ROMÂNIA
JUDEŢUL SUCEAVA
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI
VATRA DORNEI
HOTĂRÂRE
Privind aprobarea
Regulamentului local privind implicarea (informarea şi
consultarea) publicului în etapele de elaborare sau revizuire
a planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism
Consiliul Local al Municipiului Vatra Dornei,
intrunit in sedinta ordinara in data de 30.03.2017
Având în vedere expunerea de motive nr.8861/22.03.2017 prezentată de Primarul municipiului, raportul nr. 8862/22.03.2017 al compartimentului de specialitate, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local ;
Având în vedere :
- dispoziţiile art. 57 şi 61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare;
- dispoziţiile Ordinului nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
În temeiul dispoziţiilor art. 36 alin. (2) lit. c, alin. (5) lit. c şi art. 45 alin. (1) coroborat cu prevederile art.115 alin.(1) lit. (b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE :
ART. 1 Se aprobă Regulamentul local privind implicarea (informarea şi consultarea) publicului în etapele de elaborare sau revizuire a planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre .
ART. 2 Primarul municipiului, prin Compartimentul Urbanism, va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
PRESEDINTE DE SEDINTA
PINTILII MIRCEA CRISTIAN
Contrasemneaza,
Secretarul municipiului
Turcu Vasile
Vatra Dornei
30.03.2017
Nr.74
Anexa
Regulamentul local
privind implicarea (informarea şi
consultarea) publicului în etapele de elaborare
sau revizuire
a planurilor de amenajare a teritoriului şi
de urbanism
CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
1. - Regulamentul local
de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism
şi amenajare a teritoriului, denumit în continuare Regulamentul local,
stabileşte procedura de informare şi consultare a publicului, în
conformitate cu art. 57 si 61 din Legea
nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu
modificările şi completările ulterioare, şi a Metodologiei
de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau
revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism,
aprobată cu Ordinul nr. 2701/30.12.2010 a Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Turismului.
2. - Regulamentul local
se adresează tuturor iniţiatorilor, elaboratorilor şi
avizatorilor de planuri de urbanism şi de amenajare a teritoriului, precum
şi tuturor factorilor de decizie din domeniu şi se aplică
tuturor categoriilor de planuri de urbanism şi de amenajare a teritoriului,
prevăzute de lege.
3. - Informarea şi
consultarea publicului se efectuează în toate fazele proceselor de
elaborare sau actualizare a planurilor de urbanism şi de amenajare a
teritoriului şi este parte integrantă a procedurii de iniţiere,
elaborare, avizare şi aprobare a documentaţiilor de urbanism şi
amenajare a teritoriului.
4. - Informarea şi
consultarea publicului în etapa aprobării fiecărei categorii de plan
în parte se face conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa
decizională în administraţia publică, cu completările ulterioare,
şi conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile
de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
5. - Regulamentul
local, se aplică în cazul iniţierii şi/sau aprobării
următoarelor tipuri de documentaţii:
a. Planul urbanistic general, Planul
urbanistic zonal şi Planul urbanistic de detaliu.
CAPITOLUL II
STRUCTURA ŞI PERSOANELE CU ATRIBUȚII ÎN COORDONAREA INFORMĂRII ŞI
CONSULTĂRII PUBLICULUI PENTRU DOCUMENTAȚIILE DE URBANISM ŞI/SAU DE AMENAJARE A
TERITORIULUI
1. Compartimentul Urbanism din cadrul aparatului de specialitate al
Primarului este responsabil cu informarea şi consultarea publicului
privind elaborarea sau revizuirea documentațiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism ( P.U.G.,
P.U.Z., P.U.D. )
2. Persoanele desemnate cu informarea și consultarea publicului sunt :
-
Dudici Catalin-consilier juridic
- CusnirAndra- Consilier serviciul urbanism
CAPITOLUL III
MODUL ŞI LOCUL ÎN CARE PUBLICUL VA AVEA ACCES
1. Locul
de desfăşurare al activităţii de informare şi
consultare a publicului este sediul Primariei Mun. Vatra Dornei, Jud. Suceava,
str. M. Eminescu nr.17., camera nr.14 fiind spaţiul permanent dedicat
schimbului de informaţii cu privire la activitatea de urbanism şi
amenajare a teritoriului.
