ROMÂNIA
JUDEŢUL SUCEAVA
MUNICIPIUL VATRA DORNEI
CONSILIUL LOCAL
privind aprobarea inchirierii prin licitatie publica a unui numar de 17 casute din lemn, proprietatea municipiului Vatra Dornei si a documentatiei de licitatie in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Consiliul Local al Municipiului Vatra Dornei
intrunit in sedinta ordinara in data de 30.05.2017
Având în vedere expunerea de motive nr.16009/23.05.2017 prezentată de Primarul municipiului, raportul nr.16010/23.05.2017 al compartimentului de specialitate, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local;
În temeiul prevederilor art.553-555 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil; art. 36 alin (2) lit. ,, c”, alin. (5) lit. ,,b”, ale art. 121 alin.(1) şi (2), ale art. 123 alin.( 1 )şi (2), precum şi ale art. 45 alin. (3) si a art. 115 alin (1) lit b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată,
Art.1. Se aprobă inchirierea prin licitatie publica deschisa, organizata in conditiile legii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale.
Art.2 Se aproba documentatia de licitatie privind inchirierea casutelor din lemn proprietatea Municipiului Vatra Dornei, situate in Parcul Municipal Vatra Dornei, conform anexei la prezenta hotarare.
Art.3. Pretul de pornire la licitatie este de 500 de lei/casuta, iar pasul de licitatie 5% din pretul de pornire, respectiv 25 de lei.
Art.4 Se mandateaza primarul municipiului Vatra Dornei sa semneze contractele de inchiriere pentru casutelor din lemn, in urma desfasurarii licitatiei.
Art.5 Primarul Municipiului, prin Serviciul de urbanism va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
PRESEDINTE DE SEDINTA
PINTILII MIRCEA CRISTIAN
Contrasemneaza,
Secretarul municipiului
Turcu Vasile
Vatra Dornei
30.05.2017
Nr.148
Anexa nr. 1 a H. C. L.
nr.148/30.05.2017
CAIET DE SARCINI
privind inchirierea prin licitatie publica cu
strigare a două loturi căsuțe de lemn
proprietate privată a municipiului Vatra
Dornei, situate în Parcul
municipiului Vatra Dornei, jud. Suceava,
în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului Local a
municipiului Vatra Dornei
nr. 84/2011 privind
aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a
activităților de comerț în zonele publice pe raza municipiului Vatra Dornei
PROPRIETAR: MUNICIPIUL VATRA DORNEI
2017
C U P R I N S:
1. Date de identificare ale proprietarului
(locatorului);
2. Descrierea bunurilor care fac obiectul
închirierii;
3. Obiectivele de ordin economic urmărite de
proprietar;
4. Condițiile și regimul de exploatare
ale spațiilor comerciale închiriate;
5. Criteriul de selecție utilizat;
6. Cerințe (documente necesare) privind
calificarea ofertanților;
7. Garanția de participare;
8.Durata închirierii;
9. Prețul minim de pornire al licitației
publice cu strigare;
10. Clauze referitoare la încetarea contractului;
11. Perioada de valabilitate a ofertei.
12. Reguli formale de prezentare şi depunere
a ofertelor. Data, ora şi locul depunerii, respectiv a deschiderii ofertelor.
13. Data limită de depunere a ofertelor
14. Condiţii pentru participanţii la şedinţa de deschidere
15. Procedura de licitație;
16. Instrucțiuni privind modul de
elaborare și prezentare a ofertelor
17. Legislație;
18. Contractul de închiriere cadru.
1.DATE DE IDENTIFICARE ALE PROPRIETARULUI(LOCATORULUI) ;
Denumire:
MUNICIPIUL VATRA DORNEI |
||
Adresa: Strada Mihai
Eminescu, nr. 17 |
||
Localitate: VATRA
DORNEI |
Cod poştal: 725700 |
Cod fiscal 7467268 |
|
Telefon: 0230/375229 Fax:
0230375170 |
|
E-mail:
primaria@vatra-dornei.ro |
|
|
|
2. DESCRIEREA SPATIILOR CARE
FAC OBIECTUL INCHIRIERII
2.1 Prezentul caiet de sarcini initiaza
procedura de inchiriere prin licitatie publica cu strigare a două
loturi căsuțe de
lemn proprietate privată a municipiului Vatra Dornei, situate in
Parcul municipiului Vatra Dornei, jud. Suceava, conform planului de
situatie prezentat in Anexa nr. 1, la prezentul caiet de sarcini;
2.2 Suprafata chioșcurilor de lemn
care fac obiectul inchirierii este de 3 * 2.4 mp = total 7.2 mp, si sunt prezentate detaliat in tabelul de
mai jos.
Lot 1
Nr. crt. |
Chioșc lemn preț pornire |
Pas de
licitație |
Suprafata [mp] |
Destinatia |
1. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
2. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
3. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
4. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
5. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
6. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
7. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
8. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
9. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
10. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
11. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
12. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Alimentație
publică |
Lot 2
13. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Activități
diverse de comerț |
14. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Activități
diverse de comerț |
15. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Activități
diverse de comerț |
16. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Activități
diverse de comerț |
17. |
500 lei |
25 lei |
7.2 mp |
Activități
diverse de comerț |
3. OBIECTIVELE DE ORDIN
ECONOMIC URMARITE DE PROPRIETAR
3.1 Obiectivele de ordin economic urmarite de proprietar constau in atragerea
de noi venituri la bugetul local.
4. CONDITIILE SI REGIMUL DE
EXPLOATARE AL CHIOȘCURILOR DE LEMN INCHIRIATE
4.1 Conditiile si regimul de exploatare al chioșcurilor, vor fi stipulate in contractele de
inchiriere.
4.2 Adjudecatarul va putea desfăşura în
spaţiul care face obiectul licitaţiei exclusiv următoarele
activităţi:
- Lot 1 - servicii de alimentație
publică – pentru 12 căsuțe numerotate de la 1 la 12.
- Lot 2 - diverse activități de
comerț – pentru căsuțele numerotate de la 13 la 17.
