ROMÂNIA

JUDEŢUL SUCEAVA

CONSILIUL LOCAL AL

MUNICIPIULUI VATRA DORNEI

 

 

HOTĂRÂRE

Privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei

 

                                  Consiliul Local al Municipiului Vatra Dornei

                                                         intrunit in sedinta  extraordinara  in data de 07.06.2018 

 

            Având în vedere expunerea de motive nr.15136/05.06.2018 prezentată de primarul municipiului, raportul compartimentului de specialitate nr.15137/05.06.2018, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local;   

            Luând în considerare anexa nr.2 la H.G. nr. 797/2017, Regulament-cadru de organizare şi funcţionare al Direcţiei de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale municipiilor şi oraşelor,

Ținând cont de prevederile:

Ř  Legii nr. 292/2011 a asistenţei sociale, actualizată;

Ř  Legii  nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, actualizată

Ř  Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, actualizată;

Ř  H.G. nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale;

Ř  Legii  nr. 272 din 21 iunie 2004, actualizată, republicată privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;

Ř  Ordinului nr. 24/2004 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru centrele de zi

            In  temeiul prevederilor  art. 36 alin. (2) lit. a), alin.3 lit.”b”, alin (6) lit. a) pct.2 și art. 45 alin (1), art.115, alin.1, lit.(b) din Legea nr. 215/2001 – privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

 

HOTĂRĂŞTE:

 

           Art. 1 Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Direcției de Asistență Socială Vatra Dornei , prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

           Art. 2  Primarul municipiului Vatra Dornei şi Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Vatra Dornei vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

 

             PRESEDINTE DE SEDINTA                                    Contrasemneaza,

                     IOJA  CEZAR                                               Secretarul municipiului    

                  Turcu Vasile

 

 

                     

Vatra Dornei

07.06.2018

Nr.145

 

                                                                                                                     Anexă la HCL145/07.06.2018

 

       

            REGULAMENT

de organizare si funcţionare a serviciului social rezidenţial: Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice

 

Articolul 1 - Definitie

Regulamentul de organizare si functionare este un document propriu al serviciului social “Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice” aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local, în vederea asigurarii functionarii acestuia cu respectarea standardelor  minime de calitate aplicabile si a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informatii privind condiţiile de admitere si serviciile oferite.

Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajaţii centrului şi, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanţilor legali, vizitatori.

Articolul 2

Identificarea serviciului social

Serviciul social “ Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice “, cod serviciu social 8730 CR-V-I, este infiintat si administrat de catre Primăria Municipiului Vatra Dornei, înfiinţat şi administrat de furnizorul Primăria Municipiului Vatra Dornei prin Serviciul Public de Asistenţă Socială, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF, nr.001622, si are sediul in municipiul Vatra Dornei, Str. Roşu, nr. 105.

Articolul 3

Scopul serviciului social

“ Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice “  are rolul de a asigura la nivel local aplicarea politicilor şi strategiilor de asistenţă a persoanelor vârstnice, aflate în dificultate, prin creşterea şanselor reintegrării acestora în comunitate şi acordă sprijin pentru prevenirea situaţiilor care pun în pericol securitatea persoanelor vârstnice.

Scopul serviciului social   “ Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice “ este:

  1. să asigure persoanelor vârstnice institutionalizate cazare pe perioada nedeterminată, masa, curăţenie, pază;
  2. să asigure supraveghere si îngrijire personală persoanelor asistate, maximum posibil de autonomie şi siguranţă;
  3. să acorde persoanelor vârstnice îngrijiri medicale curente asigurate de cadre medicale.
  4. să previna si sa trateze consecintele legate de procesul de îmbătrânire al persoanelor asistate;
  5. să faciliteze legătura cu medicul de familie şi accesul la instituţii sanitare specializate;
  6. să faciliteze si sa incurajeze legaturile interumane intre asistati si inclusiv cu familia;
  7. să stimuleze participarea persoanelor varstnice asistate la viata sociala si activitati culturale;
  8. să furnizeze informaţiile şi datele solicitate de instituţiile şi autorităţile publice cu responsabilităţi în domeniu, în condiţiile legii.