2.
Spaţiul în care vor fi expuse documentaţiile, respectiv în
care se va desfăşura dezbaterea publică va fi specificat pentru
fiecare etapă în cadrul anunţurilor în presă şi pe site-ul
propriu.
3.
Documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului (parte
scrisă şi parte studiată) vor fi pregătite şi
prezentate de elaboratorul acestora în format tipărit şi în suport
digital, fiind prezentate publicului (în funcţie de caz):
a) publicare pe pagina de internet a
instituţiei;
b) publicare în mass-media locală;
c) afişare la sediul instituţiei.
4. (1) In
urma solicitărilor scrise, pot fi eliberate contracost copii certificate,
pe suport de hârtie sau în format digital. Tarifele pentru aceste prestări
de servicii efectuate pentru persoane fizice şi juridice sunt stabilite
anual, prin hotărâre a consiliulul local.
(2) La
solicitarea scrisă a anumitor categorii de beneficiari, în conformitate cu
prevederile art. 61 lit. (e) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi
promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, autorităţile
publice, în vederea asigurării egalităţii de şanse şi
tratament, se vor pune la
dispoziţie materiale şi documente în formate alternative şi se
vor însoţi cu explicaţii verbale detaliate schiţele grafice
expuse în spaţiile special amenajate pentru consultarea publică.
CAPITOLUL IV
MODALITĂȚILE DE FINANȚARE A ACTIVITĂȚILOR DE INFORMARE
ŞI CONSULTARE A PUBLICULUI
1. Pentru documentațiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism elaborate pe
terenuri proprietatea mun.Vatra Dornei, finanțarea activităților de informare și consultare a publicului se va face din bugetul local al mun. Vatra
Dornei .
2. Pentru documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism elaborate pe terenuri proprietăți private – persoane fizice și juridice, finanțarea activităților de informare și consultare a publicului va fi suportată de către fiecare
proprietar - investitor.
3. Fondurile prevăzute vor fi folosite la
acoperirea următoarelor cheltuieli cu:
a) materiale tipărite de informare: pliante,
broşuri, planşe desenate;
b) serviciile de corespondenţă
poştală;
c) anunţurile în presa locală, posturi
de radio şi de televiziune;
d) costurile cu comunicaţiile telefonice;
e) personalul detaşat pentru
activităţile de informare şi consultare;
f) servicii de cercetare sociologică;
e) taxe de închiriere săli de prezentare;
g) închiriere şi amortizare a
echipamentelor;
h)alte cheltuieli neprevăzute.
CAPITOLUL V
PRINCIPIILE
DE IDENTIFICARE A GRUPURILOR - ȚINTĂ ( FORMATE DIN PUBLIC)PENTRU INFORMAREA ŞI CONSULTAREA
PUBLICULUI, PENTRU FIECARE CATEGORIE DE PLAN
(P.U.G., P.U.Z., P.U.D.).
1. Etapele informării și consultării publicului, din cadrul
procesului de elaborare sau revizuire a planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism :
I - Etapa pregătitoare constă în anunțarea intenției de elaborare,
în presa locală și pe site-ul
Primăriei mun. Vatra Dornei .
II - Etapa de documentare și de elaborare a studiilor
de fundamentare a propunerilor populației .
III - Etapa elaborării propunerilor care vor fi supuse procesului de avizare .
IV - Etapa elaborării propunerii finale, care include și observațiile avizatorilor, se supune procedurii de
transparență
decizională prin anunțarea în presa locală şi pe site-ul Primăriei mun.Vatra
Dornei .