4.3 Locatorul/ Chiriaşul nu are dreptul de a schimba destinaţia
spaţiului pe toata durata închirierii.
4.4 Desfăşurarea de către chiriaş a altor activităţi
decât cele menţionate prin contract, fără acordul scris al
locatorului/proprietarului, dă dreptul acestuia să considere
contractul de închiriere reziliat.
4.5 Cheltuielile privind
amenajarea spaţiului în vederea obţinerii Autorizaţiei Sanitare
de Funcţionare a restaurantelor, vor fi suportate în totalitate de
chiriaş, neputând fi solicitată preluarea acestora de către
locator sau scăderea din cuantumul chiriei.
4.6 De asemenea, locatarul are
obligaţia să execute la timp şi în bune condiţii
lucrările de întreţinere şi reparaţii normale ce îi
incumbă, în vederea menţinerii bunului imobil închiriat în starea în
care l-a primit în momentul încheierii contractului. În cazul în care locatarul
doreşte să execute lucrări de amenajare suplimentară în
spaţiul închiriat, toate cheltuielile efectuate vor fi în sarcina sa,
locatorul neputând fi obligat să suporte costul acestora.
4.7 Chiriaşul nu are dreptul să deterioreze starea fizică actuală a spaţiului închiriat şi nici să modifice spaţiul închiriat fără acordul proprietarului/administratorului.
Toate avizele si autorizatiile necesare desfasurarii activitatilor de producție și
comercializare de produse , cad in sarcina locatarilor;
4.8 Locatarii sunt obligati sa respecte prevederile Ordinului nr. 163/2007 pentru aprobarea
normelor de aparare impotriva incendiilor si pe cele ale Ordinului nr. 14/2009 pentru
aprobarea Dispozitiilor generale de aparare impotriva incendiilor la amenajari temporare in
spatii inchise sau in aer liber;
4.9 Prin contractul de inchiriere se va stipula persoana nominalizata care indeplineste
atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor si raspunde de aprinderea si stingerea
focului(daca
este cazul);
4.10 Dispozitiile referitoare la protectia
mediului, cad in sarcina locatarilor.
4.11 Locatorul/ Chiriaşul nu are dreptul de a schimba destinaţia spaţiului pe toata durata închirierii.
5. CRITERIUL DE SELECTIE
UTILIZAT
5.1 Criteriul de selectie utilizat este chiria maxima.
5.2 Licitaţia se va desfăşura după metoda licitaţiei
publice, deschisă, competitivă, cu strigare şi adjudecare la cel
mai mare preţ oferit.
5.3 Pasul de licitaţie, în urcare este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei.
6. CERINTE(DOCUMENTELE
NECESARE) PRIVIND CALIFICAREA OFERTANTILOR
6.1 Documentele necesare participării la licitaţia publica cu
strigare sunt:
A. Pentru persoane juridice:
(1) copie dupa Certificatul de
Inmatriculare eliberat de Oficiul Registrului Comerţului, Certificatul
Constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului- valabil in
original, inclusiv copii de pe toate actele adiţionale relevante şi
de pe Certificatul de Inregistrare Fiscală;
(2) dovada privind achitarea
obligaţiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare
fiscală, eliberat de Serviciul Taxe si Impozite Locale din cadrul
Primariei municipiului Vatra Dornei şi Direcţia Generală a
Finanţelor Publice (ANAF), ambele in original;
(3) declaraţie a administratorlui / reprezentantului legal al persoanei
juridice, din care să rezulte că societatea nu se afla in reorganizare judiciara sau faliment;
(4) acte doveditoare privind intrarea in posesia
caietului de sarcini (documentatiei de atribuire), respectiv chitanta sau
ordinul de plata care atesta achitarea lor, in copie;
(5) acte doveditoare, respectiv chitanta sau
ordinul de plata care atesta achitarea
contravaloarii
garanţiei de participare, in copie;
(6) procură
legalizată la Notarul public pentru persoane imputernicite sa participe la
licitaţie
(7) cerere tip de participare la licitatie
(FORMULARUL NR. 1), completata in clar, semnata si stampilata de ofertant.
B. Pentru persoane fizice autorizate:
(1) copie de pe actul de identitate;
(2) copie de pe autorizaţia de
funcţionare eliberată de autoritatea competentă sau de pe actul
legal de constituire, după caz;
(3) dovada privind achitarea
obligaţiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare
fiscală, eliberat de Serviciul Taxe si Impozite Locale din cadrul
Primariei municipiului Vatra Dornei şi Direcţia Generală a
Finanţelor Publice (ANAF), ambele in original;
(4)acte doveditoare privind intrarea in posesia
caietului de sarcini (documentatiei de atribuire), respectiv chitanta sau
ordinul de plata care atesta achitarea lor, in copie;
(5) acte doveditoare, respectiv chitanta sau
ordinul de plata care atesta achitarea
contravaloarii
garanţiei de participare, in copie;
(6) procură
legalizată la Notarul public, pentru persoane fizice participante la
licitaţie reprezentate de mandatari, in copie;
(7) declaraţie notariala din care
să rezulte că persoana fizica autorizata nu se afla in reorganizare judiciara sau faliment;
(8) cerere tip de participare la licitatie
(FORMULARUL NR 1), completata in clar, semnata si stampilata de ofertant.
6.2 Se iau în considerare actele depuse de
ofertant până la data şi ora limită stabilită pentru
depunerea ofertelor. Nu se acceptă completări ulterioare, după
data desfăşurării licitaţiei.
6.3 În cazul în care nu sunt depuse toate actele solicitate, ofertantul nu va putea participa la etapa de licitaţie competitivă cu strigare.
7. GARANTIA DE PARTICIPARE
7.1 Garanţia de participare este
obligatorie şi se poate constitui prin scrisoare de garanţie
bancară, prin ordin de
plată în contul proprietarului nr. __________________ deschis la
Trezoreria Vatra Dornei, sau prin sume de bani depuse la caseria
proprietarului;
7.2 Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va reprezenta 10% din din pretul minim de incepere a licitatiei si este in cuantum de: 50 lei
8. DURATA INCHIRIERII
8.1 Durata inchirierii este de 3 luni, în perioada 15 iunie 2017 – 15 septembrie 2017,
începând cu data incheierii contractului, cu posibilitatea de prelungire prin
acte aditionale.