Articolul 4

Cadrul legal de înfiinţare, organizare si funcţionare

(1) Serviciul social – “ Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice”  functioneaza cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare si functionare a serviciilor sociale, reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificarile ulterioare, Legea nr.17/2000 privind asistenta sociala a persoanelor varstnice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 5

Principiile care stau la baza acordarii serviciului social

  1. respectarea si promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
  2. protejarea si promovarea drepturilor persoanelor beneficiare in ceea ce priveste egalitatea de sanse si tratament, participarea egala, autodeterminarea, autonomia si demnitatea personala si intreprinderea de actiuni nediscriminatorii si pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
  3. asigurarea protectiei impotriva abuzului si exploatarii persoanei beneficiare;
  4. deschiderea catre comunitate;
  5. asistarea persoanelor fara capacitate de exercitiu in realizarea si exercitarea drepturilor lor;
  6. asigurarea in mod adecvat a unor modele de rol si statut social, prin incadrarea in unitate a unui personal mixt;
  7. ascultarea opiniei persoanei beneficiare si luarea in considerare a acesteia, tinandu-se cont, dupa caz, de varsta si de gradul de maturitate, de discernamat si capacitate de exercitiu;
  8. facilitatea mentinerii relatiilor personale ale beneficiarilor si a contactelor directe, dupa caz, cu fratii, parintii, alte rude, prieteni, precum si cu alte persoane fata de care acestia au dezvoltat legaturi de atasament;
  9. promovarea unui model familial de ingrijire a persoanei beneficiare;
  10. asigurarea unei ingrijiri individualizate si personalizate a persoanei beneficiare;
  11. preocuparea permanenta pentru identificarea solutiilor de integrare in familie sau, dupa caz, in comunitate, pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, in baza potentialului si abilitatilor persoanei beneficiare de a trai independent;
  12. incurajarea initiativelor individuale ale persoanelor beneficiare si a implicarii active a acestora in solutionarea situatiilor de dificultate;
  13. asigurarea unei interventii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
  14. asigurarea confidentialitatii si a eticii profesionale;
  15. primordialitatea responsabilitatii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacitati de integrare sociala si implicarea activa in solutionarea situatiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
  16. colaborarea unitatii cu serviciul public de asistenta sociala.

Articolul 6

Beneficiarii serviciilor sociale

  1. persoanele varstnice care nu realizeaza venituri proprii sau veniturile lor ori ale sustinatorilor legali nu sunt suficiente pentru asigurarea unui trai decent si mediu sigur de viata;
  2. persoane varstnice care se afla in imposibilitatea de a se gospodari singure si necesita asistenta si ingrijire;
  3. persoane varstnice care nu au locuinta si nici posibilitatea de a-si asigura conditii de locuit pe baza resurselor proprii;
  4. persoane varstnice care se afla in alte situatii de urgenta sau de necesitate, prevazute de lege.
  1. acte necesare:

– cerere din partea solicitantului;

– scrisoare medicala cu starea prezenta de la medicul de familie;

– adeverinta medicala care sa precizeze ca nu sufera de boli transmisibile; analize : HIV, MRF, RBW, coproparazitologie;
– adeverinta de venituri de la primarie si administratia financiara;
– copie B.I. / C.I.(solicitant si intretinatori legal);
– copie certificat de nastere (solicitant si intretinator legal);
– copie certificat casatorie (solicitant); hotarare de divort sau copie de pe certificatul de deces al sotului (sotiei);
– talon de pensie recent;
– declaratia apartinatorului privind situatia locativa, contracte si imprumuturi pe care le are asistatul;
– ancheta sociala referitoare la persoana solicitantului, familia acestuia si conditiile de locuit;

2.       criterii de eligibilitate ale beneficiarilor:

– este persoana varstnica in sensul legii nr. 17/2000 privind asistenta sociala a persoanelor varstnice;

– nu are nicio persoana pana la gradul 4 de rudenie care sa o poata ingriji;

– este persoană cu domiciliul în municipiul Vatra Dornei, stabilit cu cel puţin 6 luni anterior depunerii cererii de internare.

In functie de locurile disponibile in camin decizia de admitere/respingere apartine conducerii Primăriei Municipiului Vatra Dornei.

Pentru furnizarea de servicii sociale se incheie un Contract de furnizare de servicii.

