ROMANIA                             

JUDEŢUL SUCEAVA

PRIMARUL MUNICIPIULUI

VATRA DORNEI

 

HOTĂRÂRE

privind acordarea unor facilități fiscale  la plata impozitelor și taxelor locale

pentru anul 2020

 

Consiliul Local al municipiului Vatra Dornei ,

intrunit in sedinta  ordinara din data de 25 iunie  2020

 

            Având în vedere referatul de aprobare a d-lui primar, Ilie Boncheș, înregistrată la nr. 13944/17.06.2020 raportul nr.13.945/17.06.2020 al compartimentului de specialitate, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local;

       - Prevederile art. V .și art. XVII din OUG nr. 69/ 2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/ 2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale;

        - Prevederile Titlului IX, cu privire la impozitele și taxele locale din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare;

        - Prevederile Legii nr. 207/ 2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările și completările ulterioare;

           În baza dispozitiilor .129, alin. 2, lit. „b”, alin. 4, lit. „ c”, art. 136, alin.10 si art. 139, alin.3, lit. „c”  si art.196 alin.(1) lit.(a) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativcu modificările și completările ulterioare:

 

 

H O T Ă R A Ș T E:

 

Art. 1. (1) – Se aprobă reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cota de 30%, pentru clădirile nerezidențiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice,folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfașurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați,potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economic sau dețin certificatul pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea partiala a activitatii economice.

(2) Se aproba Procedura de reducere a impozitului anual pe cladiri cu o cota de 30%, conform Anexei nr. 1, parte integranta a prezentei hotărâri.

Art.2. (1) – Se aprobă scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosință a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, dacă utilizatorii clădirilor au fost obligați,potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică.

(2) Se aproba Procedura de scutire de la plata taxei lunare pe cladiri, conform Anexei nr. 2, parte integrantă a prezentei hotărâri.

Art. 3. –Se aprobă acordarea unor facilităţi la plata taxei şi a chiriei datorate pentru ocuparea domeniului public, după cum urmează:

(1) Începând cu data de 14.05.2020 şi până la data de 31 august 2020, calculul, respectiv plata taxei şi a chiriei datorate pentru ocuparea domeniului public cu panouri publicitare, astfel cum acestea sunt prevăzute de Legea nr. 185/ 2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, republicată, în cazul contractelor de concesionare, închiriere sau asociere în participaţie existente, se va efectua numai pentru panourile decorate cu reclamă comercială, proporţional cu perioada de timp în care respectivele panouri au fost efectiv decorate.

(2) Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se aprobă scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.

(3) Pentru a beneficia de prevederile alin. (2), utilizatorii au obligaţia ca până la data de 15 septembrie 2020, inclusiv, să depună la organul fiscal local în a cărei rază teritorială de competenţă se află suprafaţa, o cerere de acordare a scutirii, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere împreună cu documente justificative, după caz.

Art.4. (1)– Se aprobă anularea accesoriilor în cazul obligatilor bugetare restante la data de 31 martie 2020 datorate bugetului local al Municipului Vatra Dornei. Procedura de acordare este prevazută în Anexa 3.

(2) Se aprobă Procedura de anulare a accesorii lor în cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31 martie 2020, conform Anexei nr. 3,parte integrantă a prezentei hotărâri.

Art. 5. (1) Se aprobă formularele tipizate :

-          DECIZIE pentru aprobarea cererii de reducere/scutire a impozitului/taxei pe clădiri - Anexa nr. 4

-          DECIZIE pentru respingerea cererii de reducere/scutire a impozitului/taxei pe clădiri - Anexa nr.5

-          DECIZIE pentru aprobarea cererii de anulare a accesoriilor în cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31martie 2020 datorate bugetelor locale – Anexa nr. 6

-          DECIZIE pentru respingerea cererii de anulare a accesoriilor în cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31martie 2020 datorate bugetelor locale - Anexa nr. 7

 (2) Anexele 4-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 6.– Serviciul Impozite şi Taxe, va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

 

 

    PRESEDINTE DE SEDINTA                                               Contrasemneaza,   

        TARCA ADRIAN                      Secretar general  al Municipiului Vatra Dornei                                                                                                                                                                                                            TURCU VASILE       

 

 

 

Vatra Dornei

25.06.2020

Nr.92