ROMÂNIA
JUDEŢUL SUCEAVA
MUNICIPIUL VATRA DORNEI
CONSILIUL LOCAL
privind aprobarea inchirierii prin licitatie publica deschisa cu strigare a spatiului situat la parterul imobilului din Str.Mihai Eminescu nr.15, cu destinatia de cabinet de avocatura
Consiliul Local al Municipiului Vatra Dornei
intrunit in sedinta ordinara in data de 30.05.2017
Având în vedere expunerea de motivenr.15.976/23.05.2017 prezentată de Primarul municipiului, raportul nr.15.977/23.05.2017 al compartimentului de specialitate, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local;
În temeiul prevederilor art. 36 alin (2) lit. ,, c”, alin. (5) lit. ,,a”, ale art. 121 alin.(1) şi (2), ale art. 123 alin.( 1 )şi (2), precum şi ale art. 45 alin. (3) si a art. 115 alin (1) lit b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată,
Art.1. Se aprobă închirierea prin licitaţie publică deschisă cu strigare, a spaţiului cu o suprafata de 24,49 mp, din care 17,10 mp birou si 7,39 mp spatii comune, situat la parterul imobilului situat in Str.Mihai Eminescu nr.15, cu destinatia – de cabinet de avocatura, pentru o perioada de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire.
Art.2. Se aprobă documentaţia de licitaţie în vederea închirierii prin licitaţie publică deschisă cu strigare, a spaţiului situat la parterul imobilului situat in Str.Mihai Eminescu nr.15, conform anexei ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3. Preţul de pornire la licitaţie este de 15 lei/mp/luna, conform HCL nr.230/2016, cu pas de licitare de 10% din preţul de pornire.
Art.4 Primarul Municipiului, prin Direcţia Ecomomică- Serv. venituri va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
PRESEDINTE DE SEDINTA
PINTILII MIRCEA CRISTIAN
Contrasemneaza,
Secretarul municipiului
Turcu Vasile
Vatra Dornei
30.05.2017
Nr.137
Anexa
CAIET DE SARCINI
A. INFORMAŢII GENERALE
PRIVIND OBIECTUL ÎNCHIRIERII
I DESCRIEREA SI IDENTIFICAREA BUNULUI CARE
FACE OBIECTUL ÎNCHIRERII
Denumire obiectiv:
spaţiu, în str. Mihai Eminescu nr.15, parter;
Organizatorul licitaţiei:
MUNICIPIUL VATRA DORNEI;
Localitatea: MUNICIPIUL VATRA
DORNEI, JUDEŢUL SUCEAVA;
Forma licitaţiei:
licitaţie publică deschisă, cu strigare.
Spaţiul care face
obiectul licitaţiei situat în strada
Mihai Eminescu nr.15.
Imobilul din care face parte
spaţiul ce reprezintă obiectul închirierii este amplasat în zona “A “
a municipiului Vatra Dornei, clădire cu regim de înălţime P+2E.
Caracteristici tehnice:
-spaţiul are 1
încăpere, cu funcţiune de cabinet de avocatura;
-instalaţie
electrică, incalzire;
Spaţiul care face
obiectul licitaţiei cu destinaţia
de cabinet de avocatura este amplasat la parterul imobilului şi are o suprafaţă de 24, 49 mp din care 17,10 mp birou si
7,39 mp spatii comune;
Accesul la
obiectiv – din str. Mihai Eminescu
II. CERINŢE IMPUSE DE PRIMĂRIA
MUNICIPIULUI VATRA DORNEI
Organizarea
licitaţiei se face în conformitate cu prevederile Legii nr.
215/2001 ;
Modul de desfăşurare al licitaţiei-
licitaţie publică deschisă
cu strigare.
Ofertanţii pot participa la licitaţie dacă
satisfac cerinţele impuse prin
caietul de sarcini şi prevederile legale în vigoare.
În cazul în care câştigătorul licitaţiei este
altcineva decât actualul chiriaş, spaţiul va fi eliberat în termen de
30 de zile de la data organizării licitaţiei. În caz contrar se va
proceda la evacuarea silită, după un preaviz de 3 zile.
III .FORMA DE CONTRACT
Forma de contract este:
contract de închiriere, care se va încheia pe o
perioadă de 5 ani, cu posibilitate de
prelungire.
IV. PREŢUL DE PORNIRE
Preţul de pornire la
licitaţie este de 15 lei/mp(367,35/luna) conform
HCL nr.230/2016.
Cuantumul chiriei lunare se va
modifica anual, cu cota de majorare a chiriilor
aprobată prin Hotărârile Consiliului Local.
V. MODALITATEA DE PLATĂ
Plata
chiriei se va face lunar, pe data de
Pentru neplata la scadenţă a chiriei se vor
stabili în sarcina chiriaşului majorări de întârziere
conform prevederilor legale.
Neplata chiriei doua luni consecutiv de la data scadentei, constituie motiv
de reziliere de drept a contractului, fără alte
formalităţi.