Contributia de intretinere, pentru persoanele varstnice care au venit, este de 60% din veniturile personale lunare, fara sa se depaseasca costul mediu lunar de intretinere aprobat pentru camin.

In cazul in care persoana varstnica ingrijita in camin nu are venituri proprii ori acestea sunt mai mici decat costul lunar de intretinere, plata contributiei de intretinere se datoreaza in totalitate sau partial, dupa caz, de catre sot (sotie), copii, etc.

Dupa stabilirea persoanelor obligate la plata si a cuantumului sumelor ce le revin de platit, se intocmeste angajament de plata pentru fiecare dintre acestea, cu mentionarea sumelor datorate.

Nu pot fi internate în centru persoanele diagnosticate cu boli psihice grave, pentru care necesită tratament şi îngrijite de specialitate, adecvate diagnosticului dat.

3. Conditii de încetare a serviciilor:

– la cererea beneficiarului care are prezervata capacitatea de discernamant, sub semnatura; asistatul adreseaza Primarului cererea prin care solicita incetarea serviciilor de asistenta sociala, mentionand si motivul (se solicita beneficiarului sa indice in scris locul de domiciliu);

–  la cererea reprezentantului legal al beneficiarului lipsit de discernamant;

– transfer pe perioada nedeterminata la alt camin, la cererea scrisa a beneficiarului sau reprezentantului sau legal;

–  în caz de deces al beneficiarului;

–  în cazul în care beneficiarul are un comportament inadecvat care face incompatibila gazduirea acestuia in camin in conditii de securitate pentru el, ceilalti beneficiari sau personalul caminului;

– cand nu se mai respecta clauzele contractuale de către beneficiar.

La încetarea/sistarea serviciilor de asistenţă socială se emite Decizia de sistare a serviciilor pe baza Fisei de scoatere din evidenţă.

  1. sa li se respecte drepturile si libertatile fundamentale, fara discriminare pe baza de rasa, sex, religie, opinie sau orice alta ciscumstanta personala orisociala;
  2. sa participe la procesul de luare a deciziilor in furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind interventia sociala care li se aplica;
  3. sa li se asigure pastrarea confidentialitatii asupra informatiilor furnizate si primite;
  4. sa li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate atat timp cat se mentin conditiile care au generat situatia de dificultate;
  5. sa fie protejati de lege atat ei, cat si bunurile lor, atunci cand nu au capacitate de exercitiu;
  6. sa li se garanteze demnitatea, intimitatea si respectarea vietii intime;
  7. sa participe la evaluarea serviciilor sociale primite;

Articolul 7

Activitati si functii

Principalele functii ale serviciului social “ Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice” sunt urmatoarele:

  1. de furnizare a serviciilor sociale de interes public local, prin asigurarea urmatoarelor activitati:

2.       de informare a beneficiarilor, potentialilor beneficiari, autoritatilor publice si publicului larg despre domeniul sau de activitate, prin asigurarea urmatorelor activitati:

a) actualizarea informatiilor de pe site-ul propriu;

b ) distribirea fluturasilor informativi privind activitatea caminului;

c ) elaborarea de rapoarte de activitate.

3.       de promovare a drepturilor beneficiarilor si a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului in general, precum si de prevenire a situatiilor de dificultate in care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea urmatoarelor activitati:

4.      de asigurare a calitatii serviciilor sociale prin realizarea urmatoarelor activitati:

5.       de administrare a resurselor financiare, materiale si umane ale centrului prin realizarea urmatoarelor activitati:

Articolul 8

Structura organizatorica, numarul de posturi si categoriile de personal

Serviciul social “ Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice “ functioneaza cu un numar de 15 persoane, conform Organigramei Primăriei Municipiului Vatra Dornei, după cum urmează:

  1. personal de conducere: şef centru;
  2. personal de specialitate de ingrijire si asistenta sociala si medicala;
  3. personal cu functii administrative, gospodarire, intretinere-reparatii, deservire.

Personalul de specialitate reprezinta 60% din totalul personalului.          

Incadrarea personalului s-a facut cu respectarea numarului maxim de posturi prevazut in statul de functii aprobat.

Raportul angajat/beneficiar este de 1/2.

