ROMÂNIA

JUDEŢUL SUCEAVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

VATRA DORNEI

 

HOTĂRÂRE

Privind aprobarea

Regulamentului local privind implicarea (informarea şi

consultarea) publicului în etapele de elaborare sau revizuire

a planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism

 

Consiliul Local al Municipiului Vatra Dornei,

 intrunit in sedinta ordinara in data de 30.03.2017

 

Având în vedere expunerea de motive nr.8861/22.03.2017 prezentată de Primarul municipiului, raportul nr. 8862/22.03.2017 al compartimentului de specialitate, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local ;  

            Având în vedere :

            - dispoziţiile art. 57 şi 61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu  modificările şi completările ulterioare;

- dispoziţiile Ordinului nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism;

În temeiul dispoziţiilor art. 36 alin. (2) lit. c, alin. (5) lit. c şi art. 45 alin. (1) coroborat cu prevederile art.115 alin.(1) lit. (b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

 

HOTĂRĂŞTE :

 

ART. 1 Se aprobă Regulamentul local privind implicarea (informarea şi consultarea) publicului în etapele de elaborare sau revizuire a planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre .

ART. 2 Primarul municipiului,  prin Compartimentul Urbanism, va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

        PRESEDINTE DE SEDINTA

      PINTILII  MIRCEA CRISTIAN

              

                                                                                               Contrasemneaza,

                     Secretarul municipiului    

                                       Turcu Vasile

Vatra Dornei

30.03.2017

Nr.74

 

                                                                             Anexa la Hotărârea nr.  74/31.03.2017

 

                     Regulamentul local privind implicarea (informarea şi

consultarea) publicului în etapele de elaborare sau revizuire

a planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism

 

 

CAPITOLUL I

DISPOZITII GENERALE

 

1. - Regulamentul local de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului, denumit în continuare Regulamentul local, stabileşte procedura de informare şi consultare a publicului, în conformitate cu  art. 57 si 61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, aprobată cu Ordinul nr. 2701/30.12.2010 a Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.

2. - Regulamentul local se adresează tuturor iniţiatorilor, elaboratorilor şi avizatorilor de planuri de urbanism şi de amenajare a teritoriului, precum şi tuturor factorilor de decizie din domeniu şi se aplică tuturor categoriilor de planuri de urbanism şi de amenajare a teritoriului, prevăzute de lege.

3. - Informarea şi consultarea publicului se efectuează în toate fazele proceselor de elaborare sau actualizare a planurilor de urbanism şi de amenajare a teritoriului şi este parte integrantă a procedurii de iniţiere, elaborare, avizare şi aprobare a documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului.

4. - Informarea şi consultarea publicului în etapa aprobării fiecărei categorii de plan în parte se face conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu completările ulterioare, şi conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.

5. - Regulamentul local, se aplică în cazul iniţierii şi/sau aprobării următoarelor tipuri de documentaţii:

a.         Planul urbanistic general, Planul urbanistic zonal şi Planul urbanistic de detaliu.

 

 

CAPITOLUL II

STRUCTURA ŞI PERSOANELE CU ATRIBUȚII ÎN COORDONAREA INFORMĂRII ŞI CONSULTĂRII PUBLICULUI PENTRU DOCUMENTAȚIILE DE URBANISM ŞI/SAU DE AMENAJARE A TERITORIULUI

 

1. Compartimentul Urbanism din cadrul aparatului de specialitate al Primarului este responsabil cu informarea şi consultarea publicului privind elaborarea sau revizuirea documentațiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism ( P.U.G., P.U.Z., P.U.D. )

2. Persoanele desemnate cu informarea și consultarea publicului sunt :

            - Dudici Catalin-consilier juridic

              - CusnirAndra- Consilier serviciul urbanism

CAPITOLUL III

 

MODUL ŞI LOCUL ÎN CARE PUBLICUL VA AVEA ACCES LA INFORMAŢII ŞI DOCUMENTAŢII

 

1.  Locul de desfăşurare al activităţii de informare şi consultare a publicului este sediul Primariei Mun. Vatra Dornei, Jud. Suceava, str. M. Eminescu nr.17., camera nr.14 fiind spaţiul permanent dedicat schimbului de informaţii cu privire la activitatea de urbanism şi amenajare a teritoriului.