2. Documentul de planificare a procesului de
informare și consultare a
publicului, în baza căruia se desfășoară procesul de implicare a publicului,
trebuie să cuprindă cel puțin informațiile
următoare:
a. identificarea părţilor interesate,
persoane fizice sau juridice, instituţii publice, care pot fi afectate de
prevederile propuse în planurile de amenajare a teritoriului și de urbanism (P.U.G., P.U.Z., P.U.D.);
b. modalitatea prin care vor fi anunțați cei interesați și cei potențial afectați de inițierea procesului de elaborare a planului de
urbanism și de propunerile
acestuia;
c. modalitatea prin care li se va oferi ocazia
celor afectați sau interesați de a discuta propunerea cu inițiatorul și proiectantul, de a-și exprima rezerve, de a formula observații sau de a sesiza probleme legate de propunerile din planul de
urbanism, înainte de supunerea spre avizarea autorităților competente;
d. calendarul propus de inițiator pentru îndeplinirea obligațiilor de informare și consultare a publicului;
e. datele de contact ale proiectantului –
responsabil cu informarea și consultarea publicului.
CAPITOLUL VI
MODALITĂȚILE DE INFORMARE ȘI CONSULTARE A PUBLICULUI PENTRU:
A. PLANUL URBANISTIC GENERAL și Regulamentul local de urbanism – aferent (
P.U.G. și R.L.U. aferent )
I. Implicarea publicului în etapa
pregătitoare
1. Primăria mun. Vatra Dornei, inițiatoarea reactualizării P.U.G.,
informează publicul cu privire la intenția de reactualizare a P.U.G., înainte de elaborarea documentelor
necesare procedurii de atribuire a serviciilor de elaborare a planului de
urbanism .
2. Informarea cu privire la intenția de reactualizare a P.U.G. se face prin
următoarele metode:
a. anunțuri afișate la sediul
autorității publice în spațiile accesibile publicului;
b. anunț cu vizibilitate imediată publicat pe site-ul Primăriei mun.
Vatra Dornei;
c. două anunțuri publicate în presa locală, la interval de minim 3 zile.
3. Anunțurile prevăzute la alineatul 2. vor cuprinde în mod obligatoriu
cel puțin următoarele
date :
a. prezentarea succintă a argumentării
intenției de
reactualizare a P.U.G. și a obiectivelor
P.U.G.;
b. numele și datele de contact ale persoanelor responsabile cu informarea și consultarea publicului, către care pot fi
transmise comentarii, observații și propuneri;
c. perioada de maximum 15 zile de la data anunțurilor, în care pot fi transmise comentarii,
observații și propuneri
in scris.
d. modul în care va fi pus la dispoziția publicului răspunsul la observațiile transmise în această perioadă .
4. Anunțurile publicate pe site-ul Primăriei mun. Vatra Dornei și cele afișate trebuie menținute pe toată
perioada în care pot fi transmise observații și propuneri in
scris.
Primăria mun. Vatra Dornei primește de la public observații, sugestii sau propuneri cu privire la intenția de reactualizare a P.U.G., la informațiile furnizate prin anunț și pune la dispoziția publicului sinteza acestora plus argumentația preluării sau nepreluării
propunerilor, în maximum 15 zile de la data limită stabilită pentru
primirea lor.
Toate propunerile primite și dorințele identificate în urma procesului de informare și consultare a publicului vor fi examinate,
sintetizate și prezentate ca
anexă la documentația necesară
atribuirii serviciilor de reactualizare a P.U.G.
II. Implicarea publicului în etapa de documentare
și elaborare a
studiilor de
fundamentare a propunerilor
În etapa de documentare și elaborare a studiilor de fundamentare a
propunerilor, cerinţele şi opţiunile publicului legate de
dezvoltarea urbană şi
durabilă sunt obținute de
elaboratorul documentației de urbanism,
prin metode de cercetare sociologică relevante pentru obiectivele propuse
.
Cercetarea sociologică se efectuează de
către persoane specializate în pregătirea, derularea și analizarea rezultatelor metodelor
corespunzătoare, atestate conform legii în privința elaborării documentațiilor de urbanism, nominalizate de către
Compartimentul urbanism .