Articolul 9

Personalul de conducere

Atributiile personalului de conducere sunt;

  1. asigura coordonarea, indrumarea si controlul activitatilor desfasurate de personalul serviciului si propune organului competent sanctiuni disciplinare pentru salariatii care nu isi indeplinesc in mod corespunzator atributiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizarii serviciilor sociale, codului muncii;
  2. elaboreaza rapoartele generale privind activitatea caminului, stadiul implementarii obiectivelor si intocmeste informari pe care le prezinta furnizorului de servicii sociale;
  3.  propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire si perfectionare;
  4.  colaboreaza cu alte centre/alti furnizori de servicii sociale/alte structuri ale societatii civile in vederea schimbului de bune practici, a imbunatatirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calitatii serviciilor, care sa raspunda nevoilor beneficiarilor;
  5.  intocmeste raportul anual de activitate;
  6.  asigura buna desfasurare a raporturilor de munca dintre angajatii caminului;
  7.  propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice si a numarului de personal;
  8.  desfasoara activitati pentru promovarea imaginii caminului in comunitate;
  9.  ia in considerare si analizeaza orice sesizare care ii este adresata, referitoare la incalcari ale drepturilor beneficiarilor;
  10.  raspunde de calitatea activitatilor desfasurate de personalul din cadrul caminului, in limita competentei, ia masuri de organizare care sa conduca la imbunatatirea acestor activitati, sau formuleaza propuneri in acest sens;
  11.  organizeaza activitatea personalului si asigura respectarea timpului de lucru si a regulamentului de organizare si functionare;
  12.  reprezinta caminul in relatiile cu furnizorul de servicii sociale, cu autoritatile si institutiile publice, cu persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate, precum si in justitie;
  13.  asigura comunicarea si colaborarea permanenta cu serviciul public de asistenta sociala de la nivelul primariei, judetului, cu alte institutii publice si societati civile active in comunitate, in folosul beneficiarilor;
  14.  numeste si elibereaza din functie personalul din cadrul caminului, in conditiile legii;
  15.  intocmeste proiectul bugetului propriu al caminului si contul de incheiere al exercitiului bugetar;
  16.  asigura indeplinirea masurilor de aducere la cunostinta atat personalului, cat si beneficiarilor a prevederilor din regulamentul de organizare si functionare;
  17.  asigura incheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare de servicii sociale;

Functia de conducere se ocupa prin concurs, in conditiile legii.

Sanctionarea disciplinara sau eliberarea din functie a conducatorilor institutiei se face in conditiile legii.

 Articolul 10

Personalul de specialitate de ingrijire si asistenta

Personal de specialitate si auxiliar

Personalul de specialitate este:

1.        Asistent medicali generalist – 325901;

2.      Asistent social nivel superior – 263501

3.       Psiholog – 263411;

4.       Infirmieră– 532103;

 

Atributii ale personalului de specialitate:

  1. asigura derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile si a prezentului regulament;
  2. colaboreaza cu specialisti din alte centre in vederea solutionarii cazurilor, identificarii de resurse;
  3. monitorizeaza respectarea standardelor minime de calitate;
  4. sesizeaza conducerii caminului situatii care pun in pericol siguranta beneficiarului, situatii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament;
  5. intocmeste rapoarte periodice cu privire la activitatea derulata:
  6. face propuneri de imbunatatire a activitatii in vederea cresterii calitatii serviciului si respectarii legislatiei;
  7. alte atributii prevazute in standardul minim de calitate.

Atributiile asistentului medical sunt:

Atributiile infirmierelor sunt:

Atributiile asistentului social sunt:

evaluarea initiala:

evaluarea complexa:

evaluarea proprie a nevoilor beneficiarilor:

Atributiile psihologului sunt:

Articolul 11

Personalul administrativ, gospodarie, intretinere-reparatii, deservire

(1)   Asigura activitatile auxiliare serviciului social si este compus din:

-          Îngrijitoare

-          Fochist

-          Muncitor calificat

Atribuţiile îngrijitoarei

  1. Planifica activitatea proprie identificand eficient ordinea stabilita prin norme interne si conform indicatiilor primite in vederea optimizarii timpului de indeplinire a acesteia;
  2. Stabileste corect necesarul de materiale pentru a asigura o activitate fluenta;
  3. Activitatile si resursele sunt planificate prin verificarea tuturor elementelor pentru incadrarea in termenele finale;
  4. Efectueaza curatenia in spatiile  repartizate (saloane,bai,coridoare,cabinete de consultatii,oficii,scari,etc.) prin aplicarea procedurilor de lucru si respectarea protocoalelor de curatenie;
  5. Curata si dezinfecteaza zilnic ori de cate ori este nevoie baile,WC-urile cu materiale si ustensile folosite numai in aceste locuri;
  6. Raspunde de curatenia si dezinfectia sectorului repartizat respectand Ordinul 261/06.02.2007;
  7. Respecta si aplica normele prevazute in Ordinul MSF nr 185/ 2003 privind asigurarea curateniei, dezinfectiei si pastrarea obiectelor si materialelor sanitare;
  8. Raspunde de utilizarea si pastrarea in bune conditii a ustensilelor de curatenie (carucior,perii,lavete,etc.) ce le are personal in grija,precum si a celor care se folosesc in comun si le depoziteaza in conditii de siguranta;
  9. Urmareste realizarea igienizarii generale si a curateniei in spatiile de lucru,folosind ustensile potrivite si substante adecvate locului de dezinfectat si scopului urmarit;
  10. Respecta circuitele functionale in cadrul spitalului

      (personal sanitar/bolnavi/apartinatori/lenjerie/materiale sanitare/deseuri);

  1. Respecta atributiile conform Ordinului M.S. nr.219/01.04.2002 privind depozitarea si gestionarea deseurilor:

-aplica procedurile stipulate de codul de procedura,

-asigura transportul deseurilor pe circuitul stabilit de codul de procedura,

-transporta pe circuitul stabilit gunoiul si rezidurile alimentare in conditii   

                   corespunzatoare,raspunde de depunerea lor coreta in recipiente,curata si dezinfecteaza 

                   pubelele in care se pastreaza si se transporta acestea;

  1. Raporteaza activitatea desfasurata,in scris prin semnarea fiselor de monitorizare a activitatii (semnatura confirmand realizarea tuturor pasilor din protocoale si scheme de lucru) si verbal la seful ierarhic superior (asistenta sefa),semnaland orice problema aparuta in desfasurarea activitatii;
  2. Serviciile sunt oferite cu promptitudine,conform cu cerinta de calitate a pacientului;
  3. Cerintele ce depasesc aria de competenta proprie sunt raportate sefului ierarhic superior;
  4. Situatiile neplacute sunt tratate cu calm,pe prim plan fiind grija fata de pacient;
  5. Respecta si aplica normele prevazute in Ordinul MS nr 994/ oct.2004  si Ghidul practic de management al expunerii accidentale la produse biologice privind prevenirea si combaterea infectiilor nozocomiale;
  6. Aplica Normele de Protectia Muncii si Normele de Protectie privind Stingerea Incendiilor:
  7. Poarta echipamentul de protectie prevazut de regulamentul de ordine interioara, care va fi schimbat ori de cate ori este nevoie, pentru pastrarea igienei si a aspectului estetic personal;
  8. Declara imediat asistentei sefe orice imbolnavire acuta pe care o prezinta precum si bolile transmisibile aparute la membrii familiei sale;
  9. Comunicarea interactiva la locul de munca:

·         Mentine permanent dialogul cu personalul din cadrul unitatii sanitare pentru rezolvarea problemelor conexe actului medical (repararea instalatiilor sanitare,de apa si curent,aprovizionarea cu materiale si consumabile diverse)

·         Participa la discutii pe teme profesionale

·         Comunicarea se realizeaza intr-o maniera politicoasa,directa,cu evitarea conflictelor

  1. Isi desfasoara activitatea in echipa respectand raporturile ierarhice si functionale;
  2. Respecta drepturile pacientului ;
  3. Nu are dreptul sa dea relatii privind starea pacientului ;
  4. Dezvoltarea profesionala in corelatie cu exigentele postului:                                                                                                        