2.   Spaţiul în care vor fi expuse documentaţiile, respectiv în care se va desfăşura dezbaterea publică va fi specificat pentru fiecare etapă în cadrul anunţurilor în presă şi pe site-ul propriu.

3.  Documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului (parte scrisă şi parte studiată) vor fi pregătite şi prezentate de elaboratorul acestora în format tipărit şi în suport digital, fiind prezentate publicului (în funcţie de caz):

a) publicare pe pagina de internet a instituţiei;

b) publicare în mass-media locală;

c) afişare la sediul instituţiei.

4.  (1) In urma solicitărilor scrise, pot fi eliberate contracost copii certificate, pe suport de hârtie sau în format digital. Tarifele pentru aceste prestări de servicii efectuate pentru persoane fizice şi juridice sunt stabilite anual, prin hotărâre a consiliulul local.

  (2) La solicitarea scrisă a anumitor categorii de beneficiari, în conformitate cu prevederile art. 61 lit. (e) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile publice, în vederea asigurării egalităţii de şanse şi tratament, se vor  pune la dispoziţie materiale şi documente în formate alternative şi se vor însoţi cu explicaţii verbale detaliate schiţele grafice expuse în spaţiile special amenajate pentru consultarea publică.

 

CAPITOLUL IV

 

MODALITĂȚILE DE FINANȚARE A ACTIVITĂȚILOR DE INFORMARE

ŞI CONSULTARE A PUBLICULUI

1. Pentru documentațiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism elaborate pe terenuri proprietatea mun.Vatra Dornei, finanțarea activităților de informare și consultare a publicului se va face din bugetul local al mun. Vatra Dornei .

2. Pentru documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism elaborate pe terenuri proprietăți private – persoane fizice și juridice, finanțarea activităților de informare și consultare a publicului va fi suportată de către fiecare proprietar - investitor.

3. Fondurile prevăzute vor fi folosite la acoperirea următoarelor cheltuieli cu:

a) materiale tipărite de informare: pliante, broşuri, planşe desenate;

b) serviciile de corespondenţă poştală;

c) anunţurile în presa locală, posturi de radio şi de televiziune;

d) costurile cu comunicaţiile telefonice;

e) personalul detaşat pentru activităţile de informare şi consultare;

f) servicii de cercetare sociologică;

e) taxe de închiriere săli de prezentare;

g) închiriere şi amortizare a echipamentelor;

h)alte cheltuieli neprevăzute.

 

CAPITOLUL V

 

 PRINCIPIILE DE IDENTIFICARE A GRUPURILOR - ȚINTĂ ( FORMATE DIN PUBLIC)PENTRU INFORMAREA ŞI CONSULTAREA PUBLICULUI, PENTRU FIECARE CATEGORIE DE PLAN

(P.U.G., P.U.Z., P.U.D.).

 

1. Etapele informării și consultării publicului, din cadrul procesului de elaborare sau revizuire a planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism :

I - Etapa pregătitoare constă în anunțarea intenției de elaborare, în presa locală și pe site-ul Primăriei mun. Vatra Dornei .

II - Etapa de documentare și de elaborare a studiilor de fundamentare a propunerilor populației .

III - Etapa elaborării propunerilor care vor fi supuse procesului de avizare .

IV - Etapa elaborării propunerii finale, care include și observațiile avizatorilor, se supune procedurii de transparență decizională prin anunțarea în presa locală şi pe site-ul Primăriei mun.Vatra Dornei .