III. Implicarea publicului în etapa de elaborare a
propunerii finale
Primăria mun. Vatra Dornei, inițiatoarea reactualizării P.U.G.,
informează publicul prin următoarele activități simultane:
1. Publică pe site-ul propriu anunțul cu privire la posibilitatea, modul, perioada,
locul și orarul în care se
pot consulta documentele complete ale propunerilor și transmite observații, în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data ultimului
anunț, precum și obiectivele, data, locul de desfășurare, ora de începere și durata estimată a dezbaterii publice care
are loc la minim 20 de zile de la data ultimului anunț .
2. Afișează anunțul de mai sus și propunerile însoțite de explicații succinte, scrise
și desenate, într-un
limbaj nontehnic, pe o perioadă de 30 de zile, la sediul propriu în locuri
special amenajate, pe site-ul propriu .
Primăria mun. Vatra Dornei consultă
publicul asupra propunerilor prin cel puțin următoarele activități:
1. Pune la dispoziția publicului, pentru consultare, prima versiune a propunerilor pe
durata de 45 de zile, la sediul propriu, pe site-ul propriu, în locuri
special amenajate .
2. Expune materialele grafice cu explicații formulate într-un limbaj nontehnic, pe durata
de 45 de zile, într-un loc special amenajat și cu posibilitatea colectării în scris a observațiilor publicului .
3. Pregătește, organizează și conduce o dezbatere publică cu privire la propuneri, la o
dată ulterioară celei de a 45 – a zi de expunere a propunerilor .
Primăria mun. Vatra Dornei informează
publicul cu privire la rezultatele consultării, cel puțin prin publicarea pe site-ul propriu a observațiilor și sugestiilor publicului asupra propunerilor preliminare și a răspunsului la acestea, în termen de
maxim 15 zile de la data dezbaterii publice.
Consultarea publicului privind propunerile
incluse în P.U.G. se face înainte de transmiterea documentației în circuitul legal de avizare .
În vederea introducerii în circuitul legal de
avizare a P.U.G. și R.L.U. aferent,
Primăria mun. Vatra Dornei, prin structura și persoanele cu atribuții, efectuează
următoarele activităţi :
1. Asigură realizarea Raportului asupra
informării și consultării
populației, care include și punctul de vedere propriu .
2. Supune analizei și aprobării acest raport,
- de către Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului – în care vor fi invitați și reprezentanți ai Ordinului
Arhitecților din România și ai Registrului Urbaniștilor din România;
- de către Consiliul Local al mun. Vatra
Dornei .
Raportul asupra informării și consultării populației, va cuprinde cel puțin următoarele informații :
a. Detalii privind tehnicile și metodele utilizate de solicitant pentru a
informa și a consulta
publicul, inclusiv:
1. datele și locurile tuturor întâlnirilor la care publicul a fost invitat
să dezbată propunerea inițiatorului;
2. conținutul, datele de transmitere prin poștă și numărul
trimiterilor poștale, inclusiv
scrisori, invitații la întîlniri,
buletine informative și alte publicații;
3. localizarea rezidenților, proprietarilor și părților interesate, care au primit notificări, buletine informative
sau alte materiale scrise;
4. numărul persoanelor care au participat la
acest proces;
b. Un rezumat al problemelor, observaţiilor
şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare și consultare, cuprinzînd :
1. modul în care solicitantul a rezolvat, intenționează să rezolve sau se va ocupa de
problemele, observațiile și rezervele exprimate de public;
2. probleme, observații și rezerve pe care inițiatorul P.U.G. nu poate să le rezolve, împreună cu motivația acestui fapt;
3. orice alte informații considerate necesare pentru a susține preluarea sau nepreluarea propunerilor.
IV. Implicarea publicului în etapa aprobării
P.U.G.
Informarea și consultarea publicului în etapa aprobării P.U.G. se face cu
respectarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică , cu completările ulterioare
și prevederilor
Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu completările
ulterioare .