VI. OBLIGAŢIILE CHIRIAŞULUI
Chiriaşul
este obligat să respecte obiectul de activitate stabilit prin HCL şi
pentru care a
ofertat.
Chiriaşul este obligat
să plătescă chiria la valoarea şi în termenul stabilit prin
contract.
Chiriaşul este obligat să repare şi să înlocuiască elementele
de construcţii şi instalaţii deteriorate ca urmare a folosirii lor necorespunzătoare, indiferent dacă
acestea sunt în interiorul sau exteriorul clădirii;
Chiriaşul are întreaga
responsabilitate în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei în
vigoare cu privire la , P.S.I., protecţia mediului şi a persoanelor;
Chiriaşul are obligaţia să depună
declaraţie de impunere şi să
plătească taxa clădiri conform prevederilor art. 455 alin (2) si
art.461 alin. (11) si (12) din Legea nr. 277/2015privind Codul fiscal;
Chiriaşul are
obligaţia să platească, pe toată durata închirierii,
impozitele, taxele şi alte contribuţii datorate bugetului local
precum şi utilităţile afernte spaţiului comercial-energie
electrică, apă, salubritate;
Chiriaşul are obligaţia ca la
sfârşitul contractului să restituie spaţiul închiriat în stare
corespunzătoare;
Drepturile şi
îndatoririle chiriaşului se stabilesc prin contractul de închiriere.
VII. SUBÎNCHIRIEREA ŞI
CESIUNEA
Subînchirierea
şi cesiunea, în totalitate sau în parte a
spaţiului închiriat este interzisă.
VIII. CLAUZE SPECIALE
Orice lucrare şi reparaţie
efectuată în spaţiul ce face obiectul
contractului, va fi comunicată locatorului.
Se
interzice efectuarea modificărilor în structura de rezistenţă a
spaţiului închiriat fără expertiză tehnică şi
autorizaţie eliberată de proprietar conform prevedrilor Legii
nr.50/1991- privind
autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
Cheltuielile privind executarea de lucrări de
reparaţii şi modernizări efectuate în spaţiul care face
obiectul contractului de închiriere vor fi suportate în totalitate de
chiriaş şi nu vor face obiectul unor compensări sau restituiri.
IX. ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE
Închirierea poate înceta prin:
-expirarea duratei de închiriere dacă părţile nu convin în scris
prelungirea acestuia în condiţiile legii;
-retragerea închirierii în
cazul în care chiriaşul nu respectă obligaţiile contractuale
asumate prin contract;
-în cazul în care
chiriaşul nu plăteşte chiria pe o perioadă mai mare de
2(doua)luni consecutiv de la scadenţă,
proprietarul este îndreptăţit să considere contractul reziliat
de drept, fără punerea în întârziere a debitorului. Pentru
recuperarea chiriei, proprietarul va proceda la executarea silită asupra
bunurilor debitorului, iar pentru a intra în posesia spaţiului, în cazul
că acesta nu este pus la dispoziţie de chiriaş, se va proceda la
evacuarea acestuia din urmă;
-în cazul în care se
hotărăşte vânzarea spaţiului inchiriat, cu un preaviz de 60
de zile ;
În cazul în care chiriaşul nu respectă
clauzele contractuale, locatorul va proceda la evacuarea forţată a
spaţiului, fără nici un fel de somaţie;
Cheltuielile legate de
evacuare, vor fi suportate în totalitate de
către chiriaş.
B. INSTRUCŢIUNI PENTRU OFERTANŢI
I. CONDIŢII DE CALIFICARE
Ofertantul este admis în procedura de licitaţie, în
condiţiile în care este declarat
calificat prin îndeplinirea următoarelor criterii de eligibilitate:
-nu este în una din
următoarele situaţii: în stare de faliment ori lichidare, afacerile
îi sunt administrate de un judecător sindic sau activităţile
sale comerciale sunt suspendate, ori este într-o situaţie similară cu
cele menţionate anterior, reglementată prin lege;
-şi-a îndeplinit
obligaţiile exigibile de plată a impozitelor
şi taxelor către bugetul local;
-acţionarul/asociatul
persoanei juridice ofertante nu este acţionar/asociat al unei persoane
juridice care înregistrează obligatii fiscale de plată restante la
bugetul local ;
-are înregistrat ca obiect de activitate de CABINET DE AVOCATURA ;
-a
achitat garanţia de participare şi caietul de sarcini ;
Candidatul trebuie să
prezinte actele care dovedesc condiţiile de eligibilitate, în original.
II. PREZENTAREA OFERTELOR
Oferta reprezintă
documentul întocmit de către
participantul la licitaţie, exprimând angajamentul ferm al acestuia
de a realiza obiectul contractului.
Candidatul va depune oferta la registratura
Primăriei municipiului Vatra Dornei, camera 4, până la data înscrisă în
anunţul publicitar.
