colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor; identificării de resurse etc.;
· monitorizează respectarea standardelor minime de calitate;
· sesizează conducerii direcţiei situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament etc.;
· întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
· face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi respectării legislaţiei;
· asigură consilierea şi informarea persoanelor asistate şi a familiilor şi reprezentanţilor legali ai acestora;
· furnizează şi administrează serviciile sociale şi activităţile adresate persoanelor vârstnice aflate într-o situaţie de vulnerabilitate (persoane cu dizabilităţi, persoane vârstnice sau persoane adulte aflate într-o situaţie socio-economică şi/sau mediicală deosebită), fiind responsabilă de calitatea serviciilor prestate;
· iniţiază, susţine şi dezvoltă servicii sociale sau activităţi centrate pe persoana vârstnică, în colaborare sau în parteneriat cu persoane juridice, publice ori private;
· elaborează documentaţia necesară pentru acordarea serviciilor;
· implică în activităţile de îngrijire, reabilitare şi integrare a persoanei vârstnice, familia acesteia;
· îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de reglementările legale în vigoare.
Relaţiile interne cu:
· directorul Direcţiei de Asistenţă Socială ;
Relaţiile externe cu:
· autorităţi şi instituţii publice din Municipiului Vatra Dornei ;
· organizaţii neguvernamentale;
· cu alte instituţii şi autorităţi de interes local, judeţean sau naţional;
· petenţi.
- CENTRUL DE ZI PENTRU COPII
Este în subordinea directă a directorului Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei.
Serviciu social de zi – licențiat.
Oferă servicii pentru copiii de vârstă şcolară, în vederea prevenirii instituţionalizării acestora, prin asigurarea, pe timpul zilei, a unor activităţi de educaţie, recreere-socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă, cât şi activităţi de sprijin, consiliere şi educare pentru părinţii/ reprezentanţii legali ai copiilor, orientare şcolară pentru copii.
Beneficiari: copii elevi cu vârsta cuprinsă între 7 şi 13 ani, aflaţi în situaţii de risc de separare de familiile lor.
Atribuţii principale:
· Întocmeşte note de fundamentare pentru proiectele de hotărâri în domeniul de activitate al serviciului, în vederea promovării lor în Consiliul Local;
· Oferă sprijin și informații pentru a beneficia şi de alte servicii sociale, în funcţie de nevoile specifice ale fiecărei familii ;
· Asigură supraveghere pe timpul zilei în baza unui program zilnic organizat şi elaborat în funcţie de nevoile şi particularităţile fiecărui copil în parte;
· Asigură servirea mesei de prânz în cadrul cantinei AFMC Sfinţii Voievozi Mihail şi Gavril Vatra Dornei;
· Dezvoltă activităţi educaţionale, de recreere şi socializare şi de dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă;
· Asigură consiliere psihologică acordată copilului şi familiei, precum şi orientare şcolară.
· Dezvoltă parteneriate şi colaborari cu organizaţii, instituţii şi orice forme organizate ale societăţii civile, în condiţiile legii, în vederea diversificării serviciilor sociale furnizate.
· Menține legătura cu instituţiile de învăţământ la care sunt înscrişi copiii şi cu cadrele didactice aparţinând acestora;
· Colaborează cu formele organizate ale societăţii civile la acţiuni care au ca scop reducerea riscului social la care este expus copilul și familia acestuia;
· Elaborarează rapoarte de activitate;
· Stabilește relaţii de colaborare activă cu familiile copiilor care frecventează centrul primând importanţa stabilirii unui parteneriat real pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor;
· Realizează programe pentru părinţii şi familiile aflate la risc în vederea prevenirii separării şi a abuzului asupra copilului;
Relaţiile interne cu:
· Directorul Direcţiei de Asistenţă Socială;
Relaţiile externe cu:
· autorităţi şi instituţii publice din Municipiul Vatra Dornei ;
· organizaţii neguvernamentale;
cu alte instituţii şi autorităţi de interes local, judeţean sau naţional;
- CANTINA SOCIALĂ
Serviciu social în curs de licenţiere.
Este în subordinea directă a directorului Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei.