8.2 Contravaloarea utilitatilor, reprezentand consumul lunar de energie electrica, apa-canal, salubritate, gaze naturale, etc, fac obiectul unor contracte separate incheiate intre locatari si furnizorii acestora. Locatarii sunt obligati sa incheie separat cu furnizorii de utilitati publice din zona, contracte de furnizare individuale.
9. PRETUL MINIM DE
INCEPERE AL LICITATIEI PUBLICE CU STRIGARE
9.1 Pretul minim de incepere a
licitatiei publice cu strigare este in cuantum de 500 lei / chioșc / luna, pasul de licitație fiind de 5 % din valoarea de pornire la licitație, respectiv 25 lei.
10. CLAUZE REFERITOARE LA INCETAREA CONTRACTELOR DE INCHIRIERE
a) la expirarea duratei stabilite în
contractul de inchiriere;
b) în cazul în care interesul
naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de
către locator, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în
sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de
judecată;
c) în cazul nerespectării
obligaţiilor contractuale de către locatar, prin reziliere de
către locator, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatarului;
d) în cazul nerespectării
obligaţiilor contractuale de către locator, prin reziliere de
către locatar, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatorului;
e) la dispariţia, dintr-o cauză
de forţă majoră, a bunului inchiriat sau în cazul
imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata, prin
renunţare, fără plata unei despăgubiri;
f) alte cauze de încetare a contractului de inchiriere, fără a aduce atingere cauzelor şi condiţiilor reglementate de lege.
11. PERIOADA DE VALABILITATE A OFERTEI
11.1 Perioada de valabilitate a ofertei şi a garanţiei de participare este de 30 de zile de la data deschiderii ofertelor.
12. REGULI FORMALE DE PREZENTARE ȘI DEPUNERE A OFERTELOR
12.1. Persoanele care manifestă interes de
participare la licitaţie depun la registratura Municipiului Vatra Dornei, pâna la data şi ora limită
stabilită în invitaţia de participare un plic închis şi sigilat
care conţine formularul de ofertă, precum şi documentele
solicitate prin caietul de sarcini.
12.2. Pe plic se menţionează numele şi prenumele/denumirea
şi adresa ofertantului, menţiunea ”LICITAŢIE PENTRU ÎNCHIRIERE CĂSUȚE LEMN”.
12.3. In perioada cuprinsă între data publicării invitaţiei de
participare şi data limită de depunere a ofertelor, titularul dreptului de proprietate are obligaţia de a asigura
oricărei persoane interesate accesul la documentaţia de închiriere.
12.4. Documentaţia de închiriere se obţine prin ridicarea de
către cei interesaţi, între orele 08.00-16.00 de la registratura UAT Municipiul Vatra Dornei.
12.5.In cazul în care devine necesară prelungirea termenului de depunere a
ofertei ca urmare a unor modificări faţă de informaţiile
deja publicate şi incluse în documentaţia de închiriere sau ca urmare
a aparţiei unor motive obiective şi justificate, titularul dreptului de proprietate are dreptul de a
prelungi termenul de depunere a ofertei.
12.6. Oferta se elaboreaza în conformitate cu prevederile din documentaţia
de închiriere şi trebuie să cuprindă detaliat toate
condiţiile prevăzute în caietul de sarcini, să fie
completă, fermă, reală şi serioasă. Oferta şi
toate formularele depuse se semnează în original pe fiecare pagină.
12.7. Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi alte
asemenea, trebuie transmise în scris către titularul dreptului de proprietate
12.8. Orice document scris trebuie
înregistrat în momentul transmiterii, respectiv în momentul primirii.
12.9. Documentele scrise pot fi transmise prin oricare din urmatoarele modalităţi:
(a) prin poştă (cu confirmare de primire, dacă este cazul);
(b) prin fax, cu confirmare de primire;
(c) prin orice
combinaţie a celor prevazute la literele a) – b).
12.10.Titularul dreptului de proprietate
va exclude din procedura de închiriere ofertantul care prezintă
informaţii false în scopul îndeplinirii criteriilor de calificare sau nu
prezintă informaţiile solicitate.
13. DATA LIMITĂ, ORA ȘI LOCAȚIA DEPUNERII OFERTELOR
13.1 Ofertele se vor depune la registratura UAT Municipiul Vatra Dornei, situată în Str. Mihai Eminescu, nr. 17, camera 4, județul Suceava, până la data de ______ ora____.
14. CONDIȚII PENTRU PARTICIPANȚI LA SEDINȚA DE DESCHIDERE
14.1 Pot participa la şedinţa de
deschidere a ofertelor ofertanţii care au dreptul de a licita oferta sau
reprezentanţi împuterniciţi în scris ai acestora, care vor prezenta
împuternicirea scrisă şi o copie de pe actul de identitate.
15. PROCEDURA DE LICITAȚIE
15.1 Pentru atribuirea contractului de
închiriere se aplică procedura de licitaţie publică, la care
persoanele fizice sau juridice interesate, au dreptul de a depune ofertă.
15.2 În cazul în care, în urma
publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel
puţin 3 oferte valabile, locatorul este obligat să anuleze procedura
şi să organizeze o nouă licitaţie.
15.3 Dacă nici după
repetarea procedurii de licitaţie nu au fost depuse cel puţin 2
oferte valabile, locatorul va anula procedura şi va organiza procedura de
negociere directă.