2. Documentul de planificare a procesului de informare și consultare a publicului, în baza căruia se desfășoară procesul de implicare a publicului, trebuie să cuprindă cel puțin informațiile următoare:

a. identificarea părţilor interesate, persoane fizice sau juridice, instituţii publice, care pot fi afectate de prevederile propuse în planurile de amenajare a teritoriului și de urbanism (P.U.G., P.U.Z., P.U.D.);

b. modalitatea prin care vor fi anunțați cei interesați și cei potențial afectați de inițierea procesului de elaborare a planului de urbanism și de propunerile acestuia;

c. modalitatea prin care li se va oferi ocazia celor afectați sau interesați de a discuta propunerea cu inițiatorul și proiectantul, de a-și exprima rezerve, de a formula observații sau de a sesiza probleme legate de propunerile din planul de urbanism, înainte de supunerea spre avizarea autorităților competente;

d. calendarul propus de inițiator pentru îndeplinirea obligațiilor de informare și consultare a publicului;

e. datele de contact ale proiectantului – responsabil cu informarea și consultarea publicului.

 

CAPITOLUL VI

MODALITĂȚILE DE INFORMARE ȘI CONSULTARE A PUBLICULUI PENTRU:

 

A. PLANUL URBANISTIC GENERAL și Regulamentul local de urbanism – aferent ( P.U.G. și R.L.U. aferent )

I. Implicarea publicului în etapa pregătitoare

1. Primăria mun. Vatra Dornei, inițiatoarea reactualizării P.U.G., informează publicul cu privire la intenția de reactualizare a P.U.G., înainte de elaborarea documentelor necesare procedurii de atribuire a serviciilor de elaborare a planului de urbanism .

2. Informarea cu privire la intenția de reactualizare a P.U.G. se face prin următoarele metode:

a. anunțuri afișate la sediul autorității publice în spațiile accesibile publicului;

b. anunț cu vizibilitate imediată publicat pe site-ul Primăriei mun. Vatra Dornei;

c. două anunțuri publicate în presa locală, la interval de minim 3 zile.

3. Anunțurile prevăzute la alineatul 2. vor cuprinde în mod obligatoriu cel puțin următoarele date :

a. prezentarea succintă a argumentării intenției de reactualizare a P.U.G. și a obiectivelor P.U.G.;

b. numele și datele de contact ale persoanelor responsabile cu informarea și consultarea publicului, către care pot fi transmise comentarii, observații și propuneri;

c. perioada de maximum 15 zile de la data anunțurilor, în care pot fi transmise comentarii, observații și propuneri  in scris.

d. modul în care va fi pus la dispoziția publicului răspunsul la observațiile transmise în această perioadă .

4. Anunțurile publicate pe site-ul Primăriei mun. Vatra Dornei și cele afișate trebuie menținute pe toată perioada în care pot fi transmise observații și propuneri in scris.

Primăria mun. Vatra Dornei primește de la public observații, sugestii sau propuneri cu privire la intenția de reactualizare a P.U.G., la informațiile furnizate prin anunț și pune la dispoziția publicului sinteza acestora plus argumentația preluării sau nepreluării propunerilor, în maximum 15 zile de la data limită stabilită pentru primirea lor.

Toate propunerile primite și dorințele identificate în urma procesului de informare și consultare a publicului vor fi examinate, sintetizate și prezentate ca anexă la documentația necesară atribuirii serviciilor de reactualizare a P.U.G.

II. Implicarea publicului în etapa de documentare și elaborare a studiilor de

fundamentare a propunerilor

În etapa de documentare și elaborare a studiilor de fundamentare a propunerilor, cerinţele şi opţiunile publicului legate de dezvoltarea urbană  şi durabilă sunt obținute de elaboratorul documentației de urbanism, prin metode de cercetare sociologică relevante pentru obiectivele propuse .