III. CONŢINUTUL OFERTEI
Cererea-
ofertantul trebuie să prezinte cererea prin care îşi exprimă
dorinţa de a participa la licitaţie cu precizarea obiectului de
activitate propus.
Dovada
constituirii garanţiei. Ofertantul trebuie să prezinte dovada
plăţii garanţiei, în cuantum de 367,
35 LEI reprezentând contravaloarea chiriei pentru 1 luna.
Ofertele care nu sunt însoţite de dovada constituirii garanţiei pentru
participare, vor fi respinse.
Dovada
achitării caietului de sarcini. -50 lei.
De asemenea oferta va mai conţine:
1- copie de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiţionale relevante
şi de pe certificatul de înregistrare
fiscală ;
2-dovada achitării
obligaţiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat fiscal din care sa rezulte ca nu are datorii la bugetului
local;
3-declaraţie pe proprie
răspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice, din care
să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară
sau faliment, nu este acţionar/asociat al unei persoane juridice care
înregistrează obligatii fiscale de plată restante la bugetul
local ;
Plata garanţiei şi a
caietului de sarcini se face în numerar la casieria Primăriei municipiului
Vatra Dornei, camera 2 sau prin virament în contul Primăriei municipiului
Vatra Dornei nr.RO24TREZ5975006XXX000054, deschis
În cazul în care plata
garanţiei se face prin virament aceasta va fi valabil constituită
numai în situaţia existenţei sumei în contul municipiului Vatra
Dornei la data expirării termenului de depunere a ofertei.
Autoritatea contractantă îşi rezervă
dreptul de a vira garanţia în bugetul propriu, ofertantul pierzând suma
constituită, în cazul în care se află în una din următoarele
situaţii:
a) îşi retrage oferta în
perioada de valabilitate a acesteia;
b) oferta sa fiind
stabilită câştigătoare, refuză să semneze contractul
de închiriere în perioada de valabilitate a
ofertei.
Pentru ofertantul declarat
câştigător, garanţia se transfera în contul
RO62TREZ59721300205XXXXX.
Garanţia constituită de ofertanţii ale
căror oferte nu au fost stabilite ca fiind câştigătoare, se
returnează de către Primăria municipiului Vatra Dornei, în
termen de cel mult 3 zile, de la anunţarea oficială a
câştigătorului licitaţiei.
Ofertanţii respinşi pot contesta procedura
de licitaţie în termen de 48 de ore .
Termenul de
soluţionare a contestaţiilor este de 5 zile de la primirea acestora.
Contractul de închiriere
se va încheia cu ofertantul declarat câştigător în termen de 5
zile de la expirarea termenului de
depunere a contestaţiilor sau de la
soluţionarea acestora.
Ofertantul va suporta toate cheltuielile aferente
elaborării şi prezentării ofertei sale.
IV. CRITERII DE SELECŢIE
Criteriul de
atribuire a contractului de închiriere
este cel mai mare nivel al chiriei, stabilit pe baza pasului de
licitare.
Pasul de
licitare (creşterea nivelului
valoric al chiriei) este de 10 % din preţul de pornire la licitatie,
respectiv 1,5 lei.
V. PRECIZĂRI PRIVIND CALENDARUL
DESFĂSURĂRII LICITAŢIEI
Termenul
limită de depunere a ofertelor este de__________,
Licitaţia va
avea loc în data de_________, la sediul
Primăriei municipiului Vatra Dornei, camera 14.
Procedura de licitaţie
se poate desfăşura numai dacă în urma publicării
anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin două oferte
valabile.
În
cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au
fost depuse cel puţin două oferte valabile, locatorul este obligat
să anuleze procedura şi să organizeze o nouă licitaţie
în termen de 7 zile. Anunţul pentru organizarea unei noi licitaţii va
fi publicat cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de termenul
limită pentru depunerea ofertelor.
În situaţia
în care la a doua lictaţie se înregistraeză tot o singură
ofertă valabilă se va proceda la negociere directă.
Dacă din
diferite motive licitaţia se amână, se revocă sau se
anulează, decizia de amânare se va comunica ofertanţilor.
În acest caz
ofertanţilor li se va înapoia în termen de cinci zile garanţia de
participare la licitaţie şi contravaloarea documentaţiei de
licitaţie pe baza unei cereri scrise şi înregistrată
VI. LITIGII
Litigiile de orice fel, care
decurg din executarea prezentului se vor rezolva pe cale amiabilă sau de
către instanţele judecătoreşti competente.
Nerespectarea oricărei
clauze cuprinse în prezentul caiet de sarcini, constituie condiţie de
respingere a ofertei.
Prin depunerea ofertei, toate condiţiile impuse prin caietele de
sarcini se consideră însuşite de ofertant.
PRESEDINTE DE SEDINTA
PINTILII
MIRCEA CRISTIAN
Contrasemneaza,
Secretarul municipiului
Turcu
Vasile