15.4 Prin excepţie de la prevederile aliniatului 15.1, locatorul are dreptul de a anula procedura pentru atribuirea contractului de închiriere prin licitaţie publică, dacă ia această decizie înainte de data încheierii contractului, numai în următoarele cazuri:
a) în cazul în care nu au fost depuse trei oferte valabile aşa cum se precizează la alin. 15. 2
b) se constată abateri grave de la prevederile legale care afectează procedura de atribuire sau fac imposibilă încheierea contractului. În sensul prevederilor legale , procedura de atribuire se consideră afectată în cazul în care sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
-în cadrul documentaţiei de atribuire şi/sau în modul de aplicare a procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni care au ca efect încălcarea principiilor prevăzute la alin. 15;
- locatorul se află în imposibilitate de a adopta măsuri corective, fără ca acestea să conducă, la rândul lor, la încălcarea principiilor prevăzute la alin. 15
- dacă nici la organizarea unei noi proceduri de atribuire prin licitaţie publică nu au fost depuse cel puţin două oferte valabile, locatorul este îndreptăţit să organizeze o procedură de închiriere prin negociere directă.
15.5 Reguli privind anunţul de licitaţie şi anunţul negocierii directe:
Anunţul de licitaţie se întocmeşte de locator după aprobarea de către Consiliul Local al Municipiului Vatra Dorneia documentaţiei de atribuire.
(1) Anunţul de licitaţie se publică :
- într-un cotidian de circulaţie naţională şi într-unul de circulaţie locală, la avizierul locatorului şi pe pagina de internet,
-pentru bunurile aparţinând domeniului public al Municipiului Vatra Dornei:la
(2) Anunţul de licitaţie se transmite spre publicare cu cel puţin 10 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.
(3) Anunţul de licitaţie va cuprinde urmatoarele elementele:
1. Informaţii generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, fax ale autorităţii contractante:
2. Informaţii generale privind obiectul închirierii în special descrierea bunului care urmează să fie închiriat
3. Informaţii privind documentaţia de atribuire.
3.1. Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire.
3.2. Denumirea şi adresa compartimentului din cadrul locatorului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire.
3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar.
3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor.
4. Informaţii privind ofertele:
4.1. Data limită de depunere a ofertelor.
4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele.
4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă.
5. Data şi locul la care se va desfăsura sedinţa publică de deschidere a ofertelor.
6. Denumirea , adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei.
7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării.
b. (1)După publicarea anunţului potrivit art.72, persoana interesată are dreptul de a solicita şi de a obţine documentaţia de atribuire, locatorul având obligaţia de a pune documentaţia de atribuire la dispoziţia persoanei interesate cât mai repede posibil, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească două zile lucrătoare de la primirea unei solicitări din partea acesteia.
(2) Persoana interesată are obligaţia de a depune diligenţele necesare, astfel încât să nu conducă la situaţia în care documentaţia de atribuire să fie pusă la dispoziţia sa cu mai puţin 2 zile lucrătoare înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.
(3) Persoana interesată are dreptul de a solicita clarificări în formă scrisă privind documentaţia de atribuire.
(4) Locatorul are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăsească 2 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări.
c. Negocierea directă se aplică atunci când după publicarea anunţului de repetare a procedurii de licitaţie, nu au fost depuse cel puţin 2 oferte valabile.
d. Anunţul negocierii directe trebuie să cuprindă elementele următoare:
1. informaţii generale privind locatorul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact etc.;
2. informaţii generale privind obiectul închirierii, în special descrierea şi identificarea bunului ce urmează să fie închiriat;
3. informaţii privind documentaţia de atribuire:
3.1 modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire;
3.2 denumirea şi adresa serviciului / compartimentului din cadrul locatorului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire;
3.3 costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul,
3.4 data limită pentru solicitarea clarificărilor
4. informaţii privind ofertele:
4.1. data limită de depunere a ofertelor;
4.2. adresa la care trebuie depuse ofertele;
4.3. numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă;
5. data şi locul la care este programată începerea procedurii de negociere directă;
6. denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei;
e. data transmiterii anunţului negocierii către
instituţiile abilitate, în vederea publicării. f.
anunţul negocierii directe se transmite spre publicare cu cel puţin
10 zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.
Comisia de evaluare
(1) În vederea desfăşurării licitaţiei, a analizării, selectării şi evaluării ofertelor, întocmirea raportului de evaluare, a proceselor-verbale de şedinţă, desemnarea ofertei câştigătoare, locatorul numeşte comisia de evaluare formată dintr-un număr impar de membri, care nu poate fi mai mic de 5, cu atribuţii până la finalizarea procedurilor de atribuire a contractului de închiriere .
(2) Comisia de evaluare este constituită la nivelul locatorului .
(3) Componenţa comisiei de evaluare, membrii acesteia, precum şi supleanţii lor se stabilesc şi sunt numiţi prin Dispoziţia /Decizia locatorului.
(4) Preşedintele comisiei de evaluare este numit de locator dintre membrii comisiei.
(5) Secretarul comisiei este numit de locator prin dispoziţie/decizie şi nu este membru al comisiei.
(6) La şedinţele comisiei de evaluare preşedintele acesteia poate invita personalităţi recunoscute pentru experienţă în domeniu din perspectiva închirierii bunului proprietate publică, aceştia neavând calitatea de membri.
(7) Fiecare dintre membrii comisiei de evaluare beneficiază de câte un vot. Persoanele prevăzute la alin. (6) beneficiază de un vot consultativ.
(8) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor.
(9) Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi invitaţii trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese.
(10) Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire locatorul, are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita situaţiile de natură să determine apariţia unui conflict de interese şi/sau manifestarea concurenţei neloiale.
(11) Persoanele care sunt implicate direct în procesul de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi ofertant sub sancţiunea excluderii din procedura de atribuire.
(12) Nu au dreptul să fie implicate în procesul de verificare/evaluare a ofertelor următoarele persoane:
a) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu ofertantul, persoană fizică;
b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi, persoane juridice;
c) persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi sau persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi;
d) persoane care pot avea un interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.
(14) Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi invitaţii sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate pe propria răspundere, după termenul limită de depunere a ofertelor, care se va păstra alături de dosarul închirierii.
(15) În caz de incompatibilitate, preşedintele comisiei de evaluare îl va sesiza de îndată pe locator despre existenţa stării de incompatibilitate şi va propune înlocuirea persoanei incompatibile, dintre membrii supleanţi.