Cercetarea sociologică se efectuează de către persoane specializate în pregătirea, derularea și analizarea rezultatelor metodelor corespunzătoare, atestate conform legii în privința elaborării documentațiilor de urbanism, nominalizate de către Compartimentul urbanism .

III. Implicarea publicului în etapa de elaborare a propunerii finale

Primăria mun. Vatra Dornei, inițiatoarea reactualizării P.U.G., informează publicul prin următoarele activități simultane:

1. Publică pe site-ul propriu anunțul cu privire la posibilitatea, modul, perioada, locul și orarul în care se pot consulta documentele complete ale propunerilor și transmite observații, în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data ultimului anunț, precum și obiectivele, data, locul de desfășurare, ora de începere și durata estimată a dezbaterii publice care are loc la minim 20 de zile de la data ultimului anunț .

2. Afișează anunțul de mai sus și propunerile însoțite de explicații succinte, scrise și desenate, într-un limbaj nontehnic, pe o perioadă de 30 de zile, la sediul propriu în locuri special amenajate, pe site-ul propriu .

Primăria mun. Vatra Dornei consultă publicul asupra propunerilor prin cel puțin următoarele activități:

1. Pune la dispoziția publicului, pentru consultare, prima versiune a propunerilor pe durata de 45 de zile, la sediul propriu, pe site-ul propriu, în locuri special amenajate .

2. Expune materialele grafice cu explicații formulate într-un limbaj nontehnic, pe durata de 45 de zile, într-un loc special amenajat și cu posibilitatea colectării în scris a observațiilor publicului .

3. Pregătește, organizează și conduce o dezbatere publică cu privire la propuneri, la o dată ulterioară celei de a 45 – a zi de expunere a propunerilor .

Primăria mun. Vatra Dornei informează publicul cu privire la rezultatele consultării, cel puțin prin publicarea pe site-ul propriu a observațiilor și sugestiilor publicului asupra propunerilor preliminare și a răspunsului la acestea, în termen de maxim 15 zile de la data dezbaterii publice.

Consultarea publicului privind propunerile incluse în P.U.G. se face înainte de transmiterea documentației în circuitul legal de avizare .

În vederea introducerii în circuitul legal de avizare a P.U.G. și R.L.U. aferent, Primăria mun. Vatra Dornei, prin structura și persoanele cu atribuții, efectuează   următoarele activităţi :

1. Asigură realizarea Raportului asupra informării și consultării populației, care include și punctul de vedere propriu .

2. Supune analizei și aprobării acest raport,

- de către Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului – în care vor fi invitați și reprezentanți ai Ordinului Arhitecților din România și ai Registrului Urbaniștilor din România;

- de către Consiliul Local al mun. Vatra Dornei .

Raportul asupra informării și consultării populației, va cuprinde cel puțin următoarele informații :

a. Detalii privind tehnicile și metodele utilizate de solicitant pentru a informa și a consulta publicul, inclusiv:

1. datele și locurile tuturor întâlnirilor la care publicul a fost invitat să dezbată propunerea inițiatorului;

2. conținutul, datele de transmitere prin poșși numărul trimiterilor poștale, inclusiv scrisori, invitații la întîlniri, buletine informative și alte publicații;

3. localizarea rezidenților, proprietarilor și părților interesate, care au primit notificări, buletine informative sau alte materiale scrise;

4. numărul persoanelor care au participat la acest proces;

b. Un rezumat al problemelor, observaţiilor şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare și consultare, cuprinzînd :

1. modul în care solicitantul a rezolvat, intenționează să rezolve sau se va ocupa de problemele, observațiile și rezervele exprimate de public;

2. probleme, observații și rezerve pe care inițiatorul P.U.G. nu poate să le rezolve, împreună cu motivația acestui fapt;

3. orice alte informații considerate necesare pentru a susține preluarea sau nepreluarea propunerilor.

IV. Implicarea publicului în etapa aprobării P.U.G.

Informarea și consultarea publicului în etapa aprobării P.U.G. se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică , cu completările ulterioare și prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu completările ulterioare .