·         autoevaluare

·         cursuri de pregatire/perfectionare                                                                                 

  1. Respecta indeplinirea conditiilor de igiena individuala efectuand controlul periodic al starii de sanatate pentru prevenirea bolilor transmisibile si inlaturarea pericolului declansarii unor epidemii (viroze respiratorii,infectii cutanate,diaree,tuberculoza,etc.);
  2. Respecta regulamentul intern al spitalului;
  3. Respecta programul de lucru de 8 ore si programarea concediului de odihna;
  4. Se prezinta la serviciu cu deplina capacitate de munca pentru a efectua servicii la parametrii de calitate impusi de sectie;
  5. La inceputul si sfarsitul programului de lucru semneaza condica de prezenta;
  6. Respecta ordinea si disciplina la locul de munca, foloseste integral si cu maxima eficienta timpul de munca;
  7. In functie de nevoile sectiei va prelua si alte puncte de lucru;
  8. Respecta si isi insuseste prevederile legislatiei din domeniul sanatatii si securitatii in munca;

Se va supune masurilor administrative in ceea ce priveste neindeplinirea la timp si intocmai a sarcinilor prevazute in fisa postului.

            Atribuţiile fochistului:

·         Cunoaşterea funcţionării întregii centrale termice şi a instalaţiilor termice din toate clădirile;

·         Respectă instrucţiunile de exploatare a centralei termice;

·         Asigură temperatura de 18-20 grade în centru pe perioada octombrie-aprilie;

·         Asigură apa caldă pentru spălătorie şi baie;

·         Îngrijeşte şi răspunde de buna funcţionare a instalaţiilor de încălzire;

·         Execută reparaţiile şi lucrările de întreţinere necesare instalaţiilor şi inventarului din dotare;

·         Răspunde de ordinea, curăţenia şi igienizarea centralelor termice şi în jurul acestora;

·         Verifică în permanenţă  starea de funcţionare a centralei şi a elementelor componente la parametrii corespunzători;

·         Sprijină instalatorii în remedierea defecţiunilor apărute spontan sau în unele lucrări de reparaţii la instalaţia termică;

·         Se respectă graficul privind orele de distribuire a căldurii şi apei calde;

·         Nu are voie să lase instalaţia cu foc continuu şi tablourile electrice în funcţiune fără supraveghere;

·         Răspunde de buna funcţionare a obiectelor şi echipamentelor pe care le deţine şi nu are voie să înstrăineze obiecte de inventar aflate în gestiunea instituţiei;

·         Respectă orele de program evitând întârzierile şi plecările din timpul orelor de serviciu;

Îşi însuşeşte şi respectă  legislaţia în vigoare cu privire la protecţia copilului şi legislaţia specifică activităţii proprii;

            Atribuţiile muncitorului calificat

Ř  sa mature zilnic in curtea imobilului ;  

Ř  sa mentina aspectul de curăţenie al imobilului;

Ř  despică lemnele de foc pentru central termică

Ř  sa anunte de îndată administratorul orice neregula constatata ;

Ř  sa ia in primire toate materialele necesare asigurarii curateniei, avand obligatia sa asigure pastrarea si utilizarea acestora in bune conditiuni;

Ř  sa manifeste disponibilitate catre dialog, receptivitate, calm, tact in relatiile de serviciu;

Ř  sa raspunda la toate solicitarile venite din partea administratorului pentru indeplinirea unor sarcini conforme fisei postului;

Ř  sa manifeste grija deosebita in manuirea si utilizarea materialelor si echipamentelor pe care le are in primire pentru a evita avarierea, distrugerea sau pierderea lor;

Ř  sa fie cinstit, loial si disciplinat dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;

Ř  sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si securitate la incendii, din obiectivul unde desfasoara serviciul;

Ř  angajatul trebuie sa utilizeze, potrivit instructiunilor de utilizare a substantelor periculoase, instalatiilor, utilajele, masinile, aparatura si echipamentele de lucru.; sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol.

Angajatul va desfasura activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericole de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana proprie sau alti angajati, in conformitate cu pregatirea si instruirea in domeniul protectiei muncii primita de la angajatorul sau;

Articolul 13

Finantarea caminului

  1.  bugetul local al Primăriei Vatra Dornei,
  2.  contributia persoanelor beneficiare sau a întreţinătorilor acestora, după caz;
  3. donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţara şi din străinătate;
  4.  alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

 

             PRESEDINTE DE SEDINTA                                    Contrasemneaza,

                     VOLOSENIUC MIHAI                                   Secretarul municipiului    

                  Turcu Vasile