Cantina Socială este serviciul social ce are drept scop prestarea de servicii sociale gratuite sau contra cost persoanelor aflate în situaţii economico - sociale sau medicale deosebite.
Atribuţii principale :
· pregătirea şi servirea unei mese calde zilnice, persoanelor fără venituri aflate în risc social, în limita alocaţiei de hrană prevăzute de reglementările legale;
· distribuirea de hrană rece persoanelor aflate în risc social şi care nu au posibilitatea de a se prezenta la sediul cantinei pentru servirea de hrană caldă;
· participă la efectuarea anchetei sociale la domiciliul solicitantului;
· ţine evidenţa beneficiarilor de hrană caldăp şi rece
· participă la reevaluarea din oficiu sau la sesizare, a situaţiei beneficiarilor de servicii sociale;
· îndeplineşte procedura de achiziţionare a produselor alimentare şi a altor produse necesare pentru desfăşurarea activităţii;
· evaluarea opiniei beneficiarilor cu privire la serviciul furnizat;
· monitorizarea prezenţei beneficiarilor la furnizarea serviciului social;
· informarea beneficiarilor asupra drepturilor şi obligaţiilor care derivă din relaţia de furnizare a serviciului social precum şi a potenţialilor beneficiari;
· stabilirea contribuţiei persoanelor care beneficiază de serviciul social contra cost;
· prepară hrana pentru persoanele vârstnice asistate în cadrul Centrului Social de Primire, Asistare şi Îngrijire
· gestionează activitatea de distribuire a laptelui praf primit din partea DSP Suceava
· alte atribuţii care ţin de buna funcţionare a serviciului
Relaţiile interne cu:
· directorul Direcţiei de Asistenţă Socială;
Relaţiile externe cu:
· autorităţi şi instituţii publice din Municipiul Vatra Dornei ;
· DSP Suceava
· organizaţii neguvernamentale;
· cu alte instituţii şi autorităţi de interes local, judeţean sau naţional;
- SERVICIUL DE EDUCARE ŞI ÎNGRIJIRE PENTRU COPII CU VÂRSTA 0-3 ANI
Serviciu social licenţiat.
Este în subordinea directă a directorului Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei.
Este înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Vatra Dornei şi condus și coordonat de un şef de serviciu.
Are misiunea de a oferi, pe timpul zilei, servicii integrate de îngrijire, supraveghere şi educaţie timpurie copiilor de vârstă antepreşcolară și funcţionează în baza legislaţiei specifice centrelor de zi, respectiv creşelor, a propriului regulament de organizare şi funcţionare, aprobat prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Vatra Dornei.
Atribuţii principale:
Relaţiile interne cu:
· directorul Direcţiei de Asistenţă Socială;
Relaţiile externe cu:
· autorităţi şi instituţii publice din Municipiul Vatra Dornei ;
· organizaţii neguvernamentale;
· cu alte instituţii şi autorităţi de interes local, judeţean sau naţional;
5.COMPARTIMENT CABINETE MEDICALE ŞCOLARE
Este în structura organizatorică a Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei, dar aflat sub tutela DSP Suceava. Are drept misiune oferirea de servicii medicale în cadrul cabinetelor şcolare şi de servicii de prevenire a îmbolnăvirii în rândul şcolarilor şi a răspândirii de epidemii, prin controlul periodic a stării de sănătate a acestora.
Atribuţii principale:
Relaţiile interne cu:
· Directorul Direcţiei de Asistenţă Socială;
Relaţiile externe cu:
· autorităţi şi instituţii publice din Municipiul Vatra Dornei ;
· DSP Suceava
· organizaţii neguvernamentale;
cu alte instituţii şi autorităţi de interes local, judeţean sau naţional
Art. 31. Direcția de Asistență Socială Vatra Dornei este un serviciu public de interes local aflat în aparatul de specialitate al Primarului.
Art. 32. Personalul Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei este obligat:
Art. 33. Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică, conform legislaţiei in vigoare, de către Primarul municipiului Vatra Dornei, în ce priveşte personalul Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei
Art. 34. Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile actelor normative în vigoare, ce reglementează materia.
PRESEDINTE DE SEDINTA Contrasemneaza, SCRIPCARU CORNELIU Secretarul municipiului
TURCU VASILE