Centrul Social de Primire, Asistare si Ingrijire a Persoanelor Varstnice

Prezentare Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice

Misiunea Centrului social de primire, asistare şi îngrijire a persoanelor vârstnice

 

Raport activitate 2017 Centrul Social Rosu

 

 

 

Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire a Persoanelor Vârstnice

 

Date de contact:

Şef centru: Boicu Gabriel, tel. 0740230540

Adresa: Vatra Dornei, str. Roşu, nr.103

Telefon: 0372748363

 

Centrul de Primire, Asistare şi Îngrijire și-a început activitatea ca serviciu de asistență socială în luna august 2003.

Centrul de Primire, Asistare şi Îngrijire oferă asistență pe termen lung persoanelor vârstnice din municipiul Vatra Dornei și se află sub tutela Primăriei și a Consiliului Local Vatra Dornei.

Capacitatea maximă a centrului este de 32 locuri.

Pentru a realiza propria misiune, se urmăreşte să se atingă următoarele obiective:

  • Asigurarea protecţiei şi îngrijirii persoanei vârstnice pe o perioadă determinată sau nedeterminată, la un nivel corespunzător Standardelor minime de calitate conform Ordinului nr. 2126 din 05.11.2014 al Ministrului Muncii şi Justiţiei Sociale.
  • Asigurarea unei îngrijiri socio-medicale corespunzătoare, pentru o recuperare socială şi pentru acoperirea nevoilor medicale primare, ţinând cont de  particularităţile fiecărui caz în parte, conform planului individual de intervenţie.
  • Menţinerea relaţiilor cu familia de provenienţă şi cu ceilalţi membrii ai comunităţii, pentru a evita izolarea vârstnicului.
  • Prevenirea şi tratarea sindromului de abandon, datorat schimbării statutului vârstnicului în societate.

 

Principiile care stau la baza funcţionării serviciilor oferite de Centrul Social de Primire, Asistare şi Îngrijire sunt:

- satisfacerea nevoilor beneficiarilor (fundamentale, ocupaționale, afective)
- facilitarea adaptării vârstnicilor la condițiile unei vieți instituționalizate
- cultivarea și armonizarea relațiilor interpersonale
- asigurarea unui maxim de autonomie și siguranță persoanelor îngrijite
- oferirea de condiții care să respecte identitatea, integritatea și demnitatea persoanei vârstnice
- stimularea participării persoanei vârstnice la viața socială
- prevenirea și tratarea consecințelor legate de procesul de îmbătrânire

 

Servicii oferite:

 

1. Cazare și hrană:

Centrul dispune de o sală de mese și în funcție de afecțiunile vârstnicilor, deservirea făcându-se și în camera persoanei asistate. Comunicarea, ca expresie a sociabilității, are cadrul asigurat prin prezența în aceeași cameră  a mai multor persoane. Pentru o mai bună adaptare se încurajează personalizarea interioarelor.

 

 

 

2.  Servicii de îngrijire personală, curăţenie, spălătorie:

Se asigură îngrijirea la patul persoanelor imobilizate şi care necesită o atenţie sporită pentru asigurarea nevoilor zilnice, servicii curăţenie a spaţiilor de locuit, grupurilor sanitare, spălarea lenjeriei de pat şi a obiectelor de vestimentaţie personală

Se asigură igiena personală a persoanelor asistate, spălătorie, frizerie.

 

 

 

3. Modalități de petrecere a timpului liber (club, spații pentru vizionare programe TV, bibliotecă):

 

 

Datorită unor limite care decurg din traiul în comun, din vârsta înaintată a persoanelor asistate, din starea de sănătate a acestora, folosirea timpului liber nu cunoaște un evantai prea larg de variante, dar satisfacerea cu ușurință a unor preferințe contribuie din plin la asigurarea unui grad ridicat de satisfacție. Instituția oferă prin existenţa clubului posibilitatea asistaților de a viziona programe TV, de a organiza diferite concursuri de table, șah. Instituția încurajează activitățile intelectuale punând la dispoziția persoanelor vârstnice o bibliotecă. În incinta centrului este amenajată o capelă, spaţiu în care persoanele asistate pot beneficia periodic de servicii religioase.

 

 

 

ACTE NECESARE INTOCMIRII DOSARULUI DE INTERNARE IN CENTRUL SOCIAL DE PRIMIRE, ASISTARE ŞI ÎNGRIJIRE

-      Cerere de internare

-      Acte de identitate(BI/CI, Certificat de naştere, Cetificat căsătorie, Certificat de deces pentru soţ/soţie)

-      Cupon pensie

-      Adeverinţe de venit de la administraţia fiscală (pentru beneficiar şi aparţinători sau susţinători legali, dacă este cazul)

-      Dovada asigurare de sănătate (card de sănătate sau adeverinţă de la CAS)

-      Acte medicale (aviz psihiatric, aviz pneumoftiziologic, adeverinţă medic familie)

-      Anchetă socială

-      Fişă evaluare

-      Plan de servicii şi intervenţie

-      Dispoziţie internare

-      Angajament plată

-      Contract furnizare servicii sociale