B. PLANUL URBANISTIC ZONAL și Regulamentul local de urbanism – aferent ( P.U.Z. și R.L.U. aferent )

I. Implicarea publicului în etapa pregătitoare

1. În situația P.U.Z. – urilor inițiate de Primăria oraşului Vatra Dornei :

- Tema, obiectivele și cerințele P.U.Z. vor fi elaborate cu sprijinul unui grup cu rol

consultativ, format din reprezentanți ai compartimentului de specialitate, ai Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism, ai autorității competente cu protecția mediului, ai Comisiei de Urbanism a Consiliului Local și ai altor instituții/organisme interesate de la nivel central, județean sau local, persoana responsabilă cu informarea și consultarea publicului, astfel încît să se asigure identificarea prealabilă a tuturor cerințelor la care P.U.Z. trebuie să răspundă.

- În funcție de impactul estimat al P.U.Z. (suprafața studiată, modificările propuse, specificul investiției care a generat elaborarea P.U.Z.–ului), pentru argumentarea unor obiective ale acestuia sau pentru identificarea și evaluarea unor posibile opinii și interese divergente, în vederea determinării oportunității acestuia, Primăria mun. Vatra Dornei aduce la cunoștința publicului intenția de elaborare a P.U.Z. și obiectivele acestuia, prin:

- anunțuri pe site-ul propriu;

- două anunțuri publicate în presa locală, la interval de minim 3 zile.

- Documentația necesară atribuirii serviciilor de elaborare a P.U.Z. trebuie să includă și obligațiile elaboratorului ce derivă din procedurile specifice de informare și consultare a publicului.

2. În situația P.U.Z. – urilor inițiate de un investitor privat – persoană fizică sau juridică

- Obligațiile care derivă din procedurile specifice de informare și consultare a publicului se vor transmite inițiatorului prin certificatul de urbanism și avizul prealabil de oportunitate .

- Informarea cu privire la intenția de elaborare a P.U.Z. – urilor cu titulari persoane fizice sau juridice se va realiza prin – anunț publicat pe site-ul Primăriei mun.  Vatra Dornei .

II. Implicarea publicului în etapa elaborării propunerilor

Informarea și consultarea publicului cu privire la propunerile din P.U.Z. se fac înainte de transmiterea documentației de urbanism pe circuitul tehnic de avizare, astfel:

- După emiterea avizului prealabil de oportunitate, Primăria mun.  Vatra Dornei informează publicul prin următoarele modalități:

1. Publică pe site-ul propriu anunțul cu privire la posibilitatea, modul, perioada, locul și orarul în care se pot consulta documentele și transmite observații la sediul propriu, în termen de maxim 15 de zile calendaristice de la data anunțului, precum și obiectivele, data, locul de desfășurare, ora de începere și durata estimată pentru consultare .

2. Identifică și notifică proprietarii ale căror proprietăți vor fi direct afectate de propunerile P.U.Z. Elaboratorii P.U.Z. – urilor sînt persoane autorizate de către R.U.R. ( Registrul Urbaniștilor din România ), au obligația de a prezenta în documentația depusă pentru emiterea avizului prealabil de oportunitate, pe propria răspundere, lista cu toți proprietarii ale căror proprietăți vor fi afectate de propunerile prevăzute în P.U.Z. Identificarea proprietarilor respectivi se va face pe baza unui extras de plan cadastral – vizat de către O.C.P.I.. Extrasul de plan cadastral va fi și în format electronic, la o scară convenabilă, cu suport ortofotoplanul, va cuprinde prezentarea imobilelor prezentate în P.U.Z., cu numărul cadastral aferent și numele tuturor proprietarilor - persoane fizice sau juridice.

3. La sediul Primăriei mun. Vatra Dornei se va pune la dispoziția publicului, pentru consultare, documentele aferente propunerilor P.U.Z., inclusiv materialele explicative scrise și desenate, într-un limbaj nontehnic, precum și documentele ce au stat la baza primei variante a propunerilor, după caz – certificatul de urbanism, avizul prealabil de oportunitate.

4. Pentru P.U.Z.–urile elaborate pe terenuri proprietatea mun. Vatra Dornei, se va afișa anunțul la sediul Primăriei mun. Vatra Dornei și în alte locuri special amenajate, pe panouri rezistente la intemperii, conform modelelor de panouri prezentate în Metodologia de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism – aprobată prin Ordinul nr. 2.701 din 30.12.2010 al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 47/19.01.2011. Panourile vor fi amplasate în cel puțin 3 locuri vizibile pe teritoriul zonei studiate în P.U.Z.

5. Pentru P.U.Z. – urile elaborate pe terenuri proprietate privată – fizică sau juridică, respectivii proprietari sau investitori vor afișa anunțul pe panouri rezistente la intemperii, conform modelelor de panouri prezentate în Metodologia de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism – aprobată prin Ordinul nr. 2.701 din 30.12.2010 al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 47/19.01.2011. Panourile vor fi amplasate în loc vizibil pe parcela de teren studiată în P.U.Z.

6. Inițiatorul P.U.Z. are obligația de a include în documentația depusă pentru obținerea avizului prealabil de oportunitate și fotografii ale panourilor afișate în teritoriul zonei studiate în P.U.Z.

Primăria mun. Vatra Dornei, responsabilă cu aprobarea P.U.Z., are obligațiile următoare:

1. informează publicul cu privire la rezultatele informării și consultării publicului, cel puțin prin publicarea pe site-ul propriu, și la sediul propriu, asupra observațiilor și sugestiilor publicului și răspunsul la acestea, în termen de 15 zile de la încheierea perioadei de consultare a publicului;

2. informează în scris proprietarii ale căror imobile sunt direct afectate de propunerile P.U.Z. și care au trimis opinii cu privire la observațiile primite și răspunsul argumentat la acestea.

III. Raportul asupra informării și consultării publicului, întocmit de către Primăria mun. Vatra Dornei – prin Structura și persoanele cu atribuții -  va cuprinde opiniile colectate, răspunsurile date și argumentarea lor, punctul de vedere propriu și va fi prezentat pentru analiză și aprobare Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului .

IV. Implicarea publicului în etapa aprobării P.U.Z.

Informarea și consultarea publicului în etapa aprobării P.U.Z. se fac cu respectarea

prevederilor Legii nr. 52 / 2003 privind Transparența decizională în administrațiapublică - cu completările ulterioare și prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public - cu completările ulterioare.

C. PLANUL URBANISTIC DE DETALIU (P.U.D.)

I. Implicarea publicului în etapa pregătitoare

În situația solicitării elaborării unui P.U.D., Primăria mun. Vatra Dornei informează și consultă populația prin următoarele modalități:

1. va notifica proprietarii parcelelor vecine, de pe toate laturile parcelei studiate în P.U.D., despre intenția și propunerile documentației de urbanism, cu acordarea unui termen de primire a observațiilor sau propunerilor de minimum 15 zile. Elaboratorii P.U.D. – urilor, persoane autorizate de către R.U.R. – Registrul Urbaniștilor din România – au obligația de a prezenta pe propria răspundere, odată cu depunerea documentației de urbanism pentru analizare și aprobare, lista cu toți proprietarii ale căror proprietăți vor fi afectate de propunerile prevăzute în P.U.D.

2. în situația, în care inițiatorul P.U.D. este o persoană fizică sau juridică, în termen de 5 zile de la primirea tuturor observațiilor, Primăria mun. Vatra Dornei notifică inițiatorului P.U.D. eventualele obiecțiile primite, solicită modificarea propunerilor sau răspunsul motivat de refuzare a acestora, cu acordarea unui termen de transmitere a răspunsului în termen de maxim 10 zile;

3. în termen de 10 zile de la răspunsul argumentat al inițiatorului P.U.D., Primăria

Mun. Vatra Dornei informează în scris proprietarii care au trimis opinii cu privire la observațiile primite și răspunsul la acestea.

II. Implicarea publicului în etapa aprobării P.U.D.

            În vederea aprobării P.U.D. primăria mun. Vatra Dornei responsabilă cu aprobarea planului asigură introducerea în documentaţia supusă aprobării Consiliului local a raportului informării şi consultării publicului, însoţit de punctul de vedere al structurii de specialitate.

III. Implicarea publicului în monitorizarea implementării P.U.D.

Informaţiile cuprinse în P.U.D. reprezintă informaţii de interes public şi vor fi furnizate şi puse la dispoziţie în urma solicitărilor, conform Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

 

CAPITOLUL  VII

MODUL DE EVALUARE A PROCESELOR DE PARTICIPARE PUBLICĂ ŞI ACTUALIZAREA REGULAMENTULUI

 

1. - Procesul de informare şi consultare a publicului se finalizează cu raportul informării şi consultării publicului, raport ce se supune atenţiei autorităţilor administraţiei publice responsabile cu aprobarea planului, împreună cu documentaţia completă.

a. Raportul informării şi consultării publicului fundamentează decizia autorităţilor administraţiei publice responsabile cu aprobarea sau respingerea planului propus, în vederea respectării principiilor de dezvoltare urbană durabilă şi asigurării interesului general.

b. În baza raportului informării şi consultării publicului, mun. Vatra Dornei poate solicita modificarea şi completarea documentaţiei de urbanism supuse aprobării.

2.  Evaluarea proceselor de participare publică se va face prin Raportul privind informarea şi consultarea publică.

3. Raportul informării şi consultării publicului, care fundamentează decizia consiliului local de adoptare sau neadoptare a planului de urbanism sau amenajare a teritoriului, va cuprinde următoarele informaţii:

a) detalii privind tehnicile şi metodele utilizate de solicitant pentru a informa şi a consulta publicul, inclusiv:

1. datele şi locurile tuturor întâlnirilor la care cetăţenii au fost invitaţi să dezbată propunerea solicitantului;

2. conţinutul, datele de transmitere prin poştă şi numărul trimiteri lor poştale, inclusiv scrisori, invitaţii la întâlniri, buletine informative şi alte publicaţii;

3. localizarea rezidenţilor, proprietarilor şi părţilor interesate care au primit notificări, buletine informative sau alte materiale scrise;

4. numărul persoanelor care au participat la acest proces;

b) un rezumat al problemelor, observaţiilor şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare şi consultare, inclusiv:

1. modul în care solicitantul a rezolvat, intenţionează să rezolve sau se va ocupa de problemele, observaţiile şi rezervele exprimate de public;

2. probleme, observaţii şi rezerve pe care iniţiatorul planului de urbanism sau amenajare a teritoriului nu poate sau nu e dispus să le rezolve, împreună cu motivaţia acestui lucru;

3. orice alte informaţii considerate necesare pentru a susţine preluarea sau nepreluarea propunerilor.

4. Actualizarea prevederilor Regulamentului local se face prin hotărârea Consiliului Local.

 

CAPITOLUL  VIII

DISPOZIŢII FINALE

 

1. Prevederile prezentului Regulament local se aplică de la data aprobării prin hotărâre de Consiliu Local.

2. Documentaţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului care se aprobă fără respectarea acestui Regulament local sunt nule de drept.

 

Actualizarea prezentului Regulament local se va face în cazul în care vor fi necesare completări rezultate din aplicarea practică.

 

 

  PRESEDINTE DE SEDINTA

                                                   PINTILII MIRCEA CRISTIAN

 

 

                     Contrasemneaza,

                                   Secretarul municipiului

    Turcu Vasile