B. PLANUL URBANISTIC ZONAL și Regulamentul local de urbanism – aferent (
P.U.Z. și R.L.U. aferent )
I. Implicarea publicului în etapa
pregătitoare
1. În situația P.U.Z. – urilor inițiate de Primăria oraşului Vatra Dornei :
- Tema, obiectivele și cerințele P.U.Z. vor fi elaborate cu sprijinul unui grup cu rol
consultativ, format din reprezentanți ai compartimentului de specialitate, ai
Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism, ai autorității competente cu protecția mediului, ai Comisiei de Urbanism a Consiliului Local și ai altor instituții/organisme interesate de la nivel central, județean sau local, persoana responsabilă cu
informarea și consultarea
publicului, astfel încît să se asigure identificarea prealabilă a
tuturor cerințelor la care P.U.Z.
trebuie să răspundă.
- În funcție de impactul estimat al P.U.Z. (suprafața studiată, modificările propuse,
specificul investiției care a generat
elaborarea P.U.Z.–ului), pentru argumentarea unor obiective ale acestuia sau
pentru identificarea și evaluarea unor
posibile opinii și interese
divergente, în vederea determinării oportunității acestuia, Primăria mun. Vatra Dornei
aduce la cunoștința publicului intenția de elaborare a P.U.Z. și obiectivele acestuia, prin:
- anunțuri pe site-ul propriu;
- două anunțuri publicate în presa locală, la interval de minim 3 zile.
- Documentația necesară atribuirii serviciilor de elaborare a P.U.Z. trebuie
să includă și obligațiile elaboratorului ce derivă din
procedurile specifice de informare și consultare a publicului.
2. În situația P.U.Z. – urilor inițiate de un investitor privat – persoană fizică sau
juridică
- Obligațiile care derivă din procedurile specifice de informare și consultare a publicului se vor transmite inițiatorului prin certificatul de urbanism și avizul prealabil de oportunitate .
- Informarea cu privire la intenția de elaborare a P.U.Z. – urilor cu titulari
persoane fizice sau juridice se va realiza prin – anunț publicat pe site-ul Primăriei mun. Vatra Dornei .
II. Implicarea publicului în etapa
elaborării propunerilor
Informarea și consultarea publicului cu privire la propunerile din P.U.Z. se fac
înainte de transmiterea documentației de urbanism pe
circuitul tehnic de avizare, astfel:
- După emiterea avizului prealabil de
oportunitate, Primăria mun. Vatra
Dornei informează publicul prin următoarele modalități:
1. Publică pe site-ul propriu anunțul cu privire la posibilitatea, modul, perioada,
locul și orarul în care se
pot consulta documentele și transmite observații la sediul propriu, în termen de maxim 15 de
zile calendaristice de la data anunțului, precum și obiectivele,
data, locul de desfășurare, ora de
începere și durata
estimată pentru consultare .
2. Identifică și notifică proprietarii ale căror proprietăți vor fi direct afectate de propunerile P.U.Z.
Elaboratorii P.U.Z. – urilor sînt persoane autorizate de către R.U.R. (
Registrul Urbaniștilor din România
), au obligația de a prezenta în
documentația depusă
pentru emiterea avizului prealabil de oportunitate, pe propria răspundere,
lista cu toți proprietarii ale
căror proprietăți vor fi afectate
de propunerile prevăzute în P.U.Z. Identificarea proprietarilor respectivi
se va face pe baza unui extras de plan cadastral – vizat de către
O.C.P.I.. Extrasul de plan cadastral va fi și în format electronic, la o scară convenabilă, cu suport
ortofotoplanul, va cuprinde prezentarea imobilelor prezentate în P.U.Z., cu
numărul cadastral aferent și numele tuturor proprietarilor - persoane fizice sau juridice.
3. La sediul Primăriei mun. Vatra Dornei se
va pune la dispoziția publicului,
pentru consultare, documentele aferente propunerilor P.U.Z., inclusiv
materialele explicative scrise și desenate, într-un limbaj nontehnic, precum și documentele ce au stat la baza primei variante
a propunerilor, după caz – certificatul de urbanism, avizul prealabil de
oportunitate.
4. Pentru P.U.Z.–urile elaborate pe terenuri
proprietatea mun. Vatra Dornei, se va afișa anunțul la sediul
Primăriei mun. Vatra Dornei și în alte locuri special amenajate, pe panouri rezistente la
intemperii, conform modelelor de panouri prezentate în Metodologia de informare
și consultare a
publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a
teritoriului și de urbanism –
aprobată prin Ordinul nr. 2.701 din 30.12.2010 al Ministerului
Dezvoltării Regionale și Turismului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr.
47/19.01.2011. Panourile vor fi amplasate în cel puțin 3 locuri vizibile pe teritoriul zonei studiate
în P.U.Z.
5. Pentru P.U.Z. – urile elaborate pe terenuri
proprietate privată – fizică sau juridică, respectivii proprietari
sau investitori vor afișa anunțul pe panouri rezistente la intemperii,
conform modelelor de panouri prezentate în Metodologia de informare și consultare a publicului cu privire la
elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism – aprobată prin Ordinul
nr. 2.701 din 30.12.2010 al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, Nr. 47/19.01.2011. Panourile vor fi
amplasate în loc vizibil pe parcela de teren studiată în P.U.Z.
6. Inițiatorul P.U.Z. are obligația de a include în documentația depusă pentru obținerea avizului prealabil de oportunitate și fotografii ale panourilor afișate în teritoriul zonei studiate în P.U.Z.
Primăria mun. Vatra Dornei,
responsabilă cu aprobarea P.U.Z., are obligațiile următoare:
1. informează publicul cu privire la
rezultatele informării și consultării publicului, cel puțin prin publicarea pe site-ul propriu, și la sediul propriu, asupra observațiilor și sugestiilor
publicului și răspunsul la
acestea, în termen de 15 zile de la încheierea perioadei de consultare a
publicului;
2. informează în scris proprietarii ale
căror imobile sunt direct afectate de propunerile P.U.Z. și care au trimis opinii cu privire la observațiile primite și răspunsul argumentat la acestea.
III. Raportul asupra informării și consultării publicului, întocmit de către Primăria mun. Vatra Dornei – prin
Structura și persoanele cu
atribuții - va cuprinde opiniile colectate,
răspunsurile date și argumentarea lor,
punctul de vedere propriu și va fi prezentat pentru analiză și aprobare Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului .
IV. Implicarea publicului în etapa aprobării
P.U.Z.
Informarea și consultarea publicului în etapa aprobării P.U.Z. se fac cu
respectarea
prevederilor Legii nr. 52 / 2003 privind
Transparența decizională
în administrațiapublică - cu
completările ulterioare și prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public - cu completările
ulterioare.
C. PLANUL URBANISTIC DE DETALIU (P.U.D.)
I. Implicarea publicului în etapa
pregătitoare
În situația solicitării elaborării unui P.U.D., Primăria mun.
Vatra Dornei informează și consultă populația prin următoarele modalități:
1. va notifica proprietarii parcelelor vecine, de
pe toate laturile parcelei studiate în P.U.D., despre intenția și propunerile documentației de urbanism, cu acordarea unui termen de primire a observațiilor sau propunerilor de minimum 15 zile.
Elaboratorii P.U.D. – urilor, persoane autorizate de către R.U.R. –
Registrul Urbaniștilor din România –
au obligația de a prezenta pe
propria răspundere, odată cu depunerea documentației de urbanism pentru analizare și aprobare, lista cu toți proprietarii ale căror proprietăți vor fi afectate de propunerile prevăzute
în P.U.D.
2. în situația, în care inițiatorul P.U.D. este
o persoană fizică sau juridică, în termen de 5 zile de la
primirea tuturor observațiilor,
Primăria mun. Vatra Dornei notifică inițiatorului P.U.D. eventualele obiecțiile primite, solicită modificarea propunerilor sau
răspunsul motivat de refuzare a acestora, cu acordarea unui termen de
transmitere a răspunsului în termen de maxim 10 zile;
3. în termen de 10 zile de la răspunsul
argumentat al inițiatorului P.U.D.,
Primăria
Mun. Vatra Dornei informează în scris
proprietarii care au trimis opinii cu privire la observațiile primite și răspunsul la acestea.
II. Implicarea publicului în etapa aprobării
P.U.D.
În
vederea aprobării P.U.D. primăria mun. Vatra Dornei responsabilă
cu aprobarea planului asigură introducerea în documentaţia
supusă aprobării Consiliului local a raportului informării
şi consultării publicului, însoţit de punctul de vedere al
structurii de specialitate.
III. Implicarea publicului în monitorizarea implementării P.U.D.
Informaţiile cuprinse în P.U.D.
reprezintă informaţii de interes public şi vor fi furnizate
şi puse la dispoziţie în urma solicitărilor, conform Legii nr.
544/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL VII
MODUL DE EVALUARE A PROCESELOR DE PARTICIPARE PUBLICĂ ŞI
ACTUALIZAREA REGULAMENTULUI
1. - Procesul de informare şi consultare a
publicului se finalizează cu raportul informării şi
consultării publicului, raport ce se supune atenţiei
autorităţilor administraţiei publice responsabile cu aprobarea planului,
împreună cu documentaţia completă.
a. Raportul informării şi
consultării publicului fundamentează decizia autorităţilor
administraţiei publice responsabile cu aprobarea sau respingerea planului
propus, în vederea respectării principiilor de dezvoltare urbană
durabilă şi asigurării interesului general.
b. În baza raportului informării şi
consultării publicului, mun. Vatra Dornei poate solicita modificarea
şi completarea documentaţiei de urbanism supuse aprobării.
2.
Evaluarea proceselor de participare publică se va face prin
Raportul privind informarea şi consultarea publică.
3. Raportul informării şi
consultării publicului, care fundamentează decizia consiliului local
de adoptare sau neadoptare a planului de urbanism sau amenajare a teritoriului,
va cuprinde următoarele informaţii:
a) detalii privind tehnicile şi metodele
utilizate de solicitant pentru a informa şi a consulta publicul, inclusiv:
1. datele şi locurile tuturor întâlnirilor
la care cetăţenii au fost invitaţi să dezbată
propunerea solicitantului;
2. conţinutul, datele de transmitere prin
poştă şi numărul trimiteri lor poştale, inclusiv
scrisori, invitaţii la întâlniri, buletine informative şi alte
publicaţii;
3. localizarea rezidenţilor, proprietarilor
şi părţilor interesate care au primit notificări, buletine
informative sau alte materiale scrise;
4. numărul persoanelor care au participat la
acest proces;
b) un rezumat al problemelor, observaţiilor
şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare
şi consultare, inclusiv:
1. modul în care solicitantul a rezolvat,
intenţionează să rezolve sau se va ocupa de problemele,
observaţiile şi rezervele exprimate de public;
2. probleme, observaţii şi rezerve pe
care iniţiatorul planului de urbanism sau amenajare a teritoriului nu
poate sau nu e dispus să le rezolve, împreună cu motivaţia
acestui lucru;
3. orice alte informaţii considerate
necesare pentru a susţine preluarea sau nepreluarea propunerilor.
4. Actualizarea prevederilor Regulamentului local
se face prin hotărârea Consiliului Local.
CAPITOLUL VIII
DISPOZIŢII FINALE
1. Prevederile prezentului Regulament local se
aplică de la data aprobării prin hotărâre de Consiliu Local.
2. Documentaţiile de urbanism şi
amenajarea teritoriului care se aprobă fără respectarea acestui
Regulament local sunt nule de drept.
Actualizarea prezentului Regulament local se va
face în cazul în care vor fi necesare completări rezultate din aplicarea
practică.
PRESEDINTE DE SEDINTA
PINTILII MIRCEA CRISTIAN
Contrasemneaza,
Secretarul
municipiului
Turcu Vasile