(16) Supleanţii participă la şedinţele comisiei de evaluare numai în situaţia în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forţei majore.
(17) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) analizarea şi selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plic;
b) întocmirea listei cuprinzând ofertele admise şi comunicarea acesteia;
c) analizarea şi evaluarea ofertelor;
d) întocmirea proceselor-verbale;
e) întocmirea raportului de evaluare;
f) desemnarea ofertei câştigătoare.
(18) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor.
(19) Comisia de evaluare adoptă decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de atribuire şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(20)Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în ofertele analizate.
(21) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este alcătuită dintr-un număr impar de membri.
(22) Fiecăruia dintre membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor i se poate desemna un supleant.
(23) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este alcătuită, din alţi reprezentanţi ai locatorului numiţi în acest scop.
(24) Componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii acesteia, precum şi supleanţii lor se stabilesc şi sunt numiţi prin Dispoziţia / Decizia locatorului .
(25) Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor este numit de locator dintre membrii comisiei.
(26) Secretarul este numit de locator ,acesta nefiind membru în comisie.
(27) Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor se adoptă cu votul majorităţii membrilor.
(28) Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiei nu au dreptul de a participa la soluţionarea unei contestaţii dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute mai jos, sub sancţiunea nulităţii deciziei pronunţate:
a) dacă aceştia, soţul sau ascendenţii ori descendenţii lor au vreun interes în soluţionarea contestaţiei sau când sunt soţi, rude sau afini până la al patrulea grad inclusiv cu vreuna dintre părţi;
b) dacă s-au pronunţat public în legătură cu contestaţia pe care o soluţionează;
c) dacă se constată că au primit de la una dintre părţi bunuri materiale sau promisiuni de bunuri materiale ori altfel de avantaje.
(29) În
exercitarea atribuţiilor sale, comisia de soluţionare a
contestaţiilor adoptă decizii în conformitate cu legislaţia în
vigoare.
Licitaţia:
(1) Pentru desfăşurarea procedurii licitaţiei este obligatorie participarea a cel puţin 3 ofertanţi.
(2) Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă. Orice ofertant are dreptul de a participa la deschiderea ofertelor.
(3) Plicurile înregistrate, închise şi sigilate, se predau comisiei de evaluare la dată fixată pentru deschiderea lor, prevăzută în anunţul de licitaţie.
(4) După deschiderea plicurilor exterioare în şedinţă publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor care dovedesc calităţile şi capacităţile ofertantului prevăzute la capitolul 5. 16
(5) Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puţin 2 oferte să fie valabile, adică să întrunească toate condiţiile şi criteriile de valabilitate prevăzute în ,,Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor” la capitolul 5.
(6) După analizarea conţinutului plicului exterior, secretarul comisiei de evaluare întocmeşte procesul verbal în care se va menţiona rezultatul analizei. Procesul-verbal, va fi semnat de către toţi membrii şi secretarul comisiei de evaluare şi de reprezentanţii ofertanţilor.
(7) Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului verbal de deschidere de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanţi.
(8) Ofertele financiare (plicul interior) vor fi examinate de către comisia de evaluare. Oferta financiară trebuie să fie mai mare sau cel puţin egală cu valoarea minimă ce a fost stabilită în conformitate cu prevederile caietului de sarcini şi documentaţiri de atribuire.
(9) Comisia de evaluare va proceda la verificarea ofertelor financiare din cadrul ofertelor declarate oferte valabile, urmărind ca fiecare ofertă financiară să fie mai mare decât valoarea minimă precizată la alin.9 .
(10) În situaţia în care o ofertă financiară este mai mică decât valoarea minimă această ofertă financiară este declarată ofertă financiară neconformă.
(11) Secretarul comisiei de evaluare va consemna toate constatările în procesul verbal (menţionează toate ofertele financiare ale ofertanţilor care au avut oferte valabile precum şi ofertele financiare ale ofertanţilor care au avut oferte neconforme).
(12) Dacă numărul ofertelor financiare declarate ca fiind oferte financiare valabile este de cel puţin 3(trei) se va întocmi clasamentul acestor oferte financiare valabile, în cadrul raportului procedurii ce va fi înaintat către locator
(13) Toate aspectele constatate în şedinţa publică de deschidere a ofertelor se vor consemna, de către secretarul comisiei, în procesul verbal care va fi semnat de preşedinte, membrii şi de secretarul comisiei de evaluare precum şi de către ofertanţii prezenţi la şedinţa publică de deschidere a ofertelor.
(14) În baza procesului verbal de evaluare a ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte un raport pe care îl transmite locatorului, raport care se depune la dosarul de atribuire a contractului de închiriere prin licitaţie publică. Raportul va fi redactat de către secretarul comisiei care-l înaintează comisiei pentru verificare şi semnare.
(15) Dacă, după desemnarea ofertelor valabile, se constată ca cel putin doua oferte sunt de valoare egale, se trece la procedura licitaţiei cu strigare pentru aceste oferte. Presedintele comisiei de evaluare, va conduce licitatia cu strigare astfel:
- dacă se oferă preţul de pornire al licitatiei care este pretul ofertei valabile, presedintele comisiei de licitatie va creste pretul cu cate un pas de licitatie, până când unul dintre ofertanti accepta preţul astfel majorat si nimeni nu oferă un preţ mai mare.
- în cursul sedintei de licitatie, ofertantii au dreptul să anunţe prin strigare, un preţ egal sau mai mare decât preţul anunţat de preşedintele comisiei.
- adjudecarea licitatiei se va face in favoarea ofertantului care oferă cel mai mare preţ. (16) Preşedintele comisiei de licitatie anuntă adjudecatarul, declară inchisă şedinta de licitaţie şi întocmeşte procesul verbal de licitaţie cu strigare, semnat de membrii comisiei de licitatie, de adjudecatar şi de ceilalţi ofertanţi.
(17) În cazul in care in urma publicarii anuntului de licitatie nu au fost depuse cel putin 3 oferte valabile, procedura se va anula si se va organiza o noua licitatie.
(18) In
cazul in care nu au fost depuse cel putin 2 oferte valabile in cadrul celei
de-a doua licitatii publice, se va decide initierea
procedurii de negociere directă.
Procedura negocierii directe
(1)Locatorul procedează la publicarea anuntului negocierii directe, cu cel putin 10 zile inainte de data la care va avea loc negocierea.
(2) Pentru negocierea directă va fi pastrată documentaţia de atribuire, caietul de sarcini aprobate pentru licitaţie, precum şi comisia de evaluare numită prin Dispoziţia / Decizia locatorului cu atribuţii până la finalizarea procedurilor de atribuire a contractului de închiriere.
(3) Orice persoană interesată are dreptul de a solicita şi de a obţine documentaţia de atribuire şi caietul de sarcini.
(4) Locatorul derulează negocieri cu fiecare ofertant care a depus oferta .
(5) Negocierile se desfăşoară potrivit condiţiilor din documentaţia de atribuire.
(6) Criteriile pentru valabilitatea ofertelor prevăzute în caietul de sarcini şi documentaţia de atribuire , nu pot face obiectul negocierii.
(7) Pe parcursul procedurii de negociere directă, comisia de evaluare poate propune ofertantului solicitarea oricăror clarificări şi completări necesare demonstrării conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate.
(8) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea propunerii comisiei de evaluare, solicitarea se transmite ofertanţilor vizaţi.
(9) Ofertanţii trebuie să răspundă la solicitare, în termen de două zile lucrătoare de la primirea acesteia.
(10) Preţul minim de pornire a negocierii, trebuie să fie cel puţin egal cu valoarea ce a fost stabilită în conformitate cu prevederile din caietul de sarcini şi documentaţia de atribuire.
(11) Paşii de ofertare se stabilesc de către preşedintele comisiei de evaluare.
(12) Deschiderea plicului exterior va avea loc în prezenta tuturor ofertantilor si a Comisiei de Evaluare, după care se va recurge la modalitatea de negociere directă separată cu fiecare ofertant în parte a cărui ofertă este valabilă (ofertă care îndeplineşte criteriile de valabilitate prevăzute la cap.5 (Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor).
(13) În cazul în care ofertele nu pot fi departajate prin compararea valorii preţului negociat, acestea fiind egale, se va solicita ofertanţilor aflaţi în această situaţie o nouă valoare a preţului , în plic sigilat.
(14) Criteriul de atribuire a contractului de închiriere este cel mai mare preţ / mp ofertat în cadrul unei oferte ca urmare a procedurii de la alin 13 .
(15) După derularea procedurii de negociere Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un proces verbal care va fi semnat de membrii comisiei, de câştigătorul desemnat de comisie şi de către ceilalţi participanţi la negociere.
(16) În
baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmeşte în termen de o zi
lucrătoare, un raport pe care îl transmite
locatorului privind desemnarea câştigătorului şi finalizarea
procedurii de închiriere şi de încheiere a contractului de închiriere.
Comisia are dreptul de a exclude din licitatie :
- Orice ofertant care este in stare de faliment ori lichidare, fiind declanşată procedura prevăzută de Legea 85/2014.
- Nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor , taxelor si contributiile de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat sau la bugetul local ;
- In cazul in care a detinut si alte contracte de inchiriere cu locatorul si locatarul nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate prin contract.
- Prezinta informatii false în legatura cu situaţia proprie .
- Comisia de evaluare are dreptul sa descalifice orice oferta care nu indeplineste o cerinta din documentatia de atribuire sau caietul de sarcini.
(1) Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire, comisia de evaluare poate propune oricând ofertantului, solicitarea de clarificări şi după caz, completări ale documentelor prezentate de ofertanţi pentru demonstrarea conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate.
(2) În termen de 4 zile lucrătoare de la primirea acesteia, ofertanţii sunt obligaţi să răspundă la solicitarea locatorului.
(3) În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, se întocmeşte un proces verbal în care se menţionează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate şi motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de atribuire. Procesul verbal se semnează de către toţi membrii şi secretarul comisiei de evaluare şi de către ofertanţi.
(4) În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmeşte în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite locatorului.
(5) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, Locatorul, informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câştigător despre alegerea sa şi pe ceilalţi ofertanţi despre respingerea ofertelor lor,indicând motivele care au stat la baza excluderii sau respingerii, după caz.
(6) Locatorul poate să încheie contractul de închiriere numai după împlinirea unui termen de 10 de zile calendaristice de la data realizării comunicării referitoare la atribuirea contractului de închiriere.
(7) Termenul de 10 de zile va curge şi dacă nu se primeşte confirmarea primirii rezultatului comunicat fiecărui ofertant, confirmare ce trebuie să se întoarcă prin poştă(oficiul poştal).
(8)Pentru bunurile aparţinând domeniului privat al municipiului Vatra Dornei, locatorul are obligaţia de a transmite spre publicare într-un cotidian de circulaţie naţională şi într-unul de circulaţie locală, la avizierul locatorului şi pe pagina de internet, un anunţ de atribuire a contractului de închiriere, în cel mult 10 de zile calendaristice de la finalizarea oricăreia dintre procedurile de atribuire a contractului de închiriere prevăzute de prezentul regulament, iar pentru bunurile aparţinând domeniului public al municipiului locatorul, are obligaţia de a transmite spre publicare anunţul şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a.
(9) Locatorul, poate încheia contractul de închiriere numai după împlinirea unui termen de 10 zile calendaristice de la data realizării comunicării privind deciziile referitoare la atribuirea contractului de închiriere.
(10) Neîncheierea contractului de închiriere într-un termen de 10 de zile calendaristice de la data împlinirii termenului prevăzut la aliniatul precedent , poate atrage după sine plata daunelor interese de către partea în culpă.
(11) Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul de închiriere, poate atrage după sine plata daunelor - interese, precum şi pierderea garanţiei de participare.
(12) În cazul în care ofertantul declarat câstigător refuză încheierea contractului, acesta pierde garanţia de participare, iar locatorul încheie contractul de închiriere cu ofertantul clasat pe locul 2, în condiţiile în care oferta îndeplineşte condiţiile de valabilitate.
(13) În caz contrar procedura de atribuire se anulează, iar locatorul reia procedura de licitaţie, în condiţiile prezentului regulament, documentaţia de atribuire păstrându-şi valabilitatea.
16. INSTRUCŢIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE ŞI PREZENTARE
A OFERTELOR
16.1 Ofertele se redactează în
limba română, conform legislaţiei române, de către persoane
fizice sau juridice.
16.2 Ofertantul are obligaţia
de a elabora oferta în conformitate cu prevederile din documentaţia de
atribuire.
16.3 Oferta are caracter
obligatoriu, din punctul de vedere al conţinutului, pe toată perioada
de valabilitate stabilită de către concedent.
16.4 Perioada de valabilitate a
ofertei este de 30 de zile.
16.5 Ofertantul are obligaţia
de a depune oferta la adresa locatorului, până la data limită pentru
depunere stabilită în anunţul de participare. Riscurile
transmiterii ofertei, inclusiv forţa majoră, cad în sarcina
operatorului economic. Oferta depusă la o altă
adresă decât cea a locatorului, sau depusă după expirarea datei
limită pentru depunere se returnează nedeschisă.
16.6 Conţinutul ofertelor
trebuie sa rămână confidenţial până la data stabilită
pentru deschiderea acestora, locatorul, urmând a lua cunoştinţă
de conţinutul respectivelor oferte numai după această dată.
Oferta şi documentele care o însoţesc trebuie să fie redactate
în limba română. Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă.
16.7 Ofertele trebuie să fie
tipărite sau scrise cu cerneală neradiabilă şi vor fi
semnate pe fiecare pagină de reprezentantul / reprezentantii
autorizaţi corespunzător să angajeze ofertantul în contract. În
cazul documentelor emise de instituţii/ organisme oficiale abilitate în
acest sens, documentele respective trebuie să fie
semnate şi parafate conform prevederilor legale.
16.8 Orice
ştersătură, adăugare, interliniere sau scris peste cel
dinainte sunt valide doar dacă sunt vizate de către persoana/persoanele
autorizată/autorizate să semneze oferta.
16.9 (1) .Ofertanţii transmit ofertele lor în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior , care se înregistrează, în ordinea primirii lor la locator , în registru, precizându-se data şi ora.
(2) Oferta pentru atribuirea contractului de închiriere se înaintează
pentru înregistrare în registru cu Adresă de înaintare.
16.10 Nu poate fi imputat locatorului faptul că unul din ofertanţi declară în public preţul pe care îl va oferta. Acest aspect intră numai în responsabilitatea ofertantului care a divulgat preţul cu care se va
prezenta la procedura de atribuire a contractului. Acest ofertant nu are dreptul să formuleze plângere, contestaţie etc. pentru fapta sa, şi nu va putea să solicite anularea procedurii de atribuire a contractului de închiriere pentru fapte ce-i sunt imputabile acestuia.
17. LEGISLAȚIE
17.1 Hotărârea Consiliului
Local a municipiului Vatra Dornei nr. 84/2011 privind aprobarea Regulamentului
de organizare și desfășurare a activităților de
comerț în zonele publice pe raza municipiului Vatra Dornei;
17.2 Legea 287 / 2009 privind Codul Civil
17.3 Legea 215 / 2001 privind
administrația publică locală, republicată.
PREsEDINTE DE ȘEDINTĂ: SECRETAR MUNICIPIU:
PINTILII MIRCEA CRISTIAN VASILE
TURCU
18. CONTRACTUL DE ÎNCHIRIERE CADRU
CONTRACT DE ÎNCHIRIERE
CĂSUȚĂ DIN LEMN
nr. din
1. Părţile contractante
UAT Municipiul Vatra Dornei , adresă: str. Mihai Eminescu, nr.17, mun. VATRA DORNEI, Jud.
Suceava, cod.725700, telefon/fax 0230/375 229, 375 170, cod fiscal 25611883,
cont RO62 TREZ 24A7 0500 0560 101X deschis la Trezoreria Vatra Dornei,
reprezentată prin Ilie Boncheș, funcţia primar, în calitate de
LOCATOR, pe de o parte,
şi
…….…….……………….,
cu sediul in…………………………………………………, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J
………………., avand cod fiscal …………………, cont nr……………………….deschis la…………………………in
calitate de CHIRIAȘ, pe de
altă parte.
2. Definiţii
2.1 - În prezentul contract următorii termeni vor fi
interpretaţi astfel:
1.
contract –prezentul contract şi toate anexele
sale;
2.
locator şi
chiriaș - părţile
contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;
3.
preţul contractului - preţul plătibil locatorului de
către chiriaș, în baza contractului, pentru îndeplinirea
integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate
prin contract;
4.
forţa majoră - reprezintă o împrejurare de origine
externă, cu caracter extraordinar, absolut imprevizibilă şi
inevitabilă, care se află în afara controlului oricărei
părţi, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora,
şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea
contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie,
revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale,
restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea
nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat
forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care,
fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de
costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;
5.
zi - zi calendaristică; an - 365 de
zile.
3. Interpretare
3.1 - În prezentul contract, cu excepţia unei
prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma de plural
şi vice versa, acolo unde acest lucru este permis
de context.
3.2 - Termenul “zi”sau
“zile” sau orice referire la zile reprezintă zile calendaristice dacă
nu se specifică în mod diferit.
4. Obiectul şi preţul contractului
4.1 Contractul are
drept obiect închirierea în urma atribuirii prin licitație, a folosintei
unei căsuțe din lemn in suprafata de 7,2 mp, constructie proprietatea
Primariei Municipiului Vatra Dornei pe amplasament apartinand domeniului
public, situat in Parcul municipal, reper de identificare - amplasament nr.____
in vederea desfăşurării de evenimente şi
activităţi ocazionale – comert.
4.3. - Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, respectiv
preţul chiriei este de
_____ / lună conform procesului verbal de adjudecare_____________.
4.4 – Prețul se va achita de către chiriaș în avans
pentru fiecare lună până în data de 20, în cazul în care
chiriașul va întârzâia la plata prețului contractului o perioadă
mai mare de 15 zile, contractul se consideră reziliat, iar locatorul va
proceda la evacuarea chiriașului din spațiu.
5. Durata contractului
5.1 – Prezentul contract se
încheie pentru perioada 15 iunie 2017 – 15 septembrie 2017.
5.2 – Contractul intra in vigoare la data semnarii de catre parti si
inceteaza sa produca la terminarea perioadei
contractuale stipulate la art. 5.1.
6. Obligaţiile principale ale Chiriașului
a) să respecte prevederile documentaţiei de urbanism
aprobate şi ale Regulamentului de organizare şi desfăşurare
a activităţilor în zone publice ale Municipiului Vatra Dornei;
b) să
respecte amplasamentul stabilit, suprafata declarată, perioada
aprobată şi destinaţia pentru care i s-a încheiat
prezenta convenţie;
c) prin desfasurarea activitatii să nu stânjenească
circulaţia pietonală, sau rutieră şi să nu împiedice
vizibilitatea;
d) să nu tulbure liniştea şi ordinea
publică, să nu deterioreze mobilierul urban, construcţiile, sau
zonele verzi din vecinătatea amplasamentului
e) sa respecte regulile de comert prevăzute de
legislaţia în vigoare şi să obţină toate avizele
şi acordurile prevazute de lege pentru desfasurarea activităţii
declarate;
f) sa incheie conventia – acord de amplasare, contract cu firma
de salubrizare desemnata si sa achite tariful stabilit, anticipat
ocupării locului public si al chioscului;
g) să întreţină chioscul, curăţenia pe
amplasament şi în zona din jur, sa deţină şi să
utilizeze recipienti speciali pentru deşeuri. Se interzice depozitarea
deşeurilor în zona publică ocupată, în perimetrul ei, sau pe
zonele verzi;
h) la expirarea
termenului, în cazul în care nu se solicită, sau nu se aprobă
prelungirea termenului de ocupare a locului public, să predea
amplasamentul curat, nedeteriorat şi fără sarcini;
i) sa elibereze
imediat si necondiţionat chioscul în cazul nerespectarii obligaţiilor
mai sus menţionate, la somaţia reprezentanţilor Serviciului
Urbanism al municipiului Vatra Dornei, Poliţiei Locale sau a altor
instituţii abilitate, fără a avea pretentii asupra restituirii
sumelor achitate;
j) sa utilizaze numai mobilierul urban aprobat de către
administrator;
k) sa elibereze imediat chioscul in cazul unor lucrari urgente
de interes public, caz in care suma platita pentru perioada neutilizata va fi
restituită.
l) să nu funcționeze în perioada
________2017, perioadă în care va avea loc evenimentul Dorna Art.
7. Obligaţiile principale ale Locatorului
8.1 – Locatorul se obligă să predea
spațiul în stare bună de funcționare.
8.2 – Să nu tulbure folosința spațiului ănchiriat în
perioada contractuală.
8. Sancţiuni pentru neîndeplinirea culpabilă a
obligaţiilor
8.1 - În cazul în care, din vina sa exclusivă, locatorul nu
îşi îndeplineşte obligaţiile asumate, atunci chirașul are
dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o
sumă echivalentă cu o cotă procentuală de 0.01% din
preţul contractului.
8.2 - În cazul în care chiriașul nu îşi onorează
obligaţiile în termen de 15 zile de la expirarea perioadei convenite,
atunci acestuia îi revine obligaţia de a plăti, ca
penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă
procentuală 0.01% din prețul contractului.
8.3 - Nerespectarea obligaţiilor asumate
prin prezentul contract de către una dintre părţi, în mod
culpabil, dă dreptul părţii lezate de a considera contractul reziliat
de drept/de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de
daune-interese.
8.4 - Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa
unilateral contractul, printr-o notificare scrisă adresată
furnizorului, fără nici o compensaţie, dacă acesta din
urmă dă faliment, cu condiţia ca această denunţare
să nu prejudicieze sau să afecteze dreptul la acţiune sau
despăgubire pentru furnizor. În acest caz, furnizorul are dreptul de a
pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită
până la data denunţării unilaterale a contractului.
9. Documentele contractului:
9.1 – În urma adjudecării casuței de lemn ce
face obiectul prezentului contract Locatorul și Chiriașul vor încheia
proces verbal de predare – primire, atât la încheierea contractului cât și
la încetarea perioadei de contractare.
10. Ajustarea preţului contractului
10.1 - Preţul contractului nu se
ajustează.
11. Cesiunea / Subînchirierea
11.1 – Este interzisă ceziunea / subînchirierea spațiului ce face obiectul prezentului contract de către
chiriaș.
12. Soluţionarea litigiilor
12.1 - Locatorul şi Chiriașul vor depune toate eforturile
pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice
neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în
legătură cu îndeplinirea contractului.
12.2 - Dacă, după 15 de zile de la începerea acestor
tratative, achizitorul şi furnizorul nu reuşesc să rezolve în
mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca
disputa să se soluţioneze de către instanţele
judecătoreşti competente din România.
13. Limba care guvernează contractul
21.1 - Limba care guvernează contractul este
limba română.
14. Comunicări
14. (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la
îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie
transmisă în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul
transmiterii, cât şi în momentul primirii.
14.2 - Comunicările între părţi se pot face şi prin
telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia
confirmării în scris a primirii comunicării.
15. Legea aplicabilă contractului
15.1 - Contractul va fi interpretat conform
legilor din România.
Părţile au înţeles să
încheie prezentul contract în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Locator, MUNICIPIUL VATRA DORNEI Primar Ilie Boncheș |
Chiriaș, |
Director Economic Maria Pintescu |
|
Departament Juridic Cătălin Dudici |
|
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI VATRA